![]() |
|
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: GLA/EGPF
Posts: 4,643
|
![]()
http://finance.yahoo.com/news/boeing...170544761.html
Quote:
Quote:
__________________
Mine bilder på Flickr Mine bilder på Jetphotos Mine bilder på Air Team Images Min Youtubekanal Instagram: @rjaviation |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]()
Gammel tråd, men Leehamnews har en artikkel som hevder Boeing trolig (eller kanskje) vil komme med en ny narrowbody til å erstatte 737MAX som lanseres 2023/2024, og kommer i drift i 2028 for den store versjonan og 2032 for den lille. Den store er i praksis en 757/321 erstatter/konkurrent, med opp mot 240 passasjerer i en to-klasses konfigurasjon. Den lille vil dekke området mellom 180 og 220 passasjerer
https://leehamnews.com/2022/02/15/ho...-2023-or-2024/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
To nye familier altså, i følge artikkelen. Det gir seg jo langt på vei selv at en (helt ny) erstatter for 737 må komme før eller siden.
Uansett hva og når, det blir svært spennende å se skisser etterhvert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,598
|
![]() Quote:
Jo forresten: Det blir spennende å se om Boeing klarer å skru dem sammen ordentlig på første forsøk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]() Quote:
![]() Blir det en 787-snute paa denne, saa er jeg fornoeyd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Hvis Boeing fortsetter i kjent stil ser vi ikke første leveranse før et godt stykke inn på 30 tallet…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,369
|
![]()
Southwest kan jo ikke …. dette opp denne gangem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Føkke opp. Men de får dele den med American. Ingen av dem ville vente. Mulig de angrer nå ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2009
Posts: 799
|
![]()
Er dette fortsatt noe det jobbes med hos Boeing, eller er det lagt dødt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,598
|
![]() Quote:
Boeing har rundt 4500 Max i ordreboka, så de blir nok greit opptatt frem til 2030 -og vel så det- med å bygge Max’er. Hvorvidt Max klarer seg omdømmemessig hos flyselskapene og passasjerene får vi se etter hvert. Foreløpig ser de ut til å tåle både totalhavari, survete underleverandører og kabindører som detter av i lufta, så jeg vil tro den overlever det meste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,174
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]() Quote:
Det er knapt nok et fly som selges uten store rabatter. Så lenge 737MAx selger, så har jo Boeing lite insentiv å komme opp med noe nytt. Og Airbus har overhodet ikke det, da 320 jo har fyllt ordreboken i nærmest uoverskuelig fremtid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,862
|
![]() Quote:
Quote:
Det går lang tid fra en starter med konsepter som gjennom prosessen presenteres for de viktige kundene, blir sendt tilbake til «tegnebordet». Quote:
Quote:
Tror nok begge holder kortene tettere og deler langt mindre om nye modeller offentlig, men jobber tidlig med de største kundene. Boeing lærte noe når de gikk ut med Sonic Cruiser, som ingen kunder ville ha, men som normalt hadde Boeing en annen modell parallelt - Dreamliner som de kunne presentere svært kort tid etter. Jeg tror og har hørt fra flere kilder at Motorer er den største utfordringen for neste generasjon etter A320 og 737. Både fordi det er store utfordringer med dagens motor teknologi, men også fordi begge produsentene nok tenker fly med fra 180 seter, muligens 200 opptil 280 seter og ønsker seg motor teknologi som kan være betydelig mer effektive samtidig kan gi den performance en trenger for «noen størrelser opp».
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Kanskje på tide med 757neo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,908
|
![]()
Virker som Boeing har mer en nok med å få orden på sine mislykkede MAX/777X prosjekter de neste år...
Tipper det er lenge til det kommer noe nytt fra den kanten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,114
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]() Quote:
De har sine «issues» de og, for å si det forsiktig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,252
|
![]()
Samtidig er det jo slik at heller ikke Airbus har noen erstatter til A320-familien bak ryggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,558
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737MAX - statustråd | scanhorse | Flyforum | 1090 | 01-04-2025 11:38 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |
Saab og Boeing skal utvikle erstatter for USAF's T-38 | Trdfly | Flyforum | 1 | 07-12-2013 17:26 |
Boeing tenker høyt om 737-erstatter | Desk pilot | Flyforum | 21 | 20-02-2007 23:52 |
Boeing planlegger lengre 787 | CK | Flyforum | 6 | 26-09-2005 19:57 |