![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Her bør konkurransemyndighetene steppe inn! Dette kan neppe være lovlig.
Hvordan hadde LH reagert om de ble utestengt fra Dubai? Dette blir for dumt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,951
|
![]() Quote:
Hadde ikke Lufthansaledelsen gjort dette hadde de faktisk ikke gjort jobben sin Dette har med bilaterale avtaler å gjøre og ikke med konkuransemyndighetene. Dagens bilaterale avtale mellom Tyskland og UAE stenger ikke Emirates ute fra Tyskland, men begrenser antall avganger de kan tilby til/fra Tyskland, så vil de fly fra Berlin, må de kutte et annet sted. Selvsagt er ikke Lufthansa interesert i en oppmykning her, mens Emirates på den andre siden sammen med de lokale myndigheter i Berlin på den andre siden ønsker dette Så kan man selvsagt mene hva man vil som slike begrensninger, men det er både veldig vanlig (inkludert i Norge) og er uansett en helt annet diskusjon Last edited by Someone; 17-01-2011 at 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
Last edited by Boeing_fan; 17-01-2011 at 10:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Last edited by sukram; 17-01-2011 at 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
sukram, det finnes dessverre ingen enkelt svar på hvordan disse nye frekvenser fordeles. Dersom det ville være enkelt, ville det ikke ta så langt før man fa disse traffik-avtaler reforhandled...
Generelt sett er det slik at selv om det blir nye designated carriers som far traffik-rettigheter, så far de aldri 100% av de nye frekvenser, tvert imot, ofte far de en del frekvenser, men samtidlig restriksjoner hvor /hvor mye seter de kan fly. Autonome delstater har ikke nasjonal-statslig suverenitæt, ergo kan de ikke forhandle traffik-avtaler...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
http://ec.europa.eu/transport/air/in..._policy_en.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Helt enig. Men Tyskland er nå Tyskland. De har sine egne ting på mye, men akkurat denne tror jeg de skal slite hardt for å få igjennom.
Men nå flyr vel ikke EK fra Berlin pr idag. Meg bekjent flyr de på 4 tyske flyplasser. HAM, DUS, FRA og MUC. Jeg ser ikke for meg at LH kommer til å rute om all sin internasjonale trafikk fra FRA til nye Berlin aiport når den åpner. Eller hur? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Dessverre er det rett og slett falsk som det ble skrivet/sitert pa Hangar.
Emirates har per idag en visst antall ukenlige frekvenser mellom Dubai og Tyskland som de kan fly. Disse frekvenser er ikke knytted mot spesielle flyplasser, tvert imot, Emirates kan fritt velge hvor de vil flyr til. Det hva Tyskland og Dubai har satt er den ramme med en visst antall frekvenser. Ergo må de kytte en sted dersom de vil fly til Berlin. Men de har rett å fly til Berlin, og dersom de spører som slots vil de få disse. Slot Coordination skjer nemelig ikke i politiken, mens via Slot Coordinator, og dette er Claus Ulrich, en absolut uavhengig person, som har full respekt av alle marked-aktører. Emirates derimot vil ha forandred denne traffikavtale som eksisterer og ha flere frekvenser. Dette er en annen sko. Her kommer nemelig ikke bare Lufthansa med inne, men alle designated carriers. For tida har vi to av disse, nemelig Lufthansa og Air Berlin. En forandring i disse traffikavtaler krever at begge sider, Tyskland og Dubai, har vilje å forandre dette. Rett nå utnytter de tyske selskaper ikke de kapasiteter (frekvenser og antall seter) som rammeverked tilstår dem. Derfor er det bare logisk at de ikke har lyst at det blir gjord en ny avtale som forskyver balansen enda mere til favør av Emirates...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]() Quote:
Dersom det forhandles med nasjonalstaten er det jo et spm om hvem av Etihad og Emirates som får gleden av eventuelt nye frekvenser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Emirates har lavet en publikation for at synliggøre deres ønske om adgang til Berlin og Stuttgart: http://www.emirates.com/english/imag...233-579859.pdf Emirates skriver selv i denne publikation: Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,316
|
![]()
Det blir nog ingen utökning av det bilaterala avtalet mellan Tyskland och UAE på länge.
