![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Ryanair kritiserer i dag blant annet SAS, BA og Finnair for å trikse med tall når det gjelder punktlighet, instile fly og forsvunnet bagasje:
Quote: "Ryanair kommer med en pressemelding i dag der de ber SAS, British Airways og Finnair om å innrømme at de hemmeligholder statistikk på grunn av «pinlig dårlig punktlighet, mye forsvunnet bagasje og mange instilte fly." http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7208500 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
bla-bla-bla fra flyselskapet som ikke ville gi askefaste passasjerer det de etter EU-regulativet hdde krav på. God gammel Ryanairoppskrift. Hvorfor ikke heller snakke om det de er gode på i stedet for å juge på seg "service".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]() Kunne de da ikke som alle andre seriøse selskaber forholde sig til hvad de selv kan - og ikke kan - fremfor at komme med den ene løgnagtige og fordrejede påstand efter den anden. Det er nemlig lige præcist pærer og bananer de sammenligner, men i bedst Komiske Ali stil, så fortsætter de ufortrødent. Og hvis der er tale om bevidst fordrejning af sandheden, så håber jeg deres PR-folk på et eller andet tidspunk får en rigtig dårlig smag i munden. Må indrømme at jeg får mere og mere kvalme over deres både useriøse og usympatisk PR-strategi - og ikke mindst at medierne bliver ved med at hoppe på den. Man kan jo så have sine meninger og gøre sig tanker om det kun er PR-strategien de er useriøse og usympatiske omkring...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Ei heller overraskende at FlyHi er raskt på banen for å fortelle hvor mye han hater selskapet. Det eneste som overrasker meg, er at han stadig hater de mer. Jeg trodde at hatet var 100 på en skala på 0-100 allerede for mange år siden ![]()
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]() Jeg ville da sætte pris på hvis du forholdt dig til topic og ikke til hvor på skalaen mit såkaldte had (dine ord) til FR ligger. For the record: Jeg hader ikke nogle selskaber - men jeg forholder mig kritisk til dem der opfører sig usympatisk, umoralsk og kommer med usande oplysninger - det er der stor forskel på. Men desværre er det jo efterhånden blevet sådan her at hvis man er dansker og ikke er erklæret fan af DY, FR eller XXXXXXX (brugernavn bortcensureret efter anmodning fra mod) eller mener hele verdens centrum er OSL, så skal man straks mobbes her eller hænges ud som usaglig, uvidende eller angribes i en træthedskamp af fordrejet statistisk materiale, som kun har det formål at vinde "kampen"... Kedelig udvikling, men håber I hygger jer med det... Imens vil jeg så passe mit arbejde og nyde sommeren.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 15-07-2010 at 11:38. Reason: Et navn fjernet i sitatet til FlyHi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
I en så ekstrem situation vil der altid være nogle, der har en opfattelse af at de er blevet overset el.lign, men faktum er at SAS fra 1. minut tog sig rigtig godt af sine pax og betalte hotel, forplejning m.v. mens de fleste andre flyselskaber (specielt LCC's - men ikke udelukkende) løb fra ansvaret. Der er stor forskel på at have nogle få utilfredse kunder efter man ellers har forsøgt at hjælpe så godt man kunne - og så bevidst at arbejde på at sine kunder får mindst mulig kundeservice og care.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
Location: Oslo
Posts: 647
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Forbrukerombudet burde tvinge FR til å innrømme at de leker med statistikk, fx å via helsides annonser i Dagblabla og Aftnpoftn. Kanskje ikke Forbrukerombudet kan gjøre noe slikt,men det hadde vært j... gøy om de fikk smake sin egen medisin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]()
Jag hade köpt en biljett med SAS till Spanien i maj. Flyget (som utfördes av Spanair) blev inställt. Jag blev erbjuden ombokning till nästa flyg. Jag frågade om ersättning för övernattning och måltider. "Nej! Spanair ger inget. Du får kontakta Spanair." Det här var inget större problem för mig då jag kunde bo hos bekanta och mat skulle jag ändå ha. Men vad är skillnaden på hur man blir behandlad av Ryanair?
Jag hittar ingen skillnad hur jag än letar...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Nei, det er vel kanskje ingen skillnad mellom Ryanair og Spanair. Men det har ikke noe med SAS å gjøre. Du får beskjed ved bestilling at det er Spanair og ikke SAS som flyr og dermed har ansvar for deg.
