![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Nå selger Norge 23.000 tonn laks årlig til Kina og Hong Kong
http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.6934756 Det er nesten en full 747 om dagen bare til Kina ! Og Kina er mindre en Japan. Hvem er det som frakter all denne fisken, noen som vet det ? Burde vel ligge grunnlag for nye ruter, både som frakt og passasjertrafikk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
bare lufthansa frakter ukentlig 350 tonn med lastebil fra Osl (all frakt type frakt) til Gøteborg og Tyskland for frakt med fly. Regner med at det ikke er enestående.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Var det ikke snakk om en nye kjølehall på OSL på 100 000 m2 ?
Jeg personlig synes Norge burde bli flinkere til å nyttegjøre seg litt bedre av all denne eksporten, med direkteruter som er bra for turisme. En ren vinn vinn situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hønefoss, Norway
Posts: 334
|
![]()
Ja, slik blir det vel fortsatt, vi er for dyre på alt vi skal foreta oss. Synd at de fleste som starter opp med noe i dette landet skal bli millionærer før de har slukket lyset på kontoret etter første dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Kanskje på tide at reisenæringen og eksportnæringen holder et fellesmøte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2007
Location: Ekeberg
Posts: 1,949
|
![]()
Et helt ok argument for at China bør annonsere ruta si før noen andre kommer de i forkjøpet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
China air koster kun SEK 19 000 fra Stockholm til Shanghai på business, og også kun rundt 5000 SEK på økonomi. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
For ikke å snakke om en annen operatør med rettighetene til å fly strekket!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Jeg tipper SAS blokkerer denne muligheten, kan ikke se noen annen årsak til at ruten burde vært der for lenge siden.
Derfor er jeg overbevist om at Korean Air starter meget snart fra Oslo. ASAP. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
En del går vel med TG tror jeg. De har jo daglig mellom 15 og 20 tonn Cargo på sin 777.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Sundt Atlanta Skybridge sier at de veldig gjerne vil fly fisk til Asia, problemet er å få lov til å fly over Russland
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
LH frakter mye ut fra OSL men ikke via GOT lenger. Nå er det DUS som er den nye store HUB,en i tillegg til FRA/MUC. Noe går også med SAS via CPH.
Men det er helt klart plass til en mega-carrier som kan fly direkte Kina fra OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
...men egentlig er det vanvittig at fisk fraktes i trailer fra vest- og nordnorge til Oslo. Burde fraktes ut fra der fisken blir produsert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
Man skal ikke glemme at fraktprisene paa fisk er svaert lave, og det er medvirkende til at det ikke er finansielt gangbart med dedikert frakter for fisk. Man maa ha annen og bedre betalende frakt i tillegg for aa faa regnestykket til aa gaa opp. I tillegg trenger man returfrakt. Mange har forsoekt og gitt opp. Sundt har staatt parkert siden foer jul saa man kan lure paa om det 'eventyret' ogsaa er over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
Uten å vite det helt sikkert, regner jeg med at fersk fisk er noe av det dyreste som kan fraktes, da det regnes som spesialgods, kjølevare. Jeg tror problemet i Norge er at det ikke er bygget ut en infrastruktur som kan håndtere så store mengder. Men jeg tipper at der en en endring på gang snart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Det er ikke et tilfælde at mange fragtflyvninger kombinerer mange destinationer på deres rute, hvilket til dels handler at finde det rette mix af import/export. Det er heller ikke et tilfælde at Singapore Cargo udelukkende har flyvninger fra CPH til US og ikke til CPH fra US. Hvad angår norsk fersk fisk og det kinesiske marked er i da også velkommen til at sende det til CPH ![]()
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]() Quote:
![]()
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,901
|
![]()
Her i USA flyter vi ogsaa over med varer fra Kina, men 99.9% av disse kommer med baat da flyfrakt er for dyrt.....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Et annet lakseeventyr | LN-MOW | Småprat | 15 | 09-06-2017 21:28 |
Kina innenlands? | Roxman | Reiseforum | 10 | 29-08-2010 14:06 |
Lakseeventyr i Billund Lufthavn | Bll spotter | Flyforum | 1 | 15-05-2009 20:44 |
Kina | B777ER | TripReports | 26 | 22-10-2008 16:05 |