![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Blir det TRF eller MLR sammen med HAU?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Base på HAU!!
![]() ..Men man kan jo håpe |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Base i Haugesund høres jo helt fjernt ut ..
Hvis Rygge åpner, tror jeg den ene havner der. Hvis den ikke åpner, tror jeg den havner i Sandefjord. Hvor den andre kommer? Ja, da er det bare å gjette .. Det eneste realistiske altnernativet må vel være Flesland? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tror det når jeg ser det....ulv ulv...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Om den havner på Rygge kan det vel tenkes at dette vil påvirke Osl, men jeg tror ikke en satsning på TRF vil ha noen større påvirkning.
Så lenge Ryanair benytter seg av en flyplass såpass langt unna Oslo tror jeg de vil få vanskeligheter med å trenge inn i det samme markedet Osl gjør. Men for all del, med larvik, drammen, skien, tønsberg. osv er det utvilsomt et lokal marked for flere ruter!
![]() |
#7 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
De skriver jo 2012 og mye vil skje innen den tid, og jeg vil ikke bli overrasket om FR flyr innenlands i Norge paa den tiden, med 2 baser......selv sitter jeg med IT langtidsbudsjett for vaart forskning senter.....og naar jeg ser tilbake like langt som jeg skap planlegge fremover, saa hadde ikke Al Gore funnet opp internet ennaa
![]() Ser vi 7 aar tilbake paa hvor FR var.....saa er det ikke utenkelig det som fremstilles som scenarioer i 2012
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Kartet presentasjonen til FR viser at de ønsker to baser i Norge iallefall. Litt vanskelig å tyde men det ser ut som om kartet viser Rygge ![]() Tidligere i uken kom det jo frem at FR presser på for å få åpnet Rygge snarest! Garantert at de flytter noen TRF ruter dit.
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har RSL skiftet navn til MLR ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
gode poeng.
Men jeg ser her ett annet argument. Ryanair har vel ingen andre planer om noe annet enn en 738 enhetsflåte også i 2010 + + +. lavpris genererer pax, men vil de generere nok pax til at SAS Braathens, Norwegian, Ryanair kan bruke smågriser. Med tanke på Norge er vel ikke 737-800 det beste for Ryanair. de vil vel ha større problemer med å fylle opp en slik maskin fra Torp eller Rygge enn andre fra Gardermoen. For all del, utspillet bør tas alvorlig. de venter mange nye fly, men jeg tror ikke de på samme måte kan penetrere markedet (i alle fall fra Oslo) ved ikke å benytte Osl. med dette argumenterer jeg for at det stadig blir billige billetter og flere lavpris selskap. slik var det ikke før. jeg tror derfor terskelen for å reise lenger til en flyplass for å skaffe seg billige flybilletter bare kommer til å minske i takt med nye lavpris selskaper fra hovedflyplassene.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Alle bor ikke på Gardermoen. Områdene rundt har mye å si! Ja, det bor mange i OSLO, men det bor mange i områden rundt Rygge og Torp også. Se på flyplassene rundt omkring i Europa, mange av disse ligger langt fra byene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
jeg ser poenget ditt, men så lenge det tar lengre tid å komme seg til flyplassen er det ekstra kostnader rellatert til dette.
En flyplass med tog pr 10 min, ragional tog, lokaltog, flybusser osv..... har bedre forrutsetninger fordi infrastrukturen er tilrettelagt. ikke noe dritt om torp, like flyplassen jeg, men de har ikke samme tilgjengeligheten for Oslo folk som Osl. Så lenge hovedflyplassene klarer å tilpasse seg trafikkutviklingen ser jeg ikke mange trussler fra ryanair og sekundær flyplassene deres (spesielt i oslo)
![]() |
#15 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
ikke misoppfatt meg DC-8. går for alle poengene dine, ingen tivil om det.
men det er vel noe av det som gjør denne bransjen her så fasinerende. At det er ikke akkurat kommunalt tempo....... Vi er uansett heldige da. ikke mange land på 4,4 mil innbyggere som kan skryte på seg den flytrafikken vi har. jeg tror dette i økende grad vil bidra til å øke interessen for utenlanske flyselskap her i tiden fremover. blir moro å se om 5 år hva vi trodde ville skje og hva som da er et faktum! Om ikke akkurat Norwegian med A380 på Bodø - Røst er det vel liten tvil om at antall pax i norge og verden ellers bare kommer til å øke. Det blir morro som luftfarts frelst å følge med. det er nok vi luftfarts frelste som blir vinnerene!
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() SK B737-800 Domestic = 179 seter FR B737-900 = 189 seter. 10 seter fra eller til er ingenting i denne sammenhengen!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
FR har 737-800
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
makan til flisespikking da.
Poenger et at det må være vanskelig å fylle opp en 737-800 fra torp til trondheim/bergen enn for Norwegian og SAS Braathens fra Osl.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norge kjøper A330MRTT sammen med NL/BE/DE/LU/PL/CZ | BraathensSafe1985 | Flyforum | 43 | 28-03-2023 18:44 |
Ryanair åbner 3 nye baser på Canarieøerne | Bll spotter | Flyforum | 32 | 05-12-2010 16:08 |
Norske DY baser... | LTH | Flyforum | 6 | 20-07-2007 10:04 |
Nye baser | MD11 | Flyforum | 22 | 22-01-2007 19:52 |