Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2008, 09:54   #1
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Star Alliance US Airways ARN-LGA

Til helgen blir det tur med US til New York. Turen går via PHI. Over atlanteren går turen med 767. 2-3-2 seating gjør at jeg antar plassen ikke er så aller verst. Dette finner jeg vel snart ut av. Jeg legger ut reisebrev her etterhvert.

Edit: Endret overskrift.

Last edited by Hickok; 06-09-2008 at 04:47.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 10:01   #2
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Default Re: US Airways ARN-EWR

God tur til Pinheiro, Brasil
Old 03-09-2008, 10:04   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Tenker vi sier Philadelphia (PHL).
Old 03-09-2008, 10:06   #4
Jörgen
ScanFlyer Blue

Blir intressant att läsa. Den 18 september flyger jag samma sträcka. Jag betalade 2500 sek Ha en god tur !
Jörgen is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 10:10   #5
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Tror jeg betalte omtrent det samme
Old 03-09-2008, 10:14   #6
Jörgen
ScanFlyer Blue

Jag kom på att jag ljög för dig... Jag flyger ARN-PHL-LGA. Varför har du valt EWR? Jag tycker LaGuardia är en kanon flygplats ! Liten å smidig och en härlig vy över NY på inflygningen

Vad för maskin och vilka flyger du med PHL-EWR?
Jörgen is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 10:28   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: US Airways ARN-LGA

Du har selvsagt helt rett. Jeg flyr også til LGA!
Old 03-09-2008, 11:06   #8
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Dette gleder jeg meg til .......... Har ikke lest noe om dette selskapet over dammen..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 12:25   #9
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Tør jeg minne om at Tripreports forumet er for historier om gjennomførte reiser, og at Reiseforumet er for turer som ikke er gjennomført enda.

Kanskje en moddis flytter dette! Ble skuffa da jeg klikket på innlegget of forventet meg en hyggelig tripreport!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 14:26   #10
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Gi meg et par dager, så kommer det (forhåpentligvis) en hyggelig rapport
Old 03-09-2008, 23:29   #11
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Ser frem til å lese rapporten. Var nær ved å booke en slik billigtur selv, den ga jo full EuroBonus-opptjening også - men tiden ble for knapp dessverre.
Old 04-09-2008, 01:25   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Jeg har reist denne ruta med de eldgamle 762ene til US Scareways. Saa lenge forventningene er i kjellern, gaar dette kjempebra!

Bruttern skal forresten over 11. september med retur den aller siste dagen for tilbudet (25 eller 26??). Han ble belastet 2200 noe NOK
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 09:14   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Da var jeg kommet et langt steg videre. Etter en kjapp liten hopp OSL-ARN sitter jeg nå i loungen på ARN med en Pripps(!) og frokost. Flyet er foreløpig halvannen time forsinket, så jeg blir vel sittende her en stund. Jaja, klager ikke.
Old 05-09-2008, 22:25   #14
LN-KMS
ScanFlyer Blue

Dette blir interessant, men etter å ha lest om US og IFS er jeg ikke overbevist. Skal muligens en tur til Vegas i Januar. US er billigst, men vurderer CO. Får se hva du synes Hickok...

LN-KMS
LN-KMS is offline   Reply With Quote
Old 05-09-2008, 23:32   #15
Arlanda
Newcomer

11:05 Philadelphia US753 5 Startat 12:25 US AIRWAYS, fick du någon försenings voucher? Hann du med anslutningsflyget till LGA eller blev du ombokad?
Arlanda is offline   Reply With Quote
Old 06-09-2008, 04:49   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Arlanda View Post
11:05 Philadelphia US753 5 Startat 12:25 US AIRWAYS, fick du någon försenings voucher? Hann du med anslutningsflyget till LGA eller blev du ombokad?
Ingen voucher, og ble ombooket, ja.
Old 06-09-2008, 04:47   #17
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: US Airways ARN-LGA

05.09 SK848 07:30 OSL-ARN B738

Operert av SAS NO. Avgang på rute, landing på rute. Den eneste forskjellen mellom denne ruten og OSL-BGO, som jeg flyr hver uke, er egentlig kun 5 minutter lengre flytid og ingen frokost (for oss uvaskede). Det var selvsagt mulig å kjøpe, men jeg rakk et par rundstykker i loungen på OSL, så det holdt for meg.

05.09 US753 11:05 ARN-PHL B767-201ER N248AY

Jeg hadde egentlig sett litt frem til denne flygningen. Mest for å se hva en kan få forvente for SEK 2500,- T/R. Turen var kjøpt på seat24.se sitt sommersalg, der de solgt ganske så mange seter til USA med US for denne prisen. Ettersom jeg aldri har vært i NY, og det er kick-off weekend i NFL denne helgen, så følte jeg at dette kunne være en fin måte å tilbringe langhelgen på.

