![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2007
Location: Marbella
Posts: 651
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,693
|
![]()
Dette så meget spennende ut!
|
![]() |
![]() |
#3 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
Location: Stjørdal
Posts: 510
|
![]()
Håper de oppgraderer maten på salgstralla. Tror SAS skal slite hvis de der helt fremme får lov å plukke et tørt rundstykke og en juice for "C-prisen".
Blir interessant å se hvor grensa mellom å få rundstykket og betale for det går hvis man har veldig fleksibel økonomibillett. |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Da var det bye-bye til intraeuropeisk Business. Det var gøy så lenge det varte. Er Go og Plus fremfor Economy og Business et forsøk på å lure økonomisjefene rundt omkring til å tro at den ansatte ikke flyr Business Class? Tipper Plus blir som Economy Extra. Blokkert midtsete tror jeg vi kan vinke farvel til.
|
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Braathens Best og Back?
|
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]()
Litt kjipt, men allikevel så ser kynikeren i meg at det er det markedet etterspør
|
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,683
|
![]()
Kan dette tolkes som at gratis frokost før 0900 forsvinner?! I så fall forsvinner et kraftig salgsargument i min lille andedam.
__________________
|
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Spørs om ikke SAS GO kan gå en smell, da de sier prisen inneholder mye, folk kan da assosiere dette med dyrt?
Står fast-track inkluderes på SAS Plus, men uten stjerne, kommer det på innland også??? |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]() Quote:
Blir spennende og se fyllingsgraden til SAS fremover. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Så da må man betale for bagasje om man ikke har GO eller Plus?
|
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]() Quote:
![]() Go blir dagens økonomi, mens Plus blir en eller annen ukjent blanding av extra og business |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Jun 2013
Posts: 3
|
![]()
Nei. Et stk gratis bagasje.
|
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]()
Vil Economy Extra på langdistanse skifte navn til Go Plus?
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Newcomer
Join Date: May 2012
Posts: 4
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,992
|
![]()
Hm... Jeg må vel også si at det vel har ligget i luften.
Men jeg synes det er FORBASKA synd. Det er ikke nevnt noe om ledig midtsete i Plus, og helt ærlig kunne jeg gitt bort alle de andre fordelene mot å få ledig midtsete. Spesielt etter en long haul er det så forbaska irriterende å sitte som sild i tønne i "economy" at det fullstendig utelukker SAS som connection til FRA eller MUC. Jeg skjønner heller ikke hva jeg skal bruke EB poengene mine til lenger (det betyr jo nada for SAS da, det skønner og forstår jeg). Long haul C er jo tett på umulig å få tak i. Nå har jeg min tredje ubrukte CT i skuffen. Intra Europe C har vært greia. Men å bruke dem på å få goder jeg, som EBG, allerede har og allikevel sitte som sild i tønne. Det er helt uaktuelt. (maten i extra er jo oftest katastrofal) Om SAS Plus blir den nye Eco Extra og det gir lounge access... Det er 10-15 rader extra på masse morgenruter til ARN, CPH, LHR... Hvordan tror vi det blir i loungen? Sa jeg sild i tønne? Så... Inntil jeg får vite mer skal jeg ikke "gå helt amok", sånn som jeg pleier. Det er sikkert en gjennomtenkt løsning fra SK sin side. For meg ser jeg imidlertid ingen ingen lyspunkter i dette. Heldigvis er det jeg som styrer reisebudsjettet mitt, og da kan jeg lett flytte enda flere premium flighter over på LH, LX og BA.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,103
|
![]()
Av de 10-15 rader eco extra til arn og cph er jo sikkert 80% allerede gullkunder. Hadde vært kjekt å vite når i juni dette kommer.
|
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Regner med de legger det op til at det startes opp i fellesferien, slik at det ikke skal bli stort trøkk i fasttrack og loungen, og at de de da kan gå ut i begynnelsen av august å kalle dette en suksess.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,330
|
![]() Quote:
Blir som kjent spennende å se hva det betyr, men selv tror jeg forskjellen blir relativt begrenset. Men de bør få på plass en eller ennen form for blokkert midtsete |
|
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 1,136
|
![]()
Det blir ingen forandring i servicekonseptet på Intercont, det konseptet ble jo frisket opp i oktober som vi husker.
Veldig kjedelig at europeisk C forsvinner, der var SAS en av de bedre selv om det var ergerlig når champisen forsvant på forsommeren. Dessverre reiser det færre og færre på europeisk C, og det er et dyrt produkt å drifte. |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2011
Location: Stockholm
Posts: 1,525
|
![]() Quote:
Jeg kjenner nå at jeg er glad jeg valgte LH fremfor SK mellom OSL og FRA på min DM-tur i sommer... |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |