![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvor mange gangene kan de egentlig stille istand ulovlige arbeidsnedleggelser uten at det får konskekvenser?
SAS burde saksøke de som ikke er på jobb å kreve dem for kompensjon og sparke alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Leit dette her. Merkerlig at disse rabbiate danskene ikke kjenner sin besøkelsestid. Nok en spiker i kista til SAS DK dette her.Jeg jobber i en bedrift der vi reiser hysterisk mye.
Alle er klar over hos oss SAS DK og mangel på pålitelighet i transfer via CPH.Derfor vegrer folk seg å reise over CPH. Ikke uten grunn at KL styrker seg i markeder som SVG og øvrige distrikter de trafikkerer til i fedrelandet. På Sola får vi nå en fjerde frekvens til AMS med KL! Det må jo være et tankekors for SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Disse Danskene fornekter seg ikke gitt
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er noe jeg ikke skjønner i komentaren til CAU.
Arbejdsnedlæggelse Der er i øjeblikket arbejdsnedlæggelse blandt cabin crew. CAU´s bestyrelse skal informere om, at bestyrelsen naturligvis tager afstand fra overenskomststridige arbejdsnedlæggelser. Hilsen Bestyrelsen Vil det si at CAU`s ledere ikke har noe med dette å gjøre? Men uansett, få bort rasket som hindrer at de fornuftige får jobbe videre uten å bli uglesett på! ![]() Kan man ikke legge inn noen form for protester mot disse egoistene? Er så fint når fattern igjen står fast i CPH etter endt langtur pga disse streike kåte kolegaene...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ulovlig streik er vel såvidt jeg vet lovlig oppsigelsesgrunn
Itillegg til å bli kvitt bråkmakerene vil det hjelpe på kostnadsiden da man sparker noen seniorer med høy lønn og ansetter nye på laveste lønnstrinn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Sånn går det når fagforeningene styrer selskapet...skremmende at de kan holde på slik:exclamati
Et evigvarende problem for SK.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I tilfeller som dette ser vi fordelen av at SAS er splittet opp i flere selskaper. Ellers ville jo hele SAS flåten blitt berørt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
CAU igjen... for en gjeng..
For å si det som de gjør her i USA: "Don't let the door hit you were the good Lord split you" |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
"LITT" Kanselleringer ....
I dag 106 kansellerte flighter I morgen til nå 14 kansellerte avganger :clap |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jøsses.... Snakk om fagforeninger som ikke har kontakt med virkeligheten. En regning for tapte inntekter burde sendt i posten til hver enkelt burde vært en passe bra wake up call..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ute på tur
|
![]()
Og SAS kundeservice slår til med "Nei, du har en reisebyrå-billett, du får snakke med de i morgen når de åpner, vi kan jo ikke gjøre noe for det er jo ulovlig streik". Jeg skal OSL-CPH-LHR i morgentimene, og ba pent om å få få slippe med 805 direkte OSL-LHR.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg registrerer igjen at fagforeninger er lite populære blant blåruss og andre her på forumet. Det er mulig at streiken er ulovlig, men foreløpig (de to linkene, NA24, Boarding og en del andre) er det bare motparten som har uttalt seg (SAS, SASBraathens, Kastrup).
Det kunne vært interessant å hørt argumentene fra de streikende også. Dette forumet er i alle fall ikke stedet for balanserte fremstillinger ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og køen på SASBraathens trafikkontor strakk seg i kveld 'nesten' ut av døren i avgangshallen.
![]() |
#16 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Den andre delen av debatten om fagforeninger og en bransje som enda henger fint fast i et regulert marked på 70-tallet er langt mer nyansert. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men er det ikke en fordel å sjekke begge sider før du dømmer streikerne nord og ned?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er glad jeg ombestemte meg når jeg booket min tur til London i neste uke og satset på direktefly fra OSL istedet for å fly via CPH til LCY....
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Aer Lingus forsøker seg på CPH igjen - Legges ned | Someone | Flyforum | 8 | 13-11-2015 13:48 |
Lufthansa forsøker å stanse Emirates i Tyskland | Robin882 | Flyforum | 25 | 26-05-2011 13:57 |
Danskene innrømmer fangefly-kjennskap | sirpjalle | Flyforum | 7 | 11-02-2008 06:27 |
Ryanair skremmer danskene | CK | Flyforum | 2 | 12-02-2007 10:09 |
Forsøker å starte flyproduksjon i Norge | Falcon | Flyforum | 19 | 07-04-2005 20:21 |