Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2012, 09:35   #1
SE-AER
ScanFlyer Blue

Widerøe Servering på WF i economy extra til UK?

Er det noen forskjell på serveringen ombord når en reiser med WF til Storbritannia i economy extra, sammenlignet med vanlig economy?

Ifølge Widerøe sin hjemmeside skal det være bedre servering for fleksible billetter, og economy extra burde vel regnes til denne kategorien? Dette hadde jo og vært i linje med servicekonseptet på t ex SAS og Blue1 når en reiser i economy extra eller Blue1 premium.

Tingen er at jeg har reist mellom BGO og ABZ et antall ganger i economy extra og jeg kan ikke huske at jeg har fått noe annet en akkurat samme kjipe frokost som alle andre på morgenflighten fra BGO. På kveldsflighten fra ABZ har det ikke vært noen servering i det hele tatt.

Noen annen som har erfaringer fra economy extra på WF? (Husk at dette kun gjelder flighter til/fra Storbritannia)
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2012, 11:49   #2
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Default Re: Servering på WF i economy extra til UK?

Widerøe har vel gratis servering (inkludert alkohol) til Aberdeen og Newcastle for alle passasjerer? Har de i det hele tatt noe klasseskille om bord?
Old 14-04-2012, 12:17   #3
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Widerøe har vel gratis servering (inkludert alkohol) til Aberdeen og Newcastle for alle passasjerer? Har de i det hele tatt noe klasseskille om bord?
Kan bare huske at jeg fått noen enkel snacks, og sist jeg reiste tror jeg ikke at det var det engang. Alkohol har jeg bare fått en gang, men da reiste jeg i business (da var det t.o.m. et riktig glass jeg fikk vinen servert i). Å en annen side har jeg vel aldri bedt om alkohol de gangene jeg har reist economy extra, får kanskje gjøre det neste gang.

Hva gjelder klasseskille så pleier det å være en skilt som forteller hvilke seter som er business, men noen skilt for economy extra har jeg aldri sett.
Old 14-04-2012, 12:22   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Har reist flere ganger i år med WF mellom KRS og CPH.
De fremste radene er Exo Extra, men det er ingen markering som viser hvor skillet går, slik som det er hos SAS ("Economy behind this row")

Uansett når det er på dagen får man i Extra et tørt rundstykke med noe pålegg i mellom. Ikke den helt store kulinariske opplevelsen. Alkohol kan man også få, men i et mye mindre utvalg enn hos SAS. Øl, rød/hvitvin, cognac og Baileys mener jeg det begrenser seg til. Aldri opplevd å få servering i annet enn plastglass.

Om morgenen får man bak i economy tilsvarende rundstykke, mens på andre tider får man en "snack" som er et slags knekkebrød med noe på. Har aldri smakt på det, så jeg kan ikke si noe nærmere om hva det er.

Jeg vil anta at serveringskonseptet er likt på alle WF sine utenlandsruter?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2012, 13:16   #5
SE-AER
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Har reist flere ganger i år med WF mellom KRS og CPH.
.....
Jeg vil anta at serveringskonseptet er likt på alle WF sine utenlandsruter?BF
Nei, ifølge http://www.wideroe.no/servering så gjelder den oppgraderte serveringen i eco extra kun til/fra Storbritannia. Så om du fikk samme kjipe mat som i eco så skal det være riktig.

Blir sannsynligvis en tur til ABZ om ikke alt for lenge, så da skal jeg være ekstra oppmerksom på hva som blir servert.
Old 15-04-2012, 20:30   #6
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Hvilken servering er det på BGO-FRO-OSL? Danish hadde ihvertfall drikke + vestlandslefsa(m/palmeolje)
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2012, 22:52   #7
bgo-flyer
ScanFlyer Blue

På Dash 8-100: Salg av kald drikke, snacks og lefse.

På Dash 8-300: Gratis frokost til 09.30, gratis kaffe og te hele dagen, salg av snacks og lefse.
bgo-flyer is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2012, 15:53   #8
skjchr
ScanFlyer Blue

Widerøe Re: Servering på WF i economy extra til UK?

Nettsiden til WF er nå rettet fra Fleksible Billetter til Business billetter....
skjchr is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2012, 16:18   #9
Dash
ScanFlyer Molded

KRS-CPH og motsatt fikk jeg en muffins i høst, mens i vår fikk jeg de ferdigmurte knekkebrødene fra Wasai eco.
Dash is offline   Reply With Quote
Old 22-05-2012, 17:04   #10
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
Hvilken servering er det på BGO-FRO-OSL? Danish hadde ihvertfall drikke + vestlandslefsa(m/palmeolje)
Nekter å tro at nullkalkylen til WF har plass til så mye som en brødsmule

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules