![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg lurer hvem som handterer checkin for aegean i oslo (SAS, eller egen counter?) og om man ved transfer til innenriks fly i Athen må gjennom toll/sikkerhetskontroll eller ta hensyn til andre ting som evt. gjør at man får det travelt.
Takk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Et ti sekunders søk på Google ang. hvem som handler Aegan på OSL, ga følgende svar: http://www.aviator.eu/aegean-airline...ator-oslo-osl/ Sikkert like lett å finne ut hvordan det praktisk gjøres i Athen også ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=105227
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Speaking of which. Jeg skal via Athen til Thessaloniki (SAS og Aegean), med to ulike reservasjoner. Er det normalt smertefritt å be dem sende kofferten hele veien (om det finnes toll i Thessaloniki, hvilket jeg vil tro det gjør siden det er en internasjonal flyplass)? Jeg har drøyt tre timer mellom flyvningene.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]() Quote:
Vedr. transfer innenlands i ATH, så kommer det an på om sluttdestinasjonen din har fasiliteter for tollklarering. Ikke alle steder i Hellas som har dette. Spør agenten når du sjekker inn. Hvis ikke blir det å hente bagasjen, tollklarere og sende bagasjen på bagdrop i ATH. Har ikke vært der selv, men representanten fra Aegean som var på OSL på oppstartsdagen fortalte meg at det var raskt og effektivt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Browncoat
|
![]()
Det er vel skjermer som forteller hvor innsjekk er for hvert selskap/flight?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker for alle svar. Innsjekk var som nevnt i B, så ikke felles via SAS. En lane eco, en eco med webcheckin og en biz, effektivt tok webcheckin seg også av biz. Ingen ft som sagt. Baggasjen gikk gjennom til heraklion. I athen må man gjennom en til secu før innlandsgatene. Det er ft der, ellers må man regne 10 - 15 min. Det er et stykke å gå fra f.eks. loungen før secu til avgangsgate. Ground + omboardservice utmerket. Dessverre busstransport alle steder (ikke i osl). Ingen synlig tollkontroll, men baggasjen min ble åpnet mellom athen og heraklion.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ønsker å booke en reise fra OSL til CDG via ATH med Aegean. Er det noen som har noen forslag til hvordan dette kan bookes - om det kan bookes? Alternativet er to separate billetter.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ring til aegean. Utmerket service via telefon imho.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Aegean ved irrops, forsinkelser osv. Har booket med A3 og TAP fra Izmir til Terceira (Asorene), det er en forbindelse på bare en time i Athen, siden dette er fra utenfor Schengen til Schengen er jeg litt bekymret for denne, vet at ATH er en enkel flyplass men det skall ikke lang forsinkelse til før jeg mister Lisboa. Det er også bare to fly fra LIS til TER, er booket om morran. Har noen erfaring med hvordan A3 er når man mister en forbindelse, er de OK og booker det enkleste alternativet og gir en hotel eller sitter det langt inne ? Biletten er en del av et award fra United, det gjør det neppe enklere om de er generelt kjipe... Har naturligvis en PNR.
Om de er greie burde jeg klare et fly fra Lisboa til Terceira neste dag kl 18.00, om ikke (om de f.eks insisterer på A3 til Lisboa) kan jeg bli nødt til å sitte en hel dag i Athen og måtte bestille nytt hotel i Lisboa neste, det er ikke så morsomt siden jeg bare har tre netter på Terceira. Får man foresten mat hos A3 i økonomi, det er fire timer til Lisboa... Last edited by geirfugl; 20-08-2016 at 03:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ja, du får god mat. Aegean har god service ombord Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som vet hvordan man velger sete hos Aegean. Jeg er sølvmedlem i deres program og man kan velge sete i forveien på alle flyvninger, men jeg finner ingenting under manage my booking.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Takker, det var gode nyheter Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Et spm til om Aegean, har man adgang til SAS Biz lounge på OSL når man flyr i Aegean Buisiness?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Aviator handler Aegean, og det har ingen betydning for adgang til SAS lounge såfremt man reiser på Star Alliance business
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
Hm, trodde dette bare var for gullkort. Brukte ikke UA osl loungen? Og har reisende i sas plus tilgang på lh loungen på lhr? Uansett ikke store omveien om en går feil på Osl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
SAS.no Reise med SAS-partnere i business klasse. Om du reiser med Wideroe, en Star Alliance-partner eller annen SAS samarbeidspartner i business klasse, og har et boardingkort for avreise fra den lokale flyplassen, så har du tilgang til SAS lounge. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer) | Tornerose | Reiseforum | 517 | 24-02-2025 00:08 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |