Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-06-2024, 05:24   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad torsdag fra Giovinazzo

God morgen fra gamlebyen i Giovinazzo. Snart ut døren for å få gått litt - morgentur i pluss 20 er bedre enn formiddagstur i pluss 30…men selv i denne varmen ligger vi på et snitt på 18000 skritt pr dag…ikke rart vi spiser is:-)
EB is online now   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 05:44   #2
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Default Re: Glad torsdag fra Giovinazzo

God morgen og snart god natt fra havet med utreise BNN.

Vind, 11 grader, regn og maks bølgehøyde på 8m.
Skikkelig høstvær

Forholdene til dagens helikopter er så som så.
Ellers, går nå dagene. Gdansk om en uke tid.

God helg

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 07:36   #3
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg.

Flott vær her i dag også. Det blir litt møter i løpet av dagen og så kommer foreldrene på besøk i ettermiddag så da må jeg få ryddet litt i huset også. Ellers er det jo storkamper fra EM på fjernsynet i kveld så det blir nok tilbrakt noen timer der også kjenner jeg meg selv rett.
Old 20-06-2024, 08:24   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hola fra et svært sommerlig Knaus.. Nå er det påbudt med shorts på hjemmekontoret. Tannlegen var i godt humør i går og mente at rikets tilstand var topp. Par hødfinger spart der.. Nå skal nye legevakten testes ut på arving#2 som er lite alvorlig.

Nyt dagen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 08:47   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad. Taktisk innlagt hjemmekontor i dag, enn så lenge går det i espresso og cola. Men får da benytte muligheten til å få unnagjort sommerklippen. Sommeravslutning på skolen i dag, men min jobb der er å sørge for å huske bestille sushi til oss. Ha en fin dag
Old 20-06-2024, 08:55   #6
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God morgen fra Oslo. I dag skal jeg også til tannlegen, satser på at det er like greit som hos Sud. Koster penger gjør det, men viktig å ha den årlige EU kontrollen. Og om tilstanden er lite alvorlig så er time hos fastlegen det mest riktige som regel, på legevakten kan man da risikere mange timers venting. Men er klart om man har skadet seg så er legevakten rett sted, finnes lite muligheter for røntgen på fastlegekontoret.

Sånn ellers skal jeg ikke jobbe før i morra gitt, så får bare nyte dagen så godt jeg klarer.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 10:01   #7
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Og om tilstanden er lite alvorlig så er time hos fastlegen det mest riktige som regel, på legevakten kan man da risikere mange timers venting. Men er klart om man har skadet seg så er legevakten rett sted, finnes lite muligheter for røntgen på fastlegekontoret.
Hos oss er det slik at alle henvendelser skal gå til fastlegen når det er ting som skjer innenfor arbeidstiden (Selvsagt sett bort fra alvorlige ting der der er åpenbart at sykehuset må ta hånd om det). Legevakten skal bare brukes når utenom fastlegen sin åpningstid. Men personer som oppholder seg i Kongsberg midlertidig som f. eks studenter og som har fastlege andre steder skal kontakte legevakten.

Innehavere av Pandionkortet til Helsenorge har det heldigvis litt enklere. Vi kan kontakte spesialistene på sykehuset direkte og slippe og forholde oss til fastlege og legevakt og venting. Åpen innleggelse har vi også, så er det noe så kan vi også bare møte opp i akuttmottaket på sykehuset. Jeg vil dog ikke anbefale noen å tilbringe så mye tid på sykehuset at en blir pandion.
Old 20-06-2024, 10:05   #8
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God ettermiddag fra Bangkok hvor solen skinner og temperaturen er god, mulig litt for god
Dagen startet med indretjeneste og vask av sengetøy. Deretter et besøk hos frisøren, der slipper jeg nå å si hva bestillingen er, stamkunde…. men også i isbaren på Central World slipper jeg å si hva jeg skal ha…
Så fikk jeg kjøpt mango og sticky rice med kokosmelk som ble tatt hjem til lunsj.
Ettermiddagen nytes ved poolen
Ha en glitters torsdag
Old 20-06-2024, 10:24   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Hos oss er det slik at alle henvendelser skal gå til fastlegen når det er ting som skjer innenfor arbeidstiden (Selvsagt sett bort fra alvorlige ting der der er åpenbart at sykehuset må ta hånd om det). Legevakten skal bare brukes når utenom fastlegen sin åpningstid. Men personer som oppholder seg i Kongsberg midlertidig som f. eks studenter og som har fastlege andre steder skal kontakte legevakten.

Innehavere av Pandionkortet til Helsenorge har det heldigvis litt enklere. Vi kan kontakte spesialistene på sykehuset direkte og slippe og forholde oss til fastlege og legevakt og venting. Åpen innleggelse har vi også, så er det noe så kan vi også bare møte opp i akuttmottaket på sykehuset. Jeg vil dog ikke anbefale noen å tilbringe så mye tid på sykehuset at en blir pandion.
Nei altså livet er mye bedre brukt på utsiden av et sykehus enn på innsiden så noe pandionkort har jeg heldigvis ikke behov for. Man skal være takknemmelig for det at man slipper å bruke tiden sin der inne som pasient.
Det er egentlig rart det der hvordan noen er ekstremt uheldige og får uhelbredelig kreft i en alder av 25, mens noen kan leve helt til 100 år uten å være plaget av noe omtrent annet enn normal aldring. Mens noen får demens i 60 årene og havner på sykehjem da. Nei rart det der, man får sette pris på det friske livet så lenge man har det. Man veit aldri hva som lurer rundt neste korsvei.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 15:08   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Sola,
Etter en grei arbeidsdag står ettermiddagens flytur for døren.
TEX'en skal flyes fra Sola over til Kjeller etter Sola Airshow og rundturer med publikum her over i sørvest.
Det ligger an til en fin flytur østover i finværet.
Returen til Sola blir med SK litt senere på kveldingen.
Ha en fortsatt fin sommerdag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 08:55   #11
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra Majorstuen. Hjemmekontor på morgenkvisten, men beveger meg ned til Parkveien etter hvert. Herlig og sommerlig ute. Da passer det fint med en sommerfest oppe i Knausenlia i kveld.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 15:30   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Sånn, da har jeg vært og stemt. 'Runoff election' for et kongressete, og her gjelder det å stemme på motkandidaten til denne fyren ...
Quote:
Mark Burns, an evangelical pastor backed by former President Trump,
En kjapp tur innom bakeriet på Food Lion på veien hjem, og nå er det like før VPN-tunellen sparkes opp.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2024, 18:03   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God kveld fra Lillestrøm. Tok det anbefalte trikset å labbe ut av SK908, ta toget hjem og så legge meg igjen. Føles utmerket.

Nå blir det litt takeout, øl og Ozark på TV med Storsmurfen.

Så er det bare en kort dag på kontoret i morgen før 5 uker ferie. DAMN, hvor det bir fett.

Ha en best dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules