![]() |
|
![]() |
#1 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Sikkerhetsvaktene har ikke rett til å frata de reisende deres eiendeler. Beslagene av parfyme, alkohol og annen væske er uten "rettshjemmel" og de kan derfor være ulovlige. Det mener EU-domstolens generaladvokat.
http://boarding.no/art.asp?id=33200 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er fremdeles åpent for at man kan gjennomføre de sikkerhetstiltak som er nødvendig for å hindre at man tar sprengstoff om bord. Når man ikke har måter å detektere sprengstoffet - har man fremdeles mulighet til å hindre folk i å ta med væske.
Visstnok er tidligst fjerning av væskeforbudet april 2010, men dette fordrer at man har fått til en tilfredsstillende sprengstoffdetektering, jf Navarsete på Solakonferansen. Detekteringsutstyr har man kanskje allerede, det må vel bare gjøres tilgjengelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har inntrykk av at endel av gjenstandene som blir fratatt folk i sikkerhetskontrollen kommer de som gjennomfører kontrollen til gode. Kjæresten min ble fratatt skinnhanskene sine i kontrollen når hun gikk igjennom som crew...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Er vel også forskjell på det å "beslaglegge" eller "vennligst legg igjen flaska eller snu"? Så spørs det hvordan det praktiseres da?!
Hansker - hææææattehvafornoe???
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hanskene hatt hver sin lille metallspenne tilsvarende det som er typisk på belter, kun i mye mindre størrelse. Det var begrunnelsen som ble brukt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
eg har også metall på meg i sikkerhetskontrollen (beltespenner, nøkler etc.). Det legger jeg fra meg i en boks, så går det gjennom en maskin, også får jeg det igjen på andre siden.
Metall på hansker kan vel ikke være grunn til å beslagelegge? Man kan jo til og med ta med kniver opp til en viss størrelse, og jeg antar at kjæresten til CFM ikke går rundt med svære knivblad på hanskene sine... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her er Navarsete sin tale på Solakonferansen.
Litt klipping: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Skinnhansker er jo endel av uniformen til crew..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva kan man ta med gjennom sikkerhetskontrollen? | Tjorven | Reiseforum | 208 | 21-02-2023 10:53 |
kan det være en by her? | Isbamse | Flyforum | 22 | 15-09-2007 11:51 |
Hvorfor det kan være farlig å være flygeleder! | Tertit54 | Flyforum | 14 | 04-09-2007 22:52 |
Hvem kan det være? | B737 | Flyforum | 7 | 22-01-2007 23:44 |
OT: Hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten... | G-COLE | Flyforum | 4 | 02-03-2006 22:28 |