![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Synd han ikke nevnte oss (WF) .. vi var saa godt som ajour allerede da foerste fly lettet ..
![]() Kommentar i Aftenposten av TOR W. ANDREASSEN, professor og leder av Institutt for markedsføring, Handelshøgskolen BI Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]()
Jeg må si jeg sliter litt med denne artikkelen. For det første viser det til NKB og der ligger faktisk DY på plassen over SAS. Det gjør jo ikke at SAS sin prestasjon ved å klatre dårligere. Men DY er jo fortsatt "bedre". Resten er jo bare "tom" prat, det eneste stedet hvor han er spesifik på sak gjelder refusjonssaker under asken. Det skulle jo bare mangle at SAS er før ferdig hvis DY har fire ganger så mange klager. Men han sier ikke noe om hvorfor DY har flere klager.
Er det noen her som vet? Er det fordi de hadde flere passasjerer som ble rammet? Fordi SAS ansatte har større mulighetsrom? Eller andre årsaker? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
For den trofaste leser på Scanair burde ikke dette egentlig overraske. Akkurat denne biten er noe av det SAS er god på, og derfor har et stort fortrinn framfor Norwegian. Ja, stort sett er SAS noe dyrere enn Norwegian, men den dagen noe skjer, så er akkurat denne prisforskjellen vel verdt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,621
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2005
Posts: 561
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
At SAS kommer bedre ud af "asken" ser jeg som et naturligt tegn på at de har været langt bedre til at sørge for deres pax i form af hoteller, forplejning, rebooking, alternativ transport, informationsniveau osv osv. Noget der står ganske godt mål med de tilbagemeldinger jeg får fra folk der har oplevet askeskyen hos de forskellige selskaber på "tæt hold". Det er netop i sådanne situationer, at det går op for en masse kunder at der rent faktisk ofte er forskel på de produkter man kan købe hos flyselskaberne. Flot af SAS og dejligt at se de igen er "på vej ind i kampen" ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]() Quote:
Slik at det ikke var noe å få refundert i ettertid. På stedet hjelp altså. SAS var jo en periode her "Europas" største bussformidler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]() Quote:
Det store antallet SAS-kunder (og Norwegian-kunder) var vel uansett de som aldri begynte på noen reise og som må få løst en eller annen refusjonssak i ettertid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Mange SAS pax fikk også reffundert billetter på stedet.
Så faktisk, de fleste "enkle" sakene ble løst der å da. Noe som resulterer i langt færre saker i ettertid, og mer fornøyde kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
|
![]()
Eller har SAS sine kunder så god råd at de ikke gidder bruke masse tid på et par tusenlapper?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS og statstøtte gjennom årene? | LN-AFG | Flyforum | 18 | 06-04-2020 09:03 |
Setevalg WF, booket gjennom SAS (sas plus) | ClassOne | Reiseforum | 3 | 05-08-2014 21:41 |
Trygt å booke SAS? | CFN_001 | Småprat | 28 | 12-11-2012 11:36 |
Til England innhentet av asken | LN-KGL | TripReports | 19 | 06-06-2010 19:51 |
Ryanair i asken. | SAS-Steward | Flyforum | 30 | 23-04-2010 12:04 |