![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Driver å sjekker på tur fra KRS - OSL neste helg..
Synes prisforskjellene er helt sinnsyke mellom Norwegian og SAS her.. KRS - OSL (fredag) Norwegian: 959,- (fullflex) 349,- til 449,- (lavpris) SAS: 1969,- (fullflex) 1186,- (flex) og 651,- til 1175,- (eco) OSL - KRS (søndag) Norwegian: 959,- (fullflex) 259,- til 449,- (lavpris) SAS: 1969,- (fullflex) 1186,- (flex) og 414,- til 765,-(eco) Er dette de normale prisene man opererer med på ruta? Skjønner godt hva menigmann i gata velger.. selv blir det Norwegian på fullflex, uten bagasjegebyr eller seteavgift.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kanksje SK har godt belegg disse dagene?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
SK vs. DY: Here we go again... At prisen varierer fra selskap til selskap er vel ikke unaturlig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det har med belegg å gjøre, og forskjellene mellom SK og DY virker for meg mye større på KRS-ruta enn på andre ruter (f.eks. TRD, BGO og SVG). En teori som slår meg rundt akkurat det er at DY's tider er ganske ugunstige sammenliknet med SK sine for jobbreisende, og at de derfor har færre reisende med betalingsvilje.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og flexbilletter med DY er rimelig bortkastet her. Har ofte flex hjem og kan da velge mellom 3 SK avganger etter lunsj (14:00, 15:45 og en ved sekstiden), mens du kun har en avgang (litt over 5). Da faller poenget med fleksibilitet bort for min del Når DY også sliter med punkligheten på morgenflyet til KRS og første avgang er relativt sent (klaffer alt så rekker man første møte 9:30, dog så har hverken jeg eller kollegaer rukket 9:30 møter når vi har tatt DY etter nyttår) så egner de seg enda mindre for forretningsreisende |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Reis med SAS, gratis kaffe + frokost + avis på morningen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For jobbreisende så blir det i prinsippet enda dyrere å sløyfe den. Lite poeng i å spare penger på "å ikke få kaffe" som så mange liker å hevde når man ikke rekker møtet man reiser ned for...!
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Poenget med fleks-billetter er vel ikke borte. Har du flex med DY og finner ut at du kan reise tidligere, f.eks. 1545, så kansellerer du bare DY billetten og kjøper enn SK billett (forutsatt at det er plass på SK-avgangen, men det er en problemstilling som gjelder uavhengig av om det er DY eller SK billett man har i utgangspunktet).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tja, TOS, det er jo en ganske tungvint måte å skape seg fleksibilitet med DY på. Blir jo interessante reiseregninger av sånt. Som SAS-ansatt er jeg veldig glad for at kundene som Someone ser verdien av vårt produkt og forskjellen mot DY - som först og fremst ikke er gratis kaffe og avis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
De to innenlandske flystrekningene jeg tidvis bruker er BGO - OSL og BGO - SVG.
Mellom Bergen og Oslo er det generelt liten prisdifferanse mellom SK og DY, så der blir valget ofte hipp som happ. Mellom Bergen og Stavanger, derimot, er SAS alltid dyrest, og ofte betydelig dyrere enn DY. DY har nå fire rundturer mellom de to byene, to om morgenen og to om ettermiddagen, men klientellet du treffer om bord skiller seg lite fra de du ser på Flaggruten (et hurtigbåtforbindelse) og Kystbussen (en ekspressbussforbindelse). Det er vesentlig studenter og fritidsreisende. SAS har rundt ti rundturer mellom de to byene, og der treffer man gjerne de som reiser for arbeidsgivers regning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Tviler på at det er kaffe og avis som får folk til å velge SK på slike ruter.
(de som reiser denne ruten reiser vel som nevnt ofte på regning alikevel) Jeg reiser i ny og ne OSL-KRS og ser hovedsaklig på tidene som passer meg i forhold til pris. Jeg ser jo at SK ligger bra over i pris stort sett. At man ikke rekker møter på grunn av DY høres jo ut som et litt pussig ikke-DY argument spør du meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() At man ikke rekker møter var henspeilet på at avgangen til KRS om morgenen går så sent at man i absolutt beste fall rekker noe klokka 9.30, ellers blir det fort vekk klokka 10 før man er på plass. Og jeg skal ikke uttale meg om alle andre bizpax, men det er for sent for meg når jeg skal til litt større byer iallefall.
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Når det gjelder Someone så skal det vel litt til for å få han på troen ift DY.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
SAS flyr seks-syv daglige avganger (åtte-ni i sommerprogrammet) mot Norwegians tre (fem i sommerprogrammet). Ergo er det ikke rart Norwegians fleksible billetter koster 300 kr. mindre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Fra OSL til TOS på ettermiddagen har man følgende alternativer: SK 1620 DY 1715 SK 1835 SK rundt kl 21? Har jeg f.eks. booket 1715 avgangen med DY fra OSL til TOS og så finner jeg ut at jeg er ferdig i tide til å rekke 1620 avgangen til SK, så ringer jeg til SAS og booker meg på den flighten. Deretter ringer jeg til DY og kansellerer (jeg trenger vel strengt tatt ikke ringe - det er vel bare å ikke møte opp, så blir jeg ikke belastet for reisen). Hadde jeg opprinnelig vært booket på SK kl 1835 måtte jeg uansett tatt kontakt med SAS for å booke om. Jeg har vanskelig for å se at dette er en big deal. Av og til passer det ene selskapet og av og til passer det andre. Last edited by TOS; 24-01-2011 at 19:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA | Cecilie | Reiseforum | 12 | 22-03-2013 15:52 |
Prisforskjell... | jameson82 | Reiseforum | 3 | 17-11-2010 20:39 |
SK311(HAU - OSL) og SK213(OSL - KRS) | CNO324 | Register- og ATC-Forum | 3 | 05-11-2009 20:49 |
OSL-KRS | mikro | Flyforum | 2 | 23-07-2007 22:19 |