![]() |
|
![]() |
#181 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Og det ble gjennomført taxetester i dag, foran morgendagens first flight. (Foto: Boeing)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Tøft! Skulle gjerne vært en tur tilbake til Renton igjen.... :-)
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Da var'n airborne. Kan følges på FR24. Og følgeflyet er også synlig.
![]() Last edited by LN-MOW; 29-01-2016 at 18:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: MEL
Posts: 247
|
![]()
Men som en venn av meg sa; "Boeing can do all of these aerodynamic improvements, but can't get rid of that stupid girt bar..."
__________________
Over skyene er himmelen alltid blå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#186 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Ser ut som han skal gjøre en lowpass på Everett ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Ser ut som den landet på Boeing Field.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Ja, det er som planlagt. Testprogrammet utføres derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Jepp. Tenkte den kanskje skulle gjøre en lowpass over Renton også, siden dette var prototypen. Normal rutine med andre ord :-)
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Som 737 crew klarer jeg ikke helt se gleden ved dette flyet...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Newcomer
Join Date: Jan 2016
Posts: 20
|
![]()
På grunn av for få modifiseringer i cockpit? Flyselskapene har vell sagt at de ikke vil ha for mye nytt mtp et potensielt krav om ny type rating..
Når det er sagt så håper jeg de har fått inn et par endringer, som f.eks på Master Caution systemet... Regner desverre med at ECAM ikke er å finne på denne nye maskinen. Anyone? |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,913
|
![]()
ThomAAs jobber i kabinen.
Samme flykropp som før = trange galleys. Vi piloter har heller ikke de store forventninger til bedre komfort ![]() Boeing må få fart på utviklingen av en ny 737/757 erstatter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Tjener ikke penger på store galleys. Og med bare BOB og snacks er det bortkastet plass.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Stor plass nei, men nok til å komme forbi rad 10 uten å måtte si. Beklager utsolgt... Noe som er en issue allerede...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Det er slik kunden - dere - har spesifisert konfigurasjonen. Ønskes større galley, er ikke det noe problem for fabrikanten.
Men nå er testprogrammet i gang. Første tur gikk i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,982
|
![]()
Testmaskin nummer 2 er observert i frisk luft
https://www.flickr.com/photos/seahawks7757/24969368171/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,982
|
![]()
Boeing planlegger og bygge et mindre antall 737MAX maskiner, inntil 7, i løpet av 2016 og lagre på Renton frem til sertifisering av fly og motor er ferdig. De mener dette vil gi dem mulighet til og gi dem erfaring med og sette sammen MAX modellen, selv om den jo ikke er veldig annerledes enn 737NG
Forhåpentligvis vil det ikke kreves for mye rework etter sertifiseringen så Boeing unngår en ny 787 flause. De har jo fortsatt en rekke maskinen med lave linjenummer de ennå ikke har fått levert http://m.aviationweek.com/commercial...ge-renton-line Quote:
Last edited by Someone; 12-05-2016 at 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#199 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,982
|
![]()
Boeing fremskynder den planlagte leveringen av første 737MAX til Southwest fra Q3 2017 til H1 2017. Dette har vel trolig ligget litt i kortene en stund, da det har blitt sagt at Boeing har budsjettert med relativt lang sertifiseringstid på flyet, trolig for og unngå nok en kraftig forsinkelse
Selv om dette i teorien kan bety 1 dag (30 juni vs 1 juli) så betyr det nok i praksis en fremskyndelse på 1-2 måneder. Usikker på hvordan det vil påvirke andre leveranser, som f.eks Norwegian, men trolig i ganske begrenset effekt, da det jo handler om hvilke linjenummer i 737 produksjonen man er/blir tildelt. Og det vil vel neppe ha noen effekt da det er nok av 737NG kunder som venter på sine fly først |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,419
|
![]()
Fire maskiner er nå igang med testflyvninger, og nummer fem, den første i kundefarger (Southwest), står på på flightline på Renton.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 218 | 08-02-2025 07:20 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |