![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Heisann!
Holder på å bestille en billett fra OSL til KRS nå, i forbindelse med hjemreise fra USA i mai. Lurer bare på hvordan det er å sjekke inn to kolli (som jeg jo har lov å ha med meg hos BA fra USA) hos SAS fra OSL-KRS? Må jeg betale ekstra for den 2.baggen, eller vil det gå OK så lenge OSL-KRS flighten og ORD-LHR-OSL er på samme dag? Hvis det er slik at jeg må betale i dyre dommer for den 2. baggen vurderer jeg nesten NSB hjem i stedet for SAS.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvis du bestiller to forskjellige billetter så har det ingen ting å si for SAS om du har kommet fra USA eller månen, da gjelder vanlige regler. Dersom du bestiller alt på en billett så stiller saken seg i et annet lys.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Norwegian lar deg vel fortsatt kjøpe plass til to kofferter a 20kg hver for 40 kroner stykket.
Bestiller du separat billett med SAS må du nok ut med 50 kroner per kg i overvekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tror DY med to bags a 20 kg hver er beste løsning her, eventuelt NSB...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Pass på at du ikke gjør som en del pax og pakker f.eks 25kg i en og 15 kg i den andre kofferten. Da blir det 5 kg overvekt!
Ellers er den 2 x 20kg en utmerket ordning for de som skal ha med seg en. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan noen da forklare meg hvorfor UA lot meg sjekke inn to kolli á 23 kg i august fra ORD til DEN, uten ekstra kostnader, etter BA fra OSL til ORD via LHR?
Er det kanskje andre regler som gjelder her i USA?
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Hvis det var en gjennomgående billett så kan du ta med max bagasje fra start til slutt.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det var to forskjellige bestillinger - en med BA og en med UA.
![]() |
#9 |
Browncoat
|
![]()
Da vil jeg anta at du har vært veldig heldig...
Eneste annet alternativ jeg kan komme på er at det ble lagt inn 2 kolli ved bestilling, men siden du spurte slik som du gjorde (i post nr 6) så ble ikke det gjort.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er ikke helt sikker... Dersom bagasjen var merket helt frem, tror jeg amerikanske regler sier at man har rett paa 2 pieces uansett om man er paa to reservasjoner. Dersom UA har tatt seg betalt av Cecilie, hadde hun maattet betale for til og med koffert nr. 1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Norwegian blir som flere sier det beste valget, og det kommer fra meg som heller flyr SAS en Norwegian
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tipper at trådstarter har kommet seg hjem allerede.
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det kan jeg svare bekreftende på
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL-FRA-SIN-LHR-OSL med Singapore Airlines i C (Lufthansa, SAS) | Rane Viking | TripReports | 23 | 30-03-2016 22:54 |
Til Florida med SAS og Continental, OSL-ARN-EWR-FLL-ORD-ARN-OSL | WF-380 | TripReports | 16 | 02-05-2011 14:18 |
KRS-OSL-FRA-YYC med SAS og Air Canada | mikro | TripReports | 5 | 10-08-2010 12:37 |
Med SK fra KRS til BRU - via OSL! | Cecilie | Register- og ATC-Forum | 1 | 06-02-2010 13:16 |
OSL-LHR-ORD-PBI-X07-PBI-BWI-IAD-LHR-OSL | Speedbird | TripReports | 79 | 27-10-2007 22:51 |