![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sitter og fantaserer, om været blir dårlig, å ta en uke i august, omtrent ved skolestart. Apollo tilbyr faktisk en tur-retur flybillett til Varna, avreise 18. august, med retur uka etter, til smått utrolige 850 kr! Det var tidlig med så lav pris.
Ser ut til at det er Thomas Cook, men en 330. Ving selger reisen for 1.300 kr. De sliter nok med å fylle opp et så stort fly til Bulgaria ved skolestart, ja. Har man en uke til overs, ønsker nærmest garantert sol og varme, og vil oppleve det som kanskje er en av Svartehavets hyggligste byer: Prøv Varna! Hotell Odessos koster m/weekendrabatt såvidt over 300 kr natta. Utsikt over nedre del av gågata, og selve inngangen til den flotte parken. Da får man balkong, AC, TV med masse kanaler, badekar og helt kurant frokost. Kafeen utenfor har folk sittende til nærmere 02 på natta. Gågatga er flott. Damene er ditto. http://www-en.odessos-bg.com/ (Rommene er bedre enn de ser ut på bildene. Helt kurante, men litt rare farger...) En halvliter på uteserveringene koster jevnt over under 10 kr. Anbefales på det aller varmeste. Eneste ulemepen er at du kan risikere å få selskap av meg. ![]() En bra side om Varna her. Er man flere må denne leiligheten være perfekt. Det er Siri Halle som eier den: http://www.lilleparadis.no/ Til alle Bulgaria-skeptikere: Broderen, som er en skikkelig "snobb" mht reiser, da han tidligere har hatt atskillige "vinturer" med leiebil i Piemonte og diverse områder i Italia, ble meget positivt overrasket over Varna. Bl.a. kommenterte han den meget gode sjømaten ved strandrestaurantene! Ok, de som ikke er overbevist nå, lar seg neppe overbevise... LOL Last edited by AirbusTrond; 10-07-2009 at 20:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Takk for slike innlegg. Har selv vært skeptiker, men når det stadig blir færre plasser en ikke har oppdaget, lytter man..
Men slik flypris hadde jeg dratt på dagen dersom arbeidsmessig hadde vært mulig. Hotell mekker man lett.. Tipset herved "bokført" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Bra! Selv synes jeg Varna er så bra at jeg nesten prøver å være litt forsiktig med å anbefale byen, for stedet vil ikke bli det samme om det oversvømmes med andre turister. Turistene er i Golden Sands, bare 17 km unna. Der menger de seg med andre turister, drikker og spiser dårligere mat til den doble prisen, og trakkasseres av drosjesjåfører med mafiapriser og horetrafikken i deler av området er heller ikke spesielt hyggelig..
Holder prisen seg til i morgen ettermiddag (prisene har en tendens til å oppe litt opp og ned hos Apollo) blir det for min del å sjekke turnusen, finne ut hvor mange feriedager man har igjen, hvilke turnusfridager som kan benyttes og lure den nye sjefen min til å tro at dette var en ferie som var planlagt for lenge siden... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da var billetten til 848 ordnet. Det blir tur med A333 fra OSL til Varna 18. august på ettermiddagen. Hotell Odessos blir booket, ca 315 kr i snitt per overnatting blir det i tillegg. Bussen fra flyplassen er jeg i stand til å fikse. Dette blir mitt fjerde besøk til Varna på tre år.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Flott, nesten gratis...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og det gjelder å være om seg. Disse billettene er nå helt borte på 18. august. Ving har fotsatt tilbudet, men prisen er oppe i 2.095,-.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da har prisene sunket noe igjen. Tror de sliter med å fylle opp et så stort fly på denne tiden.
Ellers har man handlet på Airshoppen.com. Og taxfreehandel av drikkevarer har dekket hele turen: En flaske Havana Club Barrel Proof. Koster på polet kr 1.000 per liter, mens Thomas Cook tar 300 kr for denne! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Systembolaget tar SEK 525 for 70 cl. Vinmonopolet tar NOK 700 for samme flaske. Så vi sparer mer på å reise til Syden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og da var man godt installert i Varna. Man er fornoeyd med naar man sitter med en kald zagorka paa en strandbar med jazz. Bare hyggelige folk. Og de damer er saa pene. Vondt i nakken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei AirbusTero. Var innom og leste om din Varna-tur. Jeg flyr DK808 VAR-OSL tirsd. 25/8 (A333) Er det din hjemtur? Om du har lyst på en prat, så stikk frem på flightdeck, så snakkes vi. ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Ellers hyggelig å registere at det var fullt fly. Ellers opplevde jeg turen som utmerket, mulig jeg lager en kortfattet tripreport. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Et bevis på at man følge med på Scanair...ellers kan man miste viktige opplysninger
![]() Takk for en ellers interessant tråd som jeg nå fikk lest. Høres veldig interessant ut dette stedet, selv om det er i et område jeg ikke har vært før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bulgaria med AirBerlin og Bulgaria Air | Boeing_fan | TripReports | 8 | 07-05-2013 13:26 |
Billig til Grønland | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 30-08-2012 16:50 |
Billig til Roma | AirbusTrond | TripReports | 9 | 15-12-2010 18:57 |
Til Sofia med KLM og Bulgaria Air | Boeing_fan | TripReports | 4 | 03-10-2010 18:30 |
Direkte fra Finnmark og Troms til Bulgaria | LN-BEF | Flyforum | 16 | 25-02-2010 12:05 |