![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Da har jeg hatt en tur retur reise med SAS til Alicante. De var billigere enn alternativene når reisen ble bestilt i januar. Men jeg har noen kommentarer.
1. Seter: Ikke tvil om at de de nye setene er bedre enn de gamle på -700 2. Hvorfor må de nevne menyen på economy extra for hele flyet. Det var hele 6 econemy extra pasasjerer på turen opp idag. Og resten av flyet var fult. Blir bare tullete. Ja, de har betalt for det, men man bør ikke "mobbe" resten av flyet. 4. Hvorfor måtte SGS/osl skape en irriterende avslutning på en ellers ganske positiv reise. Min bagasje kom 30 minutter etter alle andres. 5. Enten skjønner jeg ikke automatene, eller er det meninga at man registrere all bagasje på en person? Men alt i alt en bra tur. Dette er jo egentlig ganske små ting. Last edited by storg; 15-04-2008 at 21:43. Reason: Ryddet litt i språket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
at your service!
|
![]()
1. kva gjer trip-report (om ein skal kalle dette det) i dette forumet
2. fordi dei mest sannsynleg har ein standard som dei les opp. 4. (sidan du elegant har hoppa over punkt 3...), kva i "forbanna hælvete" (ditt ordvalg), gjer deg så sikkert på at det er SGS som har gjort slik at bagasjen din kom 30 minutt etter alle andre? kan det ikkje like godt vere avinor/OSL sitt bagasjesystem? Ba du SGS sine tilsette om ei forklaring? (og dersom du var like elegant i språkføringa då som du er i dette innlegget, forventar du då eit ordentleg svar?) 5. Utan å vere nokon ekspert på automatar, vil eg tru at dersom det er fleire personar i ei bestilling, så må ein sjekke inn all bagasjen på ein person. Prøvde du å spørre nokon om hjelp? Eller gjekk du rundt og banna og ikkje fekk det til? honestly..... ![]()
Torbjørn ----------------- Last edited by wf145; 15-04-2008 at 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
All baggasjen står på en person om du sjekker inn flere personer samtidig på en SK-automat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
OSL Slave
|
![]()
Ved flere i samme booking så blir all bagasjen sjekket inn på den personen som kommer først i alfabetet .. ved like etternavn .. så går det på fornavn.
MEN !!!! Vil du sjekke inn bagen på hver enkelt person er det ikke vanskligere enn å kun sjekke inn en og en .. det får et spørsmål om å velge hvem du vil sjekke inn. Og det at SGS fucka opp en ganske positiv reise skulle jo da bare ført til 1 punkt hvis det stemte da, som også WF145 sier .. hvordan vet du at det var SGS sin skyld ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg spurte ikke om årsaken, men spurte om mer bagasjen og det skulle det gjøre. Var normalt høfflig. Skal ikke være skråsiker på at det var SGS sin feil, men WF fikk lagt bagasje på båndet etter vårt fly. Men før min bagasje kom. Det ville antagelig gått fortere å sende bagasjen opp med manuelt. Når flyet er forsinket inn til ACL, men god info og crew som klarer å ta inn mye av det så er det ekstra iriterende når en koffert som går på båndet samtidig med din egen blir 30 minutter forsinket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Å vente 30 minutter på bag er da ikke så unormalt? Det er kjedelig, men er vel forsåvidt påregnlig. Regner vi tretti minutter effektiv ventetid her, eller 30 minutter etter blokk-tid?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
avsluttet
|
![]() Quote:
Tenk om bagen din ble liggendes igjen i ALC...? :-) Syns en halvtime er akkurat greit. Da får jeg god tid til å hilse på kjentfolk, shoppe i taxfree, og se på damene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi snakker minst 40 minutter fra bloc-time. Og 20-30 minutter mellom 80% av bagasjen var på båndet til de siste 20 % kom. Var faktisk imponert over hvor fort bagasjen kom helt frem til min ikke kom. Og det er ikke så mange å snakke med når flesteparten har forsvunnet fordi de har fått bagasjen og skal videre med et annet fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
OSL Slave
|
![]()
Så var det 20% som kom seint eller bare din bag som du skreiv i første innlegget ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg ville aldri beregnet å bruke mindre enn en halvtime på å få baggasjen, men det er meg...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg regner min som det samme som 20 %. Når 80 % har fått bagasjen er du ganske nærme "alle". Frustrasjonen min er over at det skal være et så stort opphold mellom når bagasjen kommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
OSL Slave
|
![]()
Sånn jeg forsto innlegget ditt var det kun snakk om din bagasje, ingen andres
![]() Det som da kan ha skjedd er menneskelig svikt, at f.eks han som kjører inn baggasjen glemte igjen en tralle ved flyet. Ja det skjer faktisk. Og hvorfor tok han ikke med seg alle trallene inn på en gang vil du spørre ... for det finnes regler om hvor mange traller man kan kjøre av gangen. Men som sagt kanskje mennesklig svikt, ikke nødvendigvis SGS som har ... (ja ser du har endret første innlegg) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvis du regner med at din bag utgjorde 20 %, vil det si det samme som at flyet hadde 5 pax/bag?? Du er ikke litt bekymret for at sytinga di virker litt usaklig?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Unøyakt var den nok, kanskje usaklig også. Men de av oss som sto igjen og ventet var jo ikke akkurat imponert da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten tur med SK til TOS (video) | EspenRR | Bilder & foto | 1 | 09-11-2016 19:17 |
En liten tur | Bendikoro | Bilder & foto | 10 | 28-10-2012 22:18 |
En liten flight med SAS på innland | eirikma | TripReports | 3 | 29-07-2012 11:13 |
Tiger Moth - En liten tur med et flygende kulturminne | Madman | Bilder & foto | 22 | 05-06-2011 19:27 |
En liten tur med Ryanair | LN-KOG | TripReports | 8 | 01-02-2006 22:00 |