![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
God lørdag
![]() Da er det offisielt, DY etablerer nye baser i TRD og SVG ![]() Cabin crew positions i TRD/SVG Da har både DY og SKBU baser i overnevnte byer, svært gledelig:exclamati
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Yes, dette har vi ventet på!!!
Hvilke destinasjoner fra SVG er det snakk om? Lodon, Budapest, Krakow, København, noen som vet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dette gjelder bare kabin, ikke cockpit slik jeg leser det. Noen som vet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Spennende! Det hadde vært fint med noen flere ruter fra SVG til Sør-Europa. For tiden finnes det ingen direkteruter til Italia (hverken charter eller rute).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja Norwegian sin satsing på Stavanger har vært beskjeden sammenlinet med de andre store byene i Norge. Forhåpentligvis skjer det noe nå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Veeeel, DY satset vel litt på Stavanger for noen år siden, bl.a. med Londonrute, men markedet var ikke helt der?
Dog, markedet forandrer seg, kanskje på tide med et nytt forsøk? Store fordelen her på Værnes har vel vært at SAS og/med Braathens ikke gjorde stort annet en "gamle vanlige". Uten å ha noe fakta, så vil jeg tro at mye pax kommer nordfra med tog, buss og fly. Er nok mye smidigere med transfer på f.eks. TRD enn OSL hvis man skal videre nordover (spes mtp bagasje som må hentes og tolles) Just my $0.02 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Norwegian burde nok mye heller satse på en rute til Berlin, Praha og en til Polen (Warszawa eller Krakow) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Problemet med Norwegians London-rute i 2004 var at nesten ingen visste om den. Siden den tid har trafikken på utenlandstrafikken økt kraftig, inkludert på Londonruten til SAS. Jeg tror det er marked for Norwegian på Stavanger-London, men jeg er mer skeptisk til Tyskland og Øst-Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Rogalendingene er jo betalingssterke og kravstore, så det lønner seg vel å satse på byer som er litt "in" og som man ikke har konkurranse på, som Praha, Riga, etc., som blir nevnt. Norwegian bør vel prøve å unngå å sette seg opp mot noen som har et bedre produkt i det markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hmmm. Kanskje det er derfor Norwegian ikke har blitt så veldig populære her? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Dy bør benytte seg av muligheten til å begynne med SVG-London
nå når SAS har tenkt å trekke seg fra den ruten |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Har de tenkt å legge ned den ruten? Sånn går det vel når Statoil skal flyttes bort fra byen.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har også hørt at SVG-CPHskal forsvinne
All utenlandsk trafikk skal routes via Oslo. Thank You SAS |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Flott...for KLM, Lufthansa, Norwegian, osv.. Jeg syns det dette høres rart ut. Tviler på at det kommer til å skje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, den vil jeg ta med en stooor klype salt. SAS har noen luringer i salgsstaben paa Vestlandet og jeg tror ikke de gir seg der uten videre. Vil ikke utelukke at ryktene har oppstaatt pga muligheten for oeket bruk av partnere, men jeg har veldig vondt for aa se SAS trekke seg ut av SVG-CPH/LON.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvordan er det om SAS skulle trekke seg fra London ruten (noe jeg håper de ikke gjør). Mister de sin slots da, eller er de frie til å benytte den på en annen destinasjon. Det vil si rent teoretisk å øke avgangene fra Osl og lande på de slotsene de hadde fra Stavanger?
Klarer ikke helt å se at SAS skulle redusere tilbudet fra Stavanger, men SAS har jo i de siste årene vært flink til å gi sine konkurrenter flotte gavepakker, så jeg blir ikke overrasket desverre om det skjer!
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Men jeg kan ikke se at DY har annonsert Trondheim-Berlin noe sted. Selv om det sies her inne at slot ligger inne.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair åbner 3 nye baser på Canarieøerne | Bll spotter | Flyforum | 32 | 05-12-2010 16:08 |
Norske DY baser... | LTH | Flyforum | 6 | 20-07-2007 10:04 |
De planlegger to baser i Norge | MD11 | Flyforum | 20 | 10-12-2005 15:43 |
Ryanair skal åpne to nye europeiske baser i 2005 | CK | Flyforum | 27 | 08-11-2004 13:41 |