![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=188026
Antallet klager fra europeiske flypassasjerer eksploderer. Lavprisselskapet Ryanair er blant dem som topper klagestatistikken i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
BOMBE!
![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ifølge den nordiske representanten for Ryanair er det ikke så ille at 600 av 60 mill. passasjerer klager. Ellers er det flyselskaper i Irland det er snakk om, altså Aer Lingus + Ryanair. Det er dessverre ingen oversikt over de enkelte flyselskapene i rapporten, i alle fall ikke som jeg kunne se.
Rapporten (den originale - ikke kortversjonen) viser ellers at vi nordmenn klager svært sjelden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Korrekt, vi nordmenn er for dårlige til å klage, det være seg på restaurant, i forretninger, etc. Misforstå meg rett, jeg mener ikke at man skal klage for klagens egen skyld, men vi aksepterer altfor mye sludder her i landet, bl.a. dårlig service.
Det er litt som når man går tilbake til polet med flaske dårlig vin, et fenomen som polbetjeningen bare er glade for. Istedenfor sitter man hjemme og drikker den dårlige vinen....... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Og nå viser det seg at forbrukerorganisasjon har satt Ryanair på toppen av liste på et litt feil/tynt grunnlag: http://www.aftenposten.no/reise/article2139268.ece
"Ryanair fraktet i fjor 850.000 passasjerer til og fra norske flyplasser. Selskapet fikk 30 passasjerklager mot seg. KLM, som er på andreplass med 22 klager, er ikke nevnt i den norske rapporten som ble offentligjort torsdag." |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg synes dette er meget pinlig bruk av statistisk materiale fra denne forbrukerorganisasjonens side.
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nå må folk snart forstå spillereglene når de kjøper billettt med Ryanair. Har selv fløyet x-antall ganger med dem og har ikke noe å klage på. Snakket med en kollega idag som hadde fløyet t/r Torp-Liverpool og vært på fotballkamp. Bare fryd og gammen. Vi får det vi betaler for og ferdig med det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den er helt på linje med Ryanairs egen bruk av statistikk
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror at JetBlue har et poeng her. Vi nordmenn er for dårlige til å klage.
OEH sier at her i landet har man den innstillingen at klaging=sutring. Begge har et meget godt poeng. Ryanair er kjent for å være et lavpris-selskap, og da skal man få deretter, og da er det godt nok fra de norske passasjerene.... ![]() Og det er en grunn til at Coop har kjørt de reklamene i det siste med at er du ikke fornøyd med varen så får du pengene eller tilsvarende vare tilbake. I reklamen ser du hvordan en del av "kundene" manner seg opp, enten med sinne eller med sjarm, og at det plutselig ikke var nødvendig. Men dessverre er Ola Dunk støpt sånn.... Klage skal man liksom ikke gjøre, man skal bare være glad til, at man får noenlunde service....... ![]() Savner USA jeg (når det kommer til nivå på service)
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Den coop-reklamen stemmer bra den. Mange føler at de må være aggressive når de klager, eller er det uten å tenke på det, selv om det ikke finnes noen grunn til det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Heldigvis er vi ikke alle putta i samme støpeform, selv om vi har tilhold i samme steinrøys! Med andre ord: Det er forskjell på folk i kongeriket Norge også! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Leserstorm om dårlig flybehandling i dagens VG Nett, her har bla noen kommet for sent til avgang hos et lavprisselskap og vedkommende måtte kjøpe ny fullprisbillett.....
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189066
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
"Et stort antall missfornøyde passasjerer har kontaktet VG". Lurer på hvor mange det er.
Jeg kom til å tenke på en god gammel radiosketsj med Kirkevaag, Lystad og Mjøen: "og mens vi har spilt denne plata, har vi fått tusenvis av telefoner" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Merkelig artikkel, hva menes f eks med dette sitatet?:
"Det er som kjent ofte billig å fikse reisen selv, gjerne ved å finne billige flybilletter på nettet, men det er også forbundet med større risiko."
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair blant de ti største forurenserne i Europa | Desk pilot | Småprat | 1 | 03-04-2019 13:31 |
Alt som er galt med Ryanair (var: Ryanair øker i Norge (splittet)) | LN-VLE | Småprat | 24 | 19-04-2013 11:18 |
Selskaper som ikke er blant oss mer | LN-KOG | Flyforum | 21 | 01-06-2012 20:46 |
For dem som vil SVG-OSL på spottetur | DY_ENZV | Reiseforum | 1 | 20-08-2010 18:40 |
For dem som liker bilder... | LN-KOG | Flyforum | 5 | 07-12-2007 12:47 |