![]() |
|
|
![]() |
#1 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,152
|
![]()
Heisann!
Hørte nettopp på nyhetene at et SAS-fly er evakuert på rullebanen i Tromsø etter utvikling av røyk. Passasjerene måtte ned nødskliene. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Skaper naturlig nok en del forsinkelser for annen trafikk til og fra lufthavnen. SAS sin maskin OSL-TOS-LYR måtte omdirigeres til BDU, men det kan ha vært værrelatert. DY sin maskin til KKN stod klar for avising bak den evakuerte SK-maskinen og ble derfor godt forsinket på avgang. SK-maskinen fra BOO ligger nå i holding nordvest av TOS.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Virker som det var på avisingsplattformen i nord at evakueringen foregikk. Ligger en kort video på www.nordlys.no.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Ser ut som BOO-maskinen til SK også går til BDU. Den gjorde en missed approach fra nord før den gikk i holding. Mulig detter er vær- eller banerelatert. Brøytemannskapet utgjør jo også brann- og redningstjenesten, og det er mulig at det er kommet for mye snø på rullebanen ifm utrykningen til det evakuerte Osloflyet.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Noen som har glemt å skru av aircondition packs ved deice?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Flaps 40 var heller ikke satt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 494
|
![]()
Hvor lang tid tar det å klargjøre maskinen igjen etter evakuering? Om en ser bort fra eventuell fix av årsaken til evakueringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Må få opp nye slides til TOS. Bør ikke ta lang tid om de finnes på lager på OSL. Hvor lang tid det tar å bytte de har jeg ingen anelse om. Mulig de kan fly det tomt ned til OSL med demonterte slides?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
Hva var årsaken til evakueringen??
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,338
|
![]()
Cabin meldte om røykutvikling ifm avising. De opplevde at røyk sivet inn i kabinen, og på bakgrunn av dette besluttet fartøysjef evakuering.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppførsel ved evakuering av fly (splitt fra EK-ulykke) | Michael | Småprat | 23 | 05-08-2016 09:34 |
Evakuering av SAS-fly på OSL (06/05/14) | roger | Flyforum | 21 | 08-05-2014 13:38 |
Evakuering av fly på Gardermoen | Kilgore | Register- og ATC-Forum | 1 | 19-02-2012 21:53 |
SAS fly satt på bakken på TOS - Skade på flykroppen | LN-RPL | Småprat | 8 | 19-03-2011 16:35 |
SAS-evakuering | CK | Flyforum | 4 | 31-01-2007 11:42 |