Tyska regeringen verkar vara inne på samma spår som Kanadas regering när det gäller UAE flygningar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,681
|
![]()
Ja, det er nok som LN-MOW sier; noe annet enn frihet til å starte hva man vil tipper jeg vil bli umulig å bli enige om. De 27 medlemslandene har mange nok saker de er uenige om til å ønske seg flere stridstemaer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Den tyske transport ministeren vil ikke ha samtaler med Emirates om slots i Berlin og Stuttgart etter ønske ifra Lufthansa. http://www.reuters.com/article/2011/...74J0EL20110520
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]()
Helt utrolig at dette faktisk gikk gjennom. Hvor pokker blir det av konkurransetilsynet??! Dette her bør ikke kunne være mulig....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Har du en gang tenkt deg hva det faktisk betyr dersom EK far rett a flyr daglig til Berlin? Rett na har vi AB som flyr 3 eller 4 ganger i uken. Med A330. Tenk deg hva EK kan og vil bruke pa denne rute. Og sa tenker du deg om de ringvirkninger pa andre aktörer som flyr til/fra Östen. BER som marked er ikke sa veldig stor, dette betyr at mange langruter er marginale. Tenk deg om TXL-PEK som bare flys noen ganger i uke. Slike ruter vil ret tog slett forsvinne fordi EK vil presse disse aktörer ut av marked med super lave priser tilbyd med A380-connexxions i DXB. QR flyr til TXL, og de bruker en kapasitet som er tilstrekkelig for etterspörelsen. Ergo ser vi ikke denne kannibalisering av marked og ruter. EK Opptrer ikke som en ansvarlig aktör, men som de BORG. De vil ikke sitt del av marked, de vil har en ekstremt stor del av marked. Dermed forblir det ikke nok rom for mindre aktörer. Politikken har ikke plikt a skape ruter til EK sine A380 luftslotter, men sikre samme muligheter i konkurranse for alle aktörer, de mindre og de sma. Dette betyr ogsa at man vil diskriminere ekstremt store og finans-tynge aktörer bevist for a beskytte de sma og mindre aktörer som man trenger for en tilbyd som ikke nytter EK maksimalt, men som tjener samfunns-interresser best. Jeg ville har gjerne sett de personer inne her som roper "Hurra" dersom EK söker for 2x daglig med A380 DXB-OSL-EWR. Dette vil faktisk betyr at de andre aktörer forsvinner fra marked over kort eller langt.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
![]() Tiden må vise hvad der sker - Singapore Airlines er som det fremstår ved at forberede deres svar til Emirates på CPH.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,634
|
![]()
EK har fått godkjenning til å øke til 2 ganger DXB-VIE. At dette vil merkes på IC rutene til Austrian østover er helt klart. Foreløpig gjelder dette for sommerprogrammet, men det vil vel ikke være overraskende om avtalen forlenges.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
<mod>
Diskusjoner om tysk språk kan man ta andre steder! Denne tråden handler om Emirates i Tyskland </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
Det hadde kanskje også vært kjekt å vite hva slags rettigheter/restriksjoner tyske selskap har i UAE. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa og nye Berlin (splittet fra Lufthansa forsøker å stanse Emirates i Tyskl.) | AirbusTrond | Flyforum | 3 | 17-01-2011 11:02 |
Emirates vs. Lufthansa til Asia? | AN0510 | Reiseforum | 12 | 14-12-2010 18:17 |
Danskene forsøker igjen... | raskefot | Flyforum | 135 | 29-04-2007 12:44 |
Forsøker å starte flyproduksjon i Norge | Falcon | Flyforum | 19 | 07-04-2005 20:21 |
Flytting av Luftfartstilsynet kan stanse | Trety | Flyforum | 2 | 08-01-2005 12:22 |