Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-07-2006, 16:04   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
Default Ska'rre verra en stor 'buss??

Air Canada har to A340-500'er til salgs ... Any takers?

http://www.speednews.com/listings/jetindex.html
(Gaa til Search The Listings - Airbus - A340)

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 16:25   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Call Frösundavik!
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 16:37   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

345 er vel kanskje den 340 typen SAS trenger minst, med mindre de har tenkt å begynne fly non-stop til Australia eller noe sånt
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 18:32   #4
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Nå er ikke jeg SÅ bevandret innen de ulike varientene, men er det slik at et 340-500 har sinnsyk range eller?

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 18:39   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Quote:
Originally posted by ENGM RAMP


Nå er ikke jeg SÅ bevandret innen de ulike varientene, men er det slik at et 340-500 har sinnsyk range eller?

Jepp. En 340-500 tar vel ca like mange pax som en 340-300 men har en ekstrem rekkevidde og brukes blant annet mellom New York og Singapore som vel er en 17-18 timers flytur
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 19:07   #6
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

å ja fankern...

Brått var jeg på nett igjen...Jeg husker jeg leste en reportasje om de Singapore Airlines -maskinene i flight i fjor, rett før de begynte med den nye ruta si.....

De var jo innredet både med de ene og andre fasilitetene, dusj, + + +

DA er jeg med...

Thnx, someone!

__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 19:38   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

SIA sine er forresten i 2-3-2 konfig med 37" selv på turistklasse mot disse fra Air Canada som er standard 340 med 2-4-2. Med 2-3-2 bør det være mulig å trives selv på en 17 timersflytur på turistklasse.....og er man Fred Olsen kan man alltid se på Singapore Ghiijjrls underveis

Gir AC opp Toronto-Hong Kong siden de nå vl selge begge sine 345?


Som man ser av seatguru er vel neppe SIN-EWR noen low-yield rute:

http://www.seatguru.com/airlines/Singapore_Air/Singapore_Air_Airbus_A345.php

Med 181 seter i en 340 og dårligste klasse executive economy florerer vel neppe billigbilletene på denne flighten. Lurer på hva Cost/seatkilometer er på denne flighten
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 19:46   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Quote:
Originally posted by Someone


Gir AC opp Toronto-Hong Kong siden de nå vl selge begge sine 345?

De skal erstattes med Boeing'er. Bl.a. 772LR - med ENDA bedre rekkevidde.

http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050425h.html

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2006, 21:56   #9
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,477
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Crap! Leste 340-600

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 07:56   #10
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Quote:
Originally posted by Someone
Jepp. En 340-500 tar vel ca like mange pax som en 340-300 men har en ekstrem rekkevidde og brukes blant annet mellom New York og Singapore som vel er en 17-18 timers flytur
A340-300 tar 295/335 i typisk tre/to-klasse config, mens A340-500 tar ditto 313/359. Men en annen sak er vel at ingen av A345-operatørene har så mange seter i sine maskiner?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 11:17   #11
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Jeg har reist en del mellom SIN og CGK siste året. Her bruker SQ blant annet 345 på en turretur flyging fra SIN til CGK om ettermiddagen. Fant raskt ut at det var verd å prøve 345 på Raffle class her .
SQ bruker denne flytypen på den travle ruten ned til CGK for å utnytte ledig kapasitet mellom turene fra SIN til statene.
Det er det flotteste fly jeg noen gang har reist med. Selv om turen ned til CGK kun er på 11/2 time fra SIN er det opplevelse å fly Raffle class med denne kjerra.
SQ servicen kommer jo på toppen likevel.
Jeg har måttet rangere DC10/MD11 ned på annen plass av foretrukne langdistanse fly etter å ha reist noen ganger med Airbus 340-500.
17-18 timer ombord på 345 fra SIN til statene må fortone seg som en drøm selv på turist klasse. Turist klasse på SQ 345 ligner mer på andre selskapers business klasse både i kabinen og service slik jeg observerte det.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 13:20   #12
TG923
ScanFlyer Crusty
 
TG923's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

SQ154 SIN 08:55 CGK 09:30

SQ154 Airbus A340-500

Travel Time
Singapore Changi – Jakarta Soekarno-Hatta 01:35
Total 01:35


Måtte finne ut hvor CGK var, men merkelig definisjon på ettermiddagsflyvning...
__________________
Bare en passasjer...
TG923 is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 14:14   #13
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Maskinen går også i paret SQ162/161 selv om det står oppført 777.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 14:55   #14
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Måtte vært kult å kjøpt en slik selv og innrede den som gutterom!! Hadde vært saker det!

Men selv om man skulle ta vikinglottoen på 38 mill i kveld så er det vel langt til man har råd til den maskinen! hehe! Men et par turer jorden rundt på first class kunne det jo bli, og det er jo heller ikke å forakte!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 15:42   #15
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Quote:
Originally posted by OJB


Jeg har reist en del mellom SIN og CGK siste året. Her bruker SQ blant annet 345 på en turretur flyging fra SIN til CGK om ettermiddagen. Fant raskt ut at det var verd å prøve 345 på Raffle class her .
SQ bruker denne flytypen på den travle ruten ned til CGK for å utnytte ledig kapasitet mellom turene fra SIN til statene.
Det er det flotteste fly jeg noen gang har reist med. Selv om turen ned til CGK kun er på 11/2 time fra SIN er det opplevelse å fly Raffle class med denne kjerra.
SQ servicen kommer jo på toppen likevel.
Jeg har måttet rangere DC10/MD11 ned på annen plass av foretrukne langdistanse fly etter å ha reist noen ganger med Airbus 340-500.
17-18 timer ombord på 345 fra SIN til statene må fortone seg som en drøm selv på turist klasse. Turist klasse på SQ 345 ligner mer på andre selskapers business klasse både i kabinen og service slik jeg observerte det.
De bruker også den på disse rutene for at mannskap på seterad 0 skal ha nok landinger og takeoff for å vedlikeholde sine papirer.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2006, 19:44   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,033
Default Replying to Topic 'Ska'rre verra en stor 'buss??'

Når er det forresten AC får levert sine 777-200LR? Med tanke på at de allerede nå kvitter seg med 340-500. Trodde ikke LR hadde begynt å leveres ennå?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nå ska'rre kjøpes fly!! LN-MOW Flyforum 335 15-11-2012 23:26
LN-RRE sk931 Register- og ATC-Forum 11 07-03-2010 12:10
Ålborg har blitt stor, men ikke fult så stor! MartinL Flyforum 10 29-11-2009 17:39
Stor buss CPH-BGO i kveld Bizflyer Flyforum 5 08-02-2009 22:43
WOW: Stor hangar til stor maskin ENGM RAMP Flyforum 0 05-02-2007 22:28


All times are GMT +2. The time now is 16:22.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.