Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 05-05-2013, 01:37   #1
Boeing_fan
ScanFlyer Molded

Boeing_fan's Avatar

oneworld Bulgaria med AirBerlin og Bulgaria Air

Det er en god stund siden jeg sist laget en Trip report, og derfor har jeg laget en TR fra min reise til Bulgaria med AirBerlin og Bulgaria Air.

Reiseruten:
23.03.13 – AirBerlin AB8303 Gøteborg (GOT) – Berlin (TXL), Boeing 737-700

23.03.13 – AirBerlin AB8706 Berlin (TXL) – Sofia (SOF), Airbus A319

03.04.13 – Bulgaria Air FB319 Sofia (SOF) – Berlin (TXL), Embraer 190

03.04.13 – AirBerlin AB8242 Berlin (TXL) – Oslo (OSL), Airbus A319

23. Mars 2013, kl. 10.50:
AB8303 Gøteborg (GOT) – Berlin (TXL)
Economy Class
Boeing 737-700

Reisen startet fra Gøteborg-Landvetter og skulle gå med AirBerlin via Berlin-Tegel til Sofia. Var ute i god tid og sjekket inn en time og 40 min før avgang. AirBerlin tilbyr ikke automatinnsjekk i GOT, så man må sjekke inn via skranke eller på nettet. Avgangen til TXL var kl 10:35 med en Boeing 737-700. Innsjekkingen gikk smertefritt, og det var heller ikke kø i sikkerhetskontrollen. Gøteborg er en liten flyplass. Ikke akkurat den peneste eller mest moderne flyplassen, men grei nok. Benyttet meg av det gratis nettet på flyplassen tilbyr, og plutselig var det tid for boarding.

Flyet ankommer fra Berlin-Tegel.

Boarding gikk ganske raskt og smertefritt. Er ikke helt sikker på hvilket sete jeg satt i på denne flighten, men tror det var 18A. Kabinfaktoren var 98 % på dagens flight til Berlin-Tegel.

Avgang ble ca. 10 minutter forsinket.

Gøteborg-Berlin er ikke lange flighten, tok kun en time fra avgang til landing.

Om bord i flyet fikk vi servert Wasa Knekkebrød, samt drikke. Smakte helt greit. AirBerlin kaller seg et lavprisselskap, men minner i praksis mest om et vanlig full service selskap. Kabinpersonalet på dagens flight var hyggelige, og de gikk to runder og tilbød drikke, til tross for den korte distansen. Meget bra service!

Rett før landing på TXL.

Vi landet på Berlin-Tegel litt før oppsatt tid, og i likhet med Gøteborg var det også her skyfri himmel.

Alle fikk en hjerteformet sjokolade på vei ut av flyet. Og det ble bussing til terminalen.

23. Mars 2013, kl. 14.30:
AB8706 Berlin (TXL) – Sofia (SOF)
Economy Class
Airbus A319

Hadde rundt 2,5 timer før avgang til Sofia. Personlig liker jeg AirBerlin, men hva jeg ikke liker, er Tegel. Flyplassen er gammel, nedslitt, utdatert, uoversiktlig og generelt ganske meningsløs, og kommer overhodet ikke til å bli savnet for min del. Gleder meg til nye BER åpner.
Ble en liten matbit på Marche. Prisene på mat kan man i alle fall ikke klage på! Måtte gå fra C-terminalen hvor flyet fra Gøteborg hadde ankommet til A-terminalen, hvor flyet til Sofia skulle gå fra. En ting er sikkert, som transferflyplass er Tegel elendig.

Flyet som skulle ta oss til SOF denne ettermiddagen.

Boarding kom i gang rundt 30 min før avgang, men gikk veldig tregt. A319-maskinen til Sofia ble til slutt stappfull, kabinfaktoren nådde 100 %.

Flyet tok av noe forsinket fra Berlin.

Serveringen kom ganske tregt i gang, og var alt annet enn imponerende.

Det ble ellers en ganske behagelig tur ned til Bulgaria.

Bildet ovenfor er tatt et sted over Serbia.

Landet i Sofia på tid, og vi fikk heldigvis luftbro. Passkontrollen gikk raskt og effektivt, og kofferten min kom for en gangs skyld som en av de første på båndet.

Last edited by Boeing_fan; 05-05-2013 at 01:46.
Boeing_fan is offline   Reply With Quote

Posting Rules