![]() |
'SAS - trygt gjennom asken' ...
Synd han ikke nevnte oss (WF) .. vi var saa godt som ajour allerede da foerste fly lettet .. :cool:
Kommentar i Aftenposten av TOR W. ANDREASSEN, professor og leder av Institutt for markedsføring, Handelshøgskolen BI Quote:
|
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Jeg må si jeg sliter litt med denne artikkelen. For det første viser det til NKB og der ligger faktisk DY på plassen over SAS. Det gjør jo ikke at SAS sin prestasjon ved å klatre dårligere. Men DY er jo fortsatt "bedre". Resten er jo bare "tom" prat, det eneste stedet hvor han er spesifik på sak gjelder refusjonssaker under asken. Det skulle jo bare mangle at SAS er før ferdig hvis DY har fire ganger så mange klager. Men han sier ikke noe om hvorfor DY har flere klager.
Er det noen her som vet? Er det fordi de hadde flere passasjerer som ble rammet? Fordi SAS ansatte har større mulighetsrom? Eller andre årsaker? |
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
For den trofaste leser på Scanair burde ikke dette egentlig overraske. Akkurat denne biten er noe av det SAS er god på, og derfor har et stort fortrinn framfor Norwegian. Ja, stort sett er SAS noe dyrere enn Norwegian, men den dagen noe skjer, så er akkurat denne prisforskjellen vel verdt.
|
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Quote:
|
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Quote:
|
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Quote:
At SAS kommer bedre ud af "asken" ser jeg som et naturligt tegn på at de har været langt bedre til at sørge for deres pax i form af hoteller, forplejning, rebooking, alternativ transport, informationsniveau osv osv. Noget der står ganske godt mål med de tilbagemeldinger jeg får fra folk der har oplevet askeskyen hos de forskellige selskaber på "tæt hold". Det er netop i sådanne situationer, at det går op for en masse kunder at der rent faktisk ofte er forskel på de produkter man kan købe hos flyselskaberne. Flot af SAS og dejligt at se de igen er "på vej ind i kampen" :up: |
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Quote:
Slik at det ikke var noe å få refundert i ettertid. På stedet hjelp altså. SAS var jo en periode her "Europas" største bussformidler. |
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Quote:
Det store antallet SAS-kunder (og Norwegian-kunder) var vel uansett de som aldri begynte på noen reise og som må få løst en eller annen refusjonssak i ettertid? |
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Mange SAS pax fikk også reffundert billetter på stedet.
Så faktisk, de fleste "enkle" sakene ble løst der å da. Noe som resulterer i langt færre saker i ettertid, og mer fornøyde kunder. |
Re: 'SAS - trygt gjennom asken' ...
Eller har SAS sine kunder så god råd at de ikke gidder bruke masse tid på et par tusenlapper? ;)
|
All times are GMT +2. The time now is 19:57. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.