![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jau da. Forumist 'semmern' tok meg med på Tiger Moth-tur i dag. Dette er noe jeg har hatt lyst til lenge, og endelig ble det tur på meg. Det er fantastisk flott å se ned på bakken fra lav høyde og sakte fart. Denne gangen over Oslo-området. Det er dette som er å fly.. og ja, jeg er hekta...
![]() Siden det ikke er så mange bilder av småfly her, og spesielt ikke disse gode gamle traverne, kommer det her en god del bilder av skikkelige fly. ![]() Først ut er noen bilder av LN-MAX, som stod i sola og koste seg. ![]() ![]() ![]() ![]() Bakre cockpit på LN-MAX. Ikke mer enn man trenger. ![]() Fremre cockpit på LN-MAX ![]() Airspeed indicator trenger ikke være så avansert.. Denne gjør nytten sin. ![]() Men det var denne vi skulle fly i dag. ![]() Bakre cockpit på LN-BDM ![]() ![]() ![]() Er ikke så mange instrumenter i fremre cockpit, men her er litt detaljer. ![]() Ikke så høye hastigheter det er snakk om her. ![]() ![]() ![]() Fortsettes.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() Så har vi kommet oss i luften. ![]() E6 ![]() Ja, den virker også. ![]() Kæpt'n 'semmern'. ![]() ![]() ![]() Båtspotting ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Finnes det noen bedre sted å spotte båter? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fortsettes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Man lander på gress med Tiger Moth. ![]() Flere kulturminner skal opp i luften. ![]() ![]() LN-MAX skal ut på tur. ![]() Flyet taxes fra fuelpumpa. ![]() ![]() ![]() Og snus med muskelkraft. ![]() ![]() Ikke halehjul her nei... ![]() ...og heller ikke bremser... ![]() Det var det. Takk så mye for turen. Anbefales! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Flott billedreportasje fra tur i et flott fly!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Var dere over Sandvika/Billingstad også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyspotter på SVG
|
![]()
Hohoho! Nydelige bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder, har lenge hatt lyst på en tur med Tiger Moth selv også, hva koster en sånn tur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
evig optimist
|
![]()
vi er flere som lurer på prisen på en tur opp i den her eller tilsvarende, det hadde jaggu vært gøy!! Flotte bilder, ble misunnelig her nå!
![]() |
#9 |
Free Luigi
|
![]()
Vel fortjent en sånn tur, det så ganske spesielt og morro ut! Skjønner hvorfor den må landes på gress... Siden den er sånn dobbel-dekker eller hva det heter, kan den gjøre noe fancy i lufta? Type rolls? Eller må det mer nymotens materiell til?
Også kjenner jeg jeg har flydd alt for mye over nordre Oslo / den rund-turen, når man begynner å bli mer lommekjent over hovedstaden enn byen man bor i fra lufta ![]() ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fine bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Free Luigi
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hehe, rotet litt med båtspotting fra Bygdøy men la ikke merke til dere da Ryndam seilte ut. Flotte bilder, ikke rent misunnelig nå.....
![]() Ryndam
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tøffe bilder Madman
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Håhåj! Å dægærn for en flott serie! Fantastisk kvalitet på bildene og føler jeg er med på tur! Flott serie
![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder, Madman!
![]() I går var en av de dagene der alt rett og slett var perfekt! CAVOK, fin sommerkveld, og så varmt at jeg for første gang i år fløy kun i flight suit, uten den vanlige skinnjakken. Fantastisk flott tur. Virkelig en av de dagene der man sitter i flyet og tenker "aaaah, perfekt!" ![]() Forøvrig er det bare å si fra til meg hvis noen er interessert i å være med, mot å betale litt selvfølgelig. Noen som vil? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
![]() Vi var nok ikke så langt vest. Rundturen over jolla "Ryndam" var vel det vestligste vi var. Det er ikke noe i veien for å lande på asfalt. Men uten bremser, og kun en metallplate i stedet for halehjul, har man mer kontroll på gress. Spesielt i litt vind... Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så ut som en helt fantastisik tur! Nydelig fly
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Amatør
|
![]()
Heldige jævler! =D Kjempebra fotoserie også, og skipsspotting fra lufta er nok det beste ja ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så ut til at dere hadde en utrolig fin tur.
Knallfine bilder var det også! Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DH-82 Tiger Moth, Date of delivery for et par av dem.... | Cavok | Register- og ATC-Forum | 9 | 29-08-2013 14:13 |
Noen bilder fra Sola fra en Tiger Moth-pilot :) | semmern | Bilder & foto | 10 | 14-06-2012 11:45 |
En liten Moth over Strømmen | bu995 | Bilder & foto | 0 | 29-07-2008 11:39 |
En liten tur med SAS | storg | Flyforum | 14 | 16-04-2008 09:17 |
Ut og fly Dragon Rapide og Tiger Moth på Duxford | LN-KGL | TripReports | 1 | 22-05-2007 15:11 |