Ellers kan jeg si at codeshare er en stasjonshåndterings forbannelse, det er ikke annet enn problemer. Last edited by mo; 13-07-2010 at 21:26. Reason: Additional |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]() Quote:
Vem tror du jag som konsument håller ansvarig för hantering av det hela? SAS eller Spanair? Svaret från mig som konsument är givetvis SAS. Oavsett om flighten är outsourcad eller inte (jämför med handling) så faller det ju tillbaka på det bolag som har sålt resan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]() Quote:
Ellers har dette ikke noe med outsourcing å gjøre, synes ikke dette er sammenlignbart. Her kjøper SAS et antall seter hos Spanair, som SAS dermed selv kan selge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Nej det er ikke offentligt tilgængelig statistik - det er bygget på first hand erfaringer ifm. kunder der har været ramt. Som udgangspunkt er der skræmmende mange som ikke har fået nogen form for hjælp og efterfølgende må kæmpe en lang og sej kamp for at få dækket rimelige udgifter, som de selv har lagt ud fordi flyselskaberne ikke gad gøre det.
Ud fra de små 100 sager jeg har haft first hand erfaring med (som har været ret jævnt fordelt mellem forskellige flyselskaber) - så er der INGEN tvivl om at SAS har behandlet deres kunder langt bedre end hvad jeg har set hos andre selskaber. Derudover var SAS pro-aktive og bestilte og betalte for hoteller, forplejning m.v. mens mange andre selskaber ikke tog noget ansvar og blot bad kunderne om at finde noget - uden at give dem nogle prisrammer eller garantier for at de kan få pengene refunderet. Jeg har oplevet store problemer med KL, AF, QR, TG, FR, DY, EZ, SN, IB, JK osv - og de få problemer jeg har oplevet med SK er blevet løst efter 1 mail eller 1 telefonopkald (men i langt de fleste tilfælder har der ingen problemer været og refusion er gået igennem efter lidt ventetid) - hvor der i mange andre tilfælde skulle sendes 3-4-5 mails eller ringes flere gange bare inden der kom en dialog igang og endnu mere besværligt har det været. Efter at have set tæt på hvilken forskel der er på kundeservice, så er jeg ihvertfald ikke i tvivl om hvem jeg helst ville have flybillet hos hvis der igen kommer en askesky.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Mjo, men reisen er kjøpt hos SAS, og da er det i utgangspunktet dem man forholder seg til (ref. diskusjonene rundt DY vs. Rfly), og Bengt sin kommentar er jo et lite tankekors.
Ja, jeg og sitter med et inntrykk av at SAS gjorde det veldig bra i forbindelse med askekaoset, men om samarbeidspartnerne ikke holder mål så slår det også dårlig tilbake på SAS selv.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Samme som hvis du kjøper en billett på wideroe.no det er selskapet du skal fly med som er ansvarlig, ikke Widerøe. Selv om det var der du kjøpte billetten. Dette står også i vilkårene når du kjøper billetten. Men jeg regner med du er som meg, og sikkert de fleste andre, å krysser for lest selv om det ikke er gjort. ;-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]() Quote:
Som jag skrev så var det här inte något större problem för mig. Jag vill bara peka på att skillnaden mellan nätverkssällskap (både Spanair och SAS är ju medlemmar av Star Alliance) och Ryanair inte alltid är så stor. Att hänvisa till att flighten utförs av Spanair och därmed fritas SAS från ansvar tycker jag är mot allt förnuft om man samtidigt talar om hur bra SAS är. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spiegel: Tyske myndigheter kritiserer Ryanair | Superhai | Flyforum | 1 | 12-12-2012 21:36 |
Ekstrabladet kritiserer Sterling for gebyrer | DCHalvorsen | Flyforum | 1 | 16-01-2008 09:26 |
SAS Braathens kritiserer Avinor | X-BU | Flyforum | 23 | 16-11-2005 11:07 |
SAS kritiserer Delta's Europa ekspansion | PP | Flyforum | 11 | 16-11-2005 07:44 |
SAS-kaptein kritiserer sikkerhetsparanoiaen | TOS | Flyforum | 27 | 17-01-2005 07:52 |