Avgangen var en time og et kvarter forsinket ut fra PHL, så jeg så egentlig ingen grunn til å stresse meg opp. Ny avgangstid var beregnet til 12:30. Jeg gikk til SAS Servicesenter i håp om å kunne sjekke inn her (fat chance). Der var det klar melding om at US ville ha kontroll med innsjekk selv, så jeg måtte ut. Dette regnet jeg vel med, men jeg håpte jo at den svære *A logoen som sto der var til hjelp… Vel ute, så var klokken blitt 08:30, og køene var lang! Jeg stimet rett over til Envoy-class innsjekken, og havnet rett i avhør. Dette ble foretatt av en svenske som skjønte nada av hva jeg sa, så han ville ta dette på engelsk. Greit nok det, kjære nabo. Havnet så inn i køen for innsjekk, der det sto 3 stykker foran meg. Dette tok vel knappe ti minutter, før det bar over til sikkerhetskontrollen. Her var det kø fra helvete, og så vidt jeg kunne se, ingen fast-track. Dermed ble det til å vente. Jeg kunne selvsagt gå over til der SAS har innsjekken sin for å sjekke, men gjorde ikke det. De var uansett usedvanlig effektive i innsjekk i dag, så jeg var vel igjennom på rundt 10-15 minutter. Dermed bar det strake veien til loungen for å drikke meg opp opp surfe litt. Det var tross alt tre og en halv time til avgang, så det var plenty av tid. Her hadde de også frokost, så jeg fikk meg noen flere rundstykker og noen øl i kroppen før avgang. Rundt en time før ny avgangstid var det tid for og to gate. Jeg drøyet an så lenge som mulig, men plutselig skiftet de fra og to gate til final call! Hva sjedde med boarding?!? Dermed ble det til å samle sammen sakene og tusle over til gaten, noe som gikk på rundt 5 minutter. Her var de fleste kommet seg inn mot gaten, men det var ingen som hadde spesielle planer om å begynne boarding! Det varte og rakk, og etter et kvarters tid begynte de boarde. Hva greien er her skjønner jeg ikke, og det var det flere som ikke forsto.

Uansett, vel om bord i sete 5G satt jeg meg godt til rette. Nå var jeg spent. Førsteinntrykket var at flyet er gammelt og slitt, og utenom 1.klasse, så er det neppe gjort all verden i kabinen siden flyet var nytt. Setene var myke og gode å sitte i, men knyttnevetesten strøk med glans. For å si det enkelt, gi meg en B733 med DY alle dager i uken! Her tok knærne i setet foran allerede før avgang, og når han foran la ned setet var det TRANGT! Godt det bare var 9 timers flytid..  Flyet gav meg egentlig flashback til SAS B763, sånn rent bortsett fra skinnsetene og pitchen. Uansett så var det bare å gjøre det beste utav det, og se på film. US tar $5 for head-set og $7 for alkohol, men tar ikke kredittkort. Dårlig blanding. Det endte med at jeg fikk head-settet, men gav blaffen i alkohol. Heldigvis ble det vist tre filmer og noen serier, så det slo i hjel mesteparten av tiden. AVOD, hva betyr det? Veldig hyggelig betjening hjalp jo selvsagt også på.

Konklusjonen er uansett at for en pris av like over 2000 norske T/R, så får en nok det en betaler for, spesielt siden det gir full bonusbetaling, men jeg hadde aldri i livet tatt US over dammen om LH hadde vært 1000kr dyrere. SAS kanskje også, men med 25% bonuspoeng og betal for det meste om bord, så er det begrenset verdi hos SAS etter min mening, selv om jeg får 25% ekstra poeng med SAS. Dette betyr at jeg får 31,25%, noe som jo hjelper litt.

05.09 US4226 19:40 PHI-LGA DHC-8-102 N908HA

Siste hoppet var med Wider….ehhh US Express Dash 8. Denne så i bunn og grunn ut helt lik som WF sine innvendig, bare med litt lysere skinnseter. Samme seter ellers. Kort 24 minutters flytur, og derfor ingen servering. Siden jeg sov på denne turen, så lar jeg den bli med dette.
Old 06-09-2008, 06:42   #18
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Det er 20 år siden jeg fløy en av disse 767`ene til Piedmont over dammen - den gang var det både god benplass og knallbra service. Alt blir ikke bedre med årene...
EB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules