![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
og ellers i de andre klassene: Business: http://www.flysas.com/en/us/Promotio...-class-dealsl/ (hele året) Economy: http://www.flysas.com/en/us/Promotio...S-summer-Deal/ (t.o.m. juni) Last edited by FlightDeck; 03-04-2009 at 00:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette var jo gode priser. Bare synd de ikke gjelder andre veien! Ja, hvis det er t/r priser da???
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvis man leser det det med listen skrift:
Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Da var det kanskje ikke så godt tilbud allikevel da?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvordan er normalt prisene fra USA sammenlignet med prisene herfra og til USA? Den prisen de tilbyr fra SEA, er jo bare noen hundrelapper billigere enn hva jeg betalte herfra og til SEA i Extra, og det var en vanlig, restricted billett. Tror ikke det var noe salg på gang den gangen. Plusser du på en 120 USD i fees, er det jo ikke billigere i det hele tatt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tur/retur OSL-EWR i B-klasse (Economy Extra restricted) får man i tjukkeste fellesferie for 11600 kr. Billigste 100%-poengklasse (V-klasse) koster litt under 10.000 kr, så i det perspektivet er prisen så ille. Hvis man først er opptatt av poeng & status, virker det fornuftig å gå for B-klassen fremfor V-klassen - dersom man først velger å fly med SAS. De som kun skal over billigst mulig, uten å tenke på bonuspoeng, kan få turen til ca 8000 kr med SAS. Prisbevisste kunder vil uansett styre langt unna SAS, og velge enten Continental (6600 kr på en tilfeldig valgt dato i juli) eller Lufthansa (6500 kr på samme valgte dato). At Continental i tillegg flyr direkte, er jo et kjempepluss. Gleder meg til de formelt blir med i Star Alliance.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sorry, folkens, jeg trodde det var t/r-priser da jeg postet...!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette "sommertilbudet" har ligget ute bra lenge nå.
Man skulle tro at SAS International levde i en bunkers uten kontakt med omverdenen.. For det SAS skal ha for Extra t/r, selger LH, CO, UA og BA business for i sommer (fra rundt 1800 USD r/t a/i Løp og kjøp?? Jeg sitter godt plantet i stolen. Må innrømme at jeg blir helt oppgitt av SAS International. Uansett hvor lenge man har hatt ett godt forhold til selskapet og hvor mye man ønsker dem vel og ønsker å fly med SAS, klarer de å skremme vekk kundene. Se bare her: Jeg skal til Norge for å møte en kunde i mai. Vi sparer kostnader i år og reiser derfor så billig som mulig. Det beste alternativet for meg er selvsagt å reise med 946 til Stockholm, videre til Oslo, retur samme veien evt. via CPH. Prisen var ikke så halvgærn, rundt 800 dollar t/r, men selvsagt med 25% poeng. UA selger også code share med SAS litt rimeligere, akkurat samme pris som LH har via FRA. Forskjellen? LH gir 100% poeng til UA/US/AC medlemmer, SK 25%. Valget blir da enkelt. Booker man fra LH direkte, sparer nesten 200 daler og får fortsatt 100% poeng. Eneste fordelen SAS har er at man kan oppgradere til biz med poeng fra alle bookingklasser, men med SWU kuponger hos UA kan man også det på LH og UA, bortsett fra den superbillige S klassen. Så da ble det W klasse, UA ene veien, bekreftet oppgradert til FRA, retur med LH med bulkhead og 3 bookede biz seter for 190 dollar mindre enn SAS og med status, innbringer turen rundt 23000 poeng, 11500 grunnpoeng (og siden UA har en dobbel EQM kampanje nå 23K grunnpoeng). Hadde man valgt SAS og satt det på EBG kontoen, hadde det innbringet skarve rundt 3000 poeng. Så for amerikanere som ikke har forhold til SAS: SAS taper på pris OG på FFP. LH er ihvertfall såpass smarte at selv om de gir 50% i sitt eget program på billige billetter, gir de 100% til amerikanske partnere og amerikanerne er opptatt av miles. Klart noen kjøper billetter med SAS, men når de kommer hjem og ser smulene som tikker inn på FF kontoen, velger de garantert ikke SAS igjen. Og de fleste amerikanere har ikke EB konto og kan derfor ikke nyte godt av den eneste gode perksen med SAS, oppgradering med poeng Har ikke tall på hvor mange ganger FT medlemmer har gått i SAS fella, men de gjør ikke samme feilen to ganger. Her er en tråd: http://www.flyertalk.com/forum/sas-e...light-sas.html Det er en grunn til at LH har 18 destinasjoner i USA og at USA er LHs suverent viktigste marked, en carrier som har kjempesuksess. SAS var store på USA, med 4 daglige til NYC på det meste, nå sitter man igjen med semi frekvens til Chicago og CO har allerede finta SAS opp på tribunen og er større enn SAS til NYC fra Scandinavia. Seattle er borte og da gjenstår kun semi frekvens til IAD.. Last edited by Tommy777; 03-04-2009 at 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er veldig synd at SAS definerer seg selv helt ut av den interkontinentale trafikken mellom USA og Skandianavia. Min mor er i New York hver måned med jobben - og det er lenge siden avtalen de hadde med SAS ble kastet i Atlantern...
Ellers er det litt typisk at SAS kjører "kampanjer" med priser som heller representerer normalitet enn avvik. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Barnevogn på OSL (splittet fra Economy Extra og Fast Track) | Edricson | Reiseforum | 25 | 30-05-2015 09:51 |
SAS Eco Extra og Business tilbud fra USA | darkcho | Reiseforum | 11 | 09-09-2012 15:19 |
Tilbud biz fra London til USA med *A | Fly med oss | Reiseforum | 0 | 10-06-2012 17:42 |
Servering på WF i economy extra til UK? | SE-AER | Reiseforum | 9 | 22-05-2012 17:04 |
Lite plasser på Economy Extra fra BKK i slutten av februar | gardkarlsen | Flyforum | 17 | 10-02-2009 15:29 |