![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Hvilket land kommer crewet fra? Ser at det ble brukt en svenskregistrert maskin på første tur. Regner ikke med at SAS har norsk crew som er opplært til de store maskinene, i og med at de ikke ikke akkurat har vært noe vanlig syn her på berget.
Hvordan er det egentlig med cabin crew og kursing i forhold til forskjellige flytyper? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
CC er vel i all hovedsak fra OSL basen.
Men dermed er det ikke så mange fra OSL basen igjen på IC produksjon fra CPH |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
CC Er kurset på 2/3 flytyper
OSL basert CC på IC er også skolert på 737 , men det er etter at nedtrappingsavtalen trådde i kraft ikke blitt rekrutert OSL basert CC til IC, men de som fløy IC får fortsette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Legal Eagle
Join Date: Feb 2010
Location: Oslo
Posts: 1,560
|
![]()
Jo da, vi har til og med medlemmer av dette forumet som er norske og som jobber i cockpit og i kabinen på "de store maskinene". Ta og les litt lenger foran i denne tråden, du, så blir nok inntrykket litt annet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
Hvor maskinen er registrert spiller forøvrig ingen rolle ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Jeg flyr Airbus A330/340 ( store maskiner ), og 737. Var tidligere også på md-80.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Men det pågår vel noen drøftinger angående tolkinger i nedtrappingsavtalen , og hvordan fremtidig rekrutering skal foregå og Norske CC' 'rett' til å fly IC ut fra CPH / ARN og vs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
![]() Last edited by Boeing_fan; 11-04-2011 at 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Nå jobbes det med en ny felles tjenestegjøringsavtale, så får vi se hva det kommer ut av den. Det som var fakta med "nedtrappingsavtalen" som nå foreligger var Jørgen Lindegaard sin oppdeling og splitting av selskapet. Derfor ble det også slik at De Nordmenn som allerede fløy langt skulle fortsette med det, men ingen flere skulle rekruteres med mindre behovet meldte seg med nye intercont ruter fra Oslo. Men som sagt, hvordan dette blir i fremtiden forhandles det om nå. CAU har aldri krevd å ha intercont for seg selv, men de har hevdet retten sin i henhold til avtalene i de ulike land. Om dette er riktig moralsk sett er en annen diskusjon. Men de har aldri krevd dette. For info, jeg er ikke medlem av CAU, men NKF. Så skal sies at mange av metodene CAU har benyttet tidligere er spesielle, men aldri vært kontraktsstridige. Last edited by SAS-Steward; 11-04-2011 at 11:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Den største tragedien som har rammet SAS i de 26 årene jeg har jobbet her, etter Gottrøra og Linate-ulykkene, må være "Jøgge Lille"! Snakk om å smadre skandinavisk samarbeid og vyer! CAU= Crocodiles Are US!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,900
|
![]()
Styret var om mulig værre enn Jørgen-lille...de kunne 3 bokstaver N E I
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,900
|
![]() Quote:
Så lenge styret ikke ble spurt om å investere...fikk man til allt...utvikle, bygge opp, satse, fremtiden etc. var alle fy ord....og det var en norsk styreformann...
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
New York neste uke (22 januar)? Selger SAS Go - OSL - EWR og EWR - CPH - OSL | lutt | Reiseforum | 1 | 19-01-2016 21:56 |
SAS sin OSL-TXL-rute | Glenn | Flyforum | 16 | 16-06-2014 07:35 |
Hvordan går UA sin rute OSL-EWR? | Dash | Småprat | 7 | 22-02-2014 21:06 |
Om DY-IC-crew, 5th freedom, SAS SIN-BKK og annet (splittet) | Mekum | Småprat | 15 | 21-09-2012 19:38 |
EWR-MCO, EWR-OSL med Continental og SAS | SudCaravelle | TripReports | 12 | 08-08-2011 20:16 |