![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå koster det rundt 300,- og over for å få endre tidspunkt eller navn på de billigste billettene. Husker jeg feil eller har ikke dette kostet rundt 150,- før?
http://www.norwegian.no/sw9696.asp PS: er det ikke på gang med endring av de billigste billettene til SAS også? Hvertfall i Sverige og/eller Danmark? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
ang SK følg med på hjemmesidene og i nyhetene utover, kan ikke si hva,men det kommer endringer..
DY hadde 250 kr i endringsgebyr sist jeg sjekka, hva de har nå og hvilke planer de har aner jeg ikke
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Der har Norwegian introdusert et skikkelig prishopp! Jeg betalte i fjor ca. 150 spenn for å endre billetter, ny pris er uklart. Ser ut som 300 for utland/324 for innland + gebyr?? I tillegg kommer selvsagt mellomlegg for dyrere billett.
SAS har nå gjort det mulig å endre alle billetter utenom innenlands for et gebyr på 500.- + mellomlegg for evt dyrere billett SAS nye produkter |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra at Norwegian øker prisene slik at det blir penger i kassa...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
sikker på at 300 kr ikke er tur-retur?
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Endre Bilett
Oppkjøp innebærer at en kunde kan endre til annen avgang (annen tid eller strekning) mot en kostnad, som er kr 300 pr. person pr. strekning på utland, og kr 324 (inkl. MVA) pr. person pr. strekning på innland (prisene gjelder for endring på nett). NB! Egne priser gjelder for endring på telefon. Om oppkjøp medfører ombooking til høyere prisklasse, betales mellomlegget. Reisen kan ikke endres til en rimeligere billettklasse. Det finnes unntak hvor det ikke er mulig å endre reisen på internett. Du er da hjertelig velkommen til å ringe vårt kundesenter, det blir da belastet gebyr på kr 60 på utenlandsreiser og kr 65 på innlandsreiser pr. person pr. strekning i tillegg til endrings- og oppkjøpsgebyr. * Oppkjøp er kun relevant for lavprisreiser som allerede er debitert. * Oppkjøp skal ALLTID belastes via kredittkort. * Det kan ikke foretas oppkjøp mellom MVA og ikke-MVA-sone. (man kan ikke endre fra innland til utland og/eller fra utland til innland) * Ved oppkjøp blir det automatisk sendt ut reisedokument med ny strekning/flight/tid og nytt dokumentnummer, med tilhørende forklarende tekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Er det ikke alle disse gebyrene som gjør at selskapene går rundt
![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Vil disse endringene være til fordel for SAS eller oss forbrukere? Er det snakk om dager eller uker før noe skjer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Det blir jo snart sekundært å drive flyselskap og primært å kreve inn gebyrer(og noen mener bøter).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har Kjosern vært på kurs i Dublin??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Dette må jo ganske enkelt være en dobling av endringsgebyret fra DY sin side. Ikke lenge siden jeg sjekket og da var det ca 150 kr.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er et bra tiltak som jeg har benyttet meg av. Og Dy er likevel langt billigere enn SAS-alternativet for innenlandsbilletter som er å kjøpe ny billett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En stund tilbake startet jeg denne posten fordi jeg hadde oppdaget at det å endre den billigste billetten til Norwegian nå kostet rundt 300,-. Og da tenker jeg ikke navneendring. Nå ser det ut som det koster 150,- igjen å endre billetten.
http://www.norwegian.no/sw9696.asp Var det andre enn meg som var inne og sjekket at det faktisk kostet rundt 300,- en stund, eller har jeg surret noe skikkelig? Uansett bra at det koster såpass lite. Nå MÅ SAS komme etter med det samme her i Norge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Forresten, noen som kan avklare en ting for meg? Hvis man har en billett Alta - Oslo, kan man endre denne til f.eks. Stavanger - Bergen? Eller gjelder oppkjøp bare på samme rute, evt. med samme avgangssted?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
OPPKJØP: Oppkjøp innebærer at en kunde kan endre billetten til annen avgang (annen dato eller reisemål). Hver endring koster NOK. 162,- på innlandsreiser og NOK 150,- på utenlandsreiser pr. person pr. strekning (prisene gjelder for endring på internett). NB! Egne priser gjelder for endring på telefon. Om oppkjøp medfører ombooking til høyere prisklasse, betales mellomlegget. Reisen kan ikke endres til en rimeligere billettklasse. Mao. kan du endre reisemål..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Om da kjøper en billett Stavanger-Bergen for 81kr, så kan vi i utgangspunktet ?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gebyr ved endring av SAS-billett på flyplass? | chrisljo | Reiseforum | 5 | 28-08-2014 12:40 |
Gebyr/Kostand for endring av EB-billett/*A bonusbillett | Ph34r | Reiseforum | 9 | 27-02-2014 13:20 |
SAS Plus - endring av billett? | Twin Otter | Reiseforum | 2 | 29-06-2013 00:50 |
Endring av billett med SAS (MCO-TRD) | Marius_S | Reiseforum | 3 | 27-04-2013 12:55 |
Endring av bonus billett. | SudCaravelle | Reiseforum | 1 | 20-06-2010 19:24 |