![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Transavia legger ned København-Alicante og kutter antall frekvenser til Barcelona, Chania (Kreta) og Palma de Mallorca.
http://boarding.no/art.asp?id=35359 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det varte ikke lenge før de første kuttene kom der. Ikke rart, med tanke på all kapasiteten som har blitt kastet inn på CPH etter NBs kollaps
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Den kom overraskende fort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er de ikke nederlandske da?
De holdt ikke lenge ut på RTM-OSL heller
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil si RTM var en litt særere rute enn PMI...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var ikke mange ukene nei! Hadde inntrykket at de skulle satse stort på CPH. De hadde en spesiell annonsekampanje på danske nettaviser senest i forrige uke hvor de sa noe slikt som "Kall oss gjerne et gammeldags flyselskap, men hos oss er alt inkludert i prisen". Det var jo også en måte å si det på!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Dog, de er jo ikke akkurat ute, men de senker satsningen et par grader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Egentlig ikke. Rotterdam ligger en kort togtur fra Amsterdam. Ser du fra et nederlandsk perspektiv ligger det midt i et av de tettest befolkede områdene i Europa og det er mange nederlendere som har utvandret til Norge de siste årene.
Men Transavia har ikke så veldig god historie på å holde ut.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men de fleste utvandrete nederlenderne til Norge holder jo ikke til i Oslo. Turistmarkedet til Amsterdam er ikke såå stort at det er nok til å opprettholde en flyrute til RTM når man samtidig har to(om ikke tre, jeg vet ikke om NB fløy til AMS samtidig) selskaper til AMS, er det jo ikke en rute som har veldig mye å gå på.
Turistmarkedet til PMI er nok ganske annerledes enn turistmarkedet(man må jo tro det var det de satset på) til RTM/Amsterdam. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Men er ikke du vel navlebeskuende, JoeW?
![]() Satsningen i København var på et annet plan. Der forsøkte Transavia å overta etter Sterling. Rotterdam - Oslo var en enkeltrute med utgangspunkt i Nederland.
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nu må man lige slå koldt vand i blodet - Transavias satsning på CPH er sådan set uforandret selv efter den seneste udvikling. Tre fly stationeres på CPH og der arbejdes på dansk AOC.
Transavia flytter blot rundt på kapaciteten baseret på efterspørgslen i markedet og konkurrenternes udspil. Det er sådan set en taktik som jeg tror kan vise sig at være en styrke og som viser at Transavia er villig til at handle hurtigt for at sikre lønsomhed i sin CPH satsning. Ovenstående er naturligvis ikke interessant for Ole Kirchert Christensen, der inden for de seneste måneder er dukket op fra blå som selvudnævnt ekspert ang. det danske luftfartsmarked - nej hans interesse er øjensynligt at gøre sig selv interessant og promovere sin egen virksomhed. Mange af hans såkaldte kommentarer er således i mine øjne unuancerede og præget af dårlig research. Bl.a. er en kommentar fra Ole Kirchert Christensen (tidligere omtalt på dette forum) ang. "kampen om luftherredømmet i Vestdanmark" (http://www.boarding.no/art.asp?id=34197) en gang rod og decideret dårligt skrevet.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Kanskje litt over her. Men likefult, jeg står fast ved poenget mitt, og det er at nederlendere flest som har utvandret til Norge, bor ganske gode stykker unna Oslo - og jeg nekter å tro Oslo som by tiltrekker seg turisme fra nederland. Business-reisende reiser neppe fra RTM med Transavia i noen særlig utstrekning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Var det ikke "flymangel" som var årsaken til at de droppet OSL da?
Var iallefall det de oppga. Ruten gikk veldig bra i følge dem selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hvor lang tid tar det før Norwegian har ryddet Transavia vekk fra CPH?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
I det her spil er en af aktørerne også Cimber. SElv siger Cimber jo at de kan holde
"så længe det skal vare"(min fortolkning), men på et eller andet tidspunkt løber kassen jo tom for alle de 3 nævnte selskaber.. Som PP skriver så har HV jo KL og AF i ryggen, men ingen at de andre har "større" selskaber i ryggen... Så det er min mening at de ruter som HV har taget væk ikke bliver de eneste, der vil komme flere cuts i løbet af foråret. Ja selv DY vil cutte ruter, bare vent og se !! Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvem er Ole Kirchert Christensen?
Jeg synes det er fint at Transavia tilpasser seg - Alicante er jo en rute som er hardt belastet allerede. Forhåpentligvis vil flere selskaper tilpasse seg og konsolidere sin aktivitet før noen eventuelt er konkurs eller må trekke seg helt ut. Det beste er om disse selskapene til sammen kan fungere på en måte som gjør at Ryanair ikke kommer til CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
ikke falder fuldstændig på halen for FR, som jo lover "guld og grønne skove", men samtidig forlanger at lufthavnen indretter sig efter FR og ikke omvendt Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe øker til Trondheim, og kutter på København fra Kristiansand | Trdfly | Flyforum | 12 | 21-01-2015 17:25 |
PIA kutter stort i Europa - København står i fare | TC-JGY | Flyforum | 7 | 04-10-2012 21:11 |
Cimber kutter København - Newcastle | MartinL | Flyforum | 5 | 22-04-2009 12:06 |
Norwegian øker og kutter på Stockholm-København | FlightDeck | Flyforum | 0 | 02-03-2009 09:52 |
SAS kutter København - Praha | jb1 | Flyforum | 6 | 02-06-2008 18:11 |