![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Først av alt, så må jeg bare beklage så mye hvis dette var en forferdelig feilpostet post. Men jeg fant ikke noe off-topic forum, så jeg drister meg til å spørre på selve "flyforumet" ![]() Saken jeg lurer på, er kort og greit hvordan lønnsnivået i Tyskland er. Jeg mener å ha hørt at noen av medlemmene her jobber i Tyskland, og kanskje dere kunne kommet med innspill. Lønninger innen flybransjen er selvfølgelig veldig interessant, men en generell vurdering Tyskland vs. Norge er jeg ute etter. Det er så mange reisende her, at kanskje mange sitter med kunnskap rundt spørsmålet? Hvis man har f.eks. universitetsutdannelse og klarer å få seg en jobb, er det da som i Norge at du klarer å få "lett" råd til hus og bil? Alle vet jo at tyske bilpriser er mye lavere enn norske, men står da lønningsnivået igjen i forhold? Altså mye lavere i Tyskland? Takk igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lønnsnivået i Tyskland er en god del lavere enn i Norge. For dem som er arbeidsledige er trygda knappt til å overleve på, og pensjonene er heller ikke mye å skryte av.
Nå vet jeg ikke hvordan det er for flyselskap. Men en venn av meg i Tyskland tjener vel 2/3 deler av hva tilsvarende jobb ville betalt i Norge. Men hvis vi skal holde det delvis on-topic, dvs flyrelatert, har jeg ofte tenkt selv på hvor stor fordel asiatiske flyselskap har i forhold til europeiske når det kommer til lønnskostnader. Det er jo ingen hemmelighet at en Thailandsk flyvertinne tjener brøkdelen av hva en skandinavisk gjør. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En viktig sak å legge merke til angående Tyskland er at inntektsskatten er veldig høy. Se f.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:I...By_Country.svg for en sammenligning over nivået rundt omkring i verden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er det noen som lurer på hvordan det står til med ex. SAS 767? | LN-KGL | Flyhistorisk forum | 33 | 06-07-2024 18:27 |
Hvordan går det for Jet Time? | sk931 | Småprat | 4 | 26-08-2016 20:27 |
Hvordan er det i Kermanshah? | thoves | Reiseforum | 3 | 09-06-2014 21:44 |
Hvordan går det i 2012? | Toffen | Småprat | 6 | 19-08-2011 21:17 |
LN-RND: Hvordan går det? | LN-GBM | Flyforum | 7 | 18-04-2006 09:24 |