![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg bare lurte på hvordan det generelt er med passasjergrunnlaget til CPH fra SVG og Bergen med SAS. Er alle flyene fulle eller nesten fulle eller sliter SAS med å få opp kabinfaktoren i de rutene der. Ser at det er 4 flyvninger til dagen fra SVG og 5 fra Bergen Flesland.
Mitt inntrykk har vært når jeg har flydd med SAS fra CHP til SVG eller motsatt at flyene er omtrent halvfulle eller til og med mindre enn det og. Andre som er enige i den påstanden? Tidligere hadde man 6 daglige flyvninger til CPH fra SVG, men nå er det redusert til 4. Dessuten brukes det Canadian Regional Jet 900, altså 88 seters fly mellom de to byene der. Til Bergen brukes det MD80, rundt 145 seters fly. Hvis det er slik at det slites med å fylle opp fly fra Bergen Flesland og så må man bare lure på hvorfor CPH er lite attraktiv som connection hub. Jeg antar at KLM og deretter Lufthansa som er de mest populære flyselskapene for folk fra de to områdene der å fly når man skal ut av Norge og Europa. Hver gang jeg har flytt med KLM fra SVG så har de så og si vært smekk fulle. Lufthansa har det variert med fra 40-80% kabinfaktor. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nydelig tur med SAS fra CPH til LPA | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 24-10-2014 09:53 |
SAS med direkterute Fra ARN til Birmingham og SVG | Dash | Flyforum | 18 | 25-06-2014 09:16 |
SAS tilbake med to tidlige morgenavganger SVG-CPH | Twin Otter | Småprat | 6 | 20-01-2014 11:20 |
Bergen til Boston via CPH, FRA og JFK | Islending | TripReports | 12 | 14-06-2013 02:13 |
SVG-OSL-LIS & LIS-CPH-SVG med TAP og SAS! | chrSVGa380 | TripReports | 10 | 29-07-2011 22:42 |