![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]() Quote:
![]() Mer her, Avinors pressemelding her. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Det var flott
![]() Håper de får ræva i gir og setter igang da ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Det var gode nyheter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 92
|
![]()
Ser ut som kanskje endel flyplasser får redusert rullebanelengde i løpet av året..
Kommer egentlig dette til å ha noe særlig betyding for de nevnte flyplassen? Her er visst de plassene som Avinor skal ta stilling til før sommeren: Stavanger lufthavn, Sola. Trondheim lufthavn, Værnes. Kristiansund lufthavn, Kvernberget. Harstad/Narvik lufthavn, Evenes. Kristiansand lufthavn, Kjevik. Ålesund lufthavn, Vigra. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Posts: 2,048
|
![]()
Er vel gammelt nytt, men faren er jo der. Men det er vel fremdeles noen år til de nye kravene trer i kraft?
For AES, KSU og KRS vil en eventuell redusering av banelengde få store konsekvenser for drift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 175
|
![]()
Det jobbes videre med forlengelsen av KSU. At enkelte kjører taktikkerier i media får så være. Forøvrig skal Avinor ha et styremøte i juni hvor forlengelsen skal være tema.
Husk også at det er næringslivet på nordmøre som betaler selve forlengelsen på KSU - ikke Avinor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Lurer på hvor mye det koster å bygge om innflygningslys, flytte nav-aids, lage nye innflygninger, testflyging...etc etc, kontra å planere ut de områdene?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]()
For KSU sin del så er nok utfyllingen betydelig dyrere enn å flytte innflygingslys etc.
Dette kommer av at eneste utvidelsesmulighet er østover og der får en en relativt voksen fylling et stykke før terrenget stiger igjen. I denne forbindelse kan det jo være en fordel at en har andre prosjekter som har tildels stort overskudd av steinmasser i umiddelbar nærhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor vises ikke alle flygninger på Avinor.no? | flyKSU | Småprat | 8 | 25-06-2014 13:10 |
Avinor ikke erstatningspliktig | DY | Flyforum | 5 | 30-11-2004 22:04 |
Avinor-ekspertene vil ikke flytte | LN-SEK | Flyforum | 1 | 30-09-2004 13:08 |