Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-03-2019, 06:02   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Ris. Nespresso i kopp og kropp og nå klar for en møtedag i Vestfold. Ha en bra tirsdag der du er.
EB is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 06:33   #2
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Default Re: Glad tirsdag fra Ris

God morgen fra Quesada i Rojales (Alicante)

Søvn er visst oppskrytt. Tror eg snart bare står opp og får med meg hotell frokosten. Så får dagen bli som den blir, med eller uten Jon Blund.

Ellers, kan jeg tipse om at Vueling sin dyreste billett (timeflex) med egen innsjekk skranke, full flex, Fast Track og Priority boarding ikke har inkludert innsjekk bagasje. Hadde du derimot kjøpt en av våre billigere billetter så er den inkludert innsjekk bagasje. Spansk logikk??!?! Valg der og da: €50 til skranke damen eller €18 via Manage my booking mens skranke damen venter.

Gleder meg litt til SAS Plus hjemover i morgen.

Ha en solrik dag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 07:51   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad stasjon. Solen skinner og L1 virker være i rute. Møtefri dag så innboksen bør vel være ganske tom når jeg drar fra jobb. Så får jeg vel snakke litt om fly i en mikrofon i kveld. Ha en fin dag
Old 26-03-2019, 10:41   #4
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

God morgen fra Trondheim.

Hadde gleden av å fly Aer Lingus sin retromalte a320 på fredag. Den parkerte ved siden av gaten til SAS flyet jeg skulle videre med fra LHR, men det tok en time å komme fra den ene til den andre gaten.
Ut, vente en god stund fordi terminalen er bygd opp så bra at innkommende passasjerer krysser trafikk med utgående dersom man ikke fysisk sperrer krysset. På andre flyplasser løses dette med etasjer... Men greit, 10 minutter kastet bort der, bare ved å stå og vente på at en dør lukkes den ene veien og så åpnes for oss. Så innom sikkerhetskontroll som tok lang tid, og fast track går ikke fordi man på overgang fra Aer Lingus til SAS (plus) ikke kan sjekke inn online men må innom en transfer desk, som altså ligger etter sikkerhetssjekken. Neste kø var ved transfer desk, og så en spasertur tilbake til der det hele startet, akuratt tidsnok til å rekke boarding.
Makan.
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 11:27   #5
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
God morgen fra Trondheim.

Hadde gleden av å fly Aer Lingus sin retromalte a320 på fredag. Den parkerte ved siden av gaten til SAS flyet jeg skulle videre med fra LHR, men det tok en time å komme fra den ene til den andre gaten.
Ut, vente en god stund fordi terminalen er bygd opp så bra at innkommende passasjerer krysser trafikk med utgående dersom man ikke fysisk sperrer krysset. På andre flyplasser løses dette med etasjer... Men greit, 10 minutter kastet bort der, bare ved å stå og vente på at en dør lukkes den ene veien og så åpnes for oss. Så innom sikkerhetskontroll som tok lang tid, og fast track går ikke fordi man på overgang fra Aer Lingus til SAS (plus) ikke kan sjekke inn online men må innom en transfer desk, som altså ligger etter sikkerhetssjekken. Neste kø var ved transfer desk, og så en spasertur tilbake til der det hele startet, akuratt tidsnok til å rekke boarding.
Makan.
Morn frå Trondheim. Her er ikkje alt på planen, ein må muligens lage seg ny plan.

I går hadde vi ganske kjapp runde frå AMS og vidare til TRD via OSL. Gjekk ein time for seint frå Pjolterbaan, landa når neste fly skulle gå. Men SK heldt igjen, og til mi store overrasking lyste det grønt på slusa ved domestic transfer også. Det hadde eg ikkje forventa. Sånn ca ni minutt frå ut av flyet, gjennom toll og inn igjen. Var glad for det!

Elles takk for tips til både hotell og severdigheiter! Det vart bra tur!

Ha ein brukbar+ dag, uten i verden, alle saman.
Old 26-03-2019, 18:48   #6
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Morn frå Trondheim. Her er ikkje alt på planen, ein må muligens lage seg ny plan.

I går hadde vi ganske kjapp runde frå AMS og vidare til TRD via OSL. Gjekk ein time for seint frå Pjolterbaan, landa når neste fly skulle gå. Men SK heldt igjen, og til mi store overrasking lyste det grønt på slusa ved domestic transfer også. Det hadde eg ikkje forventa. Sånn ca ni minutt frå ut av flyet, gjennom toll og inn igjen. Var glad for det!

Elles takk for tips til både hotell og severdigheiter! Det vart bra tur!

Ha ein brukbar+ dag, uten i verden, alle saman.
Bare hyggelig! Fikk du gjort unna alt du hadde planer om?
Old 26-03-2019, 22:18   #7
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
Bare hyggelig! Fikk du gjort unna alt du hadde planer om?
Ikkje alt, av div grunna. Ein grunn var at vi kom fram seks tima for seint. Zanse Schans var veldig fascinera, om enn forferdeleg folksamt. Lure på korleis det er i høgsesong.
Old 27-03-2019, 10:28   #8
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by roger View Post
Ikkje alt, av div grunna. Ein grunn var at vi kom fram seks tima for seint. Zanse Schans var veldig fascinera, om enn forferdeleg folksamt. Lure på korleis det er i høgsesong.
I høysesong er det litt som en hverdag på Shibuya Crossing.
Old 26-03-2019, 10:55   #9
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

Hostende, harkende formiddag fra Trøndelag.

Skulle egentlig vært på vei sørover i dag, men etter en lengre tid med dårlig form måtte jeg til legevakta i Stavanger lørdag, og der fant de ut jeg hadde lungebetennelse.

Så alle turer denne uken er kansellert og horisontalen inntatt i senga. Drit kjedelig, men nok nødvendig for å blir bra igjen.

Penicillin og paracet, og masse søvn.

Ha en fin uke dere andre!

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 11:46   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Londonsk. Fin flight inn fra NY med BA114 og 62K. Endelig snart hjemme etter en lang uke på tur.

Ha en fin dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2019, 12:10   #11
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God formiddag fra Bergen. Her har en tatt turen te by’n for brunsj. Været er som det skal være her, regn, men tiltross for det, godt å være tilbake i «gamlebyen» igjen.
Om et par timer bærer det ut i hula for litt jobbing.
Ha en glitters tirsdag
Old 26-03-2019, 13:51   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

God morgen fra det georgianske .. Her har man gjennomført oppstandelse, kaffe, frokost, morgenlur og ny oppstandelse før man begynner å forberede seg på ny arbeidsuke.

Fikk mosjonert bookingfingeren litt i går, og det ble noe så eksotisk som Amtrak-tur til New Orleans. Det kan jo bli spennende. (PS: Det var ikke min ide)

Sol og fint ute, og det blir nok en 16-17 grader etterhvert.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules