![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
|
![]()
Driver å sjekker på tur fra KRS - OSL neste helg..
Synes prisforskjellene er helt sinnsyke mellom Norwegian og SAS her.. KRS - OSL (fredag) Norwegian: 959,- (fullflex) 349,- til 449,- (lavpris) SAS: 1969,- (fullflex) 1186,- (flex) og 651,- til 1175,- (eco) OSL - KRS (søndag) Norwegian: 959,- (fullflex) 259,- til 449,- (lavpris) SAS: 1969,- (fullflex) 1186,- (flex) og 414,- til 765,-(eco) Er dette de normale prisene man opererer med på ruta? Skjønner godt hva menigmann i gata velger.. selv blir det Norwegian på fullflex, uten bagasjegebyr eller seteavgift.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
Kanksje SK har godt belegg disse dagene?
__________________
Upcoming flights; mange! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
SK vs. DY: Here we go again... At prisen varierer fra selskap til selskap er vel ikke unaturlig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2004
Location: Somewhere near(-ish) OSL
Posts: 661
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Men for all del, blir det for mye, er det jo bare å la vær å gå inn å lese, for ikke nevne å legge kommentar. Jeg synes det er flott jeg, bedre med ny tråd, en noe lignende som ble diskutert for 4 måneder siden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det har med belegg å gjøre, og forskjellene mellom SK og DY virker for meg mye større på KRS-ruta enn på andre ruter (f.eks. TRD, BGO og SVG). En teori som slår meg rundt akkurat det er at DY's tider er ganske ugunstige sammenliknet med SK sine for jobbreisende, og at de derfor har færre reisende med betalingsvilje.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,238
|
![]() Quote:
Og flexbilletter med DY er rimelig bortkastet her. Har ofte flex hjem og kan da velge mellom 3 SK avganger etter lunsj (14:00, 15:45 og en ved sekstiden), mens du kun har en avgang (litt over 5). Da faller poenget med fleksibilitet bort for min del Når DY også sliter med punkligheten på morgenflyet til KRS og første avgang er relativt sent (klaffer alt så rekker man første møte 9:30, dog så har hverken jeg eller kollegaer rukket 9:30 møter når vi har tatt DY etter nyttår) så egner de seg enda mindre for forretningsreisende |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Poenget med fleks-billetter er vel ikke borte. Har du flex med DY og finner ut at du kan reise tidligere, f.eks. 1545, så kansellerer du bare DY billetten og kjøper enn SK billett (forutsatt at det er plass på SK-avgangen, men det er en problemstilling som gjelder uavhengig av om det er DY eller SK billett man har i utgangspunktet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Location: Stavanger
Posts: 202
|
![]()
Reis med SAS, gratis kaffe + frokost + avis på morningen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
For jobbreisende så blir det i prinsippet enda dyrere å sløyfe den. Lite poeng i å spare penger på "å ikke få kaffe" som så mange liker å hevde når man ikke rekker møtet man reiser ned for...!
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Sep 2009
Posts: 14
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Tja, TOS, det er jo en ganske tungvint måte å skape seg fleksibilitet med DY på. Blir jo interessante reiseregninger av sånt. Som SAS-ansatt er jeg veldig glad for at kundene som Someone ser verdien av vårt produkt og forskjellen mot DY - som först og fremst ikke er gratis kaffe og avis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Når det gjelder Someone så skal det vel litt til for å få han på troen ift DY.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Bergen
Posts: 957
|
![]()
De to innenlandske flystrekningene jeg tidvis bruker er BGO - OSL og BGO - SVG.
Mellom Bergen og Oslo er det generelt liten prisdifferanse mellom SK og DY, så der blir valget ofte hipp som happ. Mellom Bergen og Stavanger, derimot, er SAS alltid dyrest, og ofte betydelig dyrere enn DY. DY har nå fire rundturer mellom de to byene, to om morgenen og to om ettermiddagen, men klientellet du treffer om bord skiller seg lite fra de du ser på Flaggruten (et hurtigbåtforbindelse) og Kystbussen (en ekspressbussforbindelse). Det er vesentlig studenter og fritidsreisende. SAS har rundt ti rundturer mellom de to byene, og der treffer man gjerne de som reiser for arbeidsgivers regning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,873
|
![]()
Tviler på at det er kaffe og avis som får folk til å velge SK på slike ruter.
(de som reiser denne ruten reiser vel som nevnt ofte på regning alikevel) Jeg reiser i ny og ne OSL-KRS og ser hovedsaklig på tidene som passer meg i forhold til pris. Jeg ser jo at SK ligger bra over i pris stort sett. At man ikke rekker møter på grunn av DY høres jo ut som et litt pussig ikke-DY argument spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]() At man ikke rekker møter var henspeilet på at avgangen til KRS om morgenen går så sent at man i absolutt beste fall rekker noe klokka 9.30, ellers blir det fort vekk klokka 10 før man er på plass. Og jeg skal ikke uttale meg om alle andre bizpax, men det er for sent for meg når jeg skal til litt større byer iallefall.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
SAS flyr seks-syv daglige avganger (åtte-ni i sommerprogrammet) mot Norwegians tre (fem i sommerprogrammet). Ergo er det ikke rart Norwegians fleksible billetter koster 300 kr. mindre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA | Cecilie | Reiseforum | 12 | 22-03-2013 15:52 |
Prisforskjell... | jameson82 | Reiseforum | 3 | 17-11-2010 20:39 |
SK311(HAU - OSL) og SK213(OSL - KRS) | CNO324 | Register- og ATC-Forum | 3 | 05-11-2009 20:49 |
OSL-KRS | mikro | Flyforum | 2 | 23-07-2007 22:19 |