Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-11-2024, 07:58   #1
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Onsdag allerede??

God morgen fra kontoret. Deilig hvitt lag over knausen i dag tidlig også gitt. Nå er det mye fine eksterne møter i dag og kompett tennis-enkemann i kveld.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 08:09   #2
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Default Re: Onsdag allerede??

God morgen fra Kongsberg sykehus. Prøvene i går viste klar bedring heldigvis og formen kjennes grei ut. Men antallet hvite blodceller er veldig lave, noe som skyldes både imundempende medisin og cellegiften. De følger nøye med og setter inn tiltak om nødvendig. Men jeg havnet på isolat i går for at jeg ikke skulle risikere smitte fra andre. Heldigvis ikke det strengeste regimet, men jeg får ikke gå ut av rommet og det er helt pyton. Håper jeg slipper det isolater snart. Vi får se hva dagens prøver viser. Lite planer ellers for dagen utover at sønnen må tilkalles for å komme ned med noe mat som kan spises.
Old 20-11-2024, 08:26   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra kontoret. Null møter, en som må kjøres i svømmehallen og jeg må jakte ned han som skal komme reparere garasjeporten. Og et eller annet sted inni der bør jeg få inn noe trening. Ha en fin dag.
Old 20-11-2024, 08:56   #4
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg sykehus. Prøvene i går viste klar bedring heldigvis og formen kjennes grei ut. Men antallet hvite blodceller er veldig lave, noe som skyldes både imundempende medisin og cellegiften. De følger nøye med og setter inn tiltak om nødvendig. Men jeg havnet på isolat i går for at jeg ikke skulle risikere smitte fra andre. Heldigvis ikke det strengeste regimet, men jeg får ikke gå ut av rommet og det er helt pyton. Håper jeg slipper det isolater snart. Vi får se hva dagens prøver viser. Lite planer ellers for dagen utover at sønnen må tilkalles for å komme ned med noe mat som kan spises.
Det er jo kjipt nok (understatement) å være i den situasjonen, men at det ikke kan finnes fornuftig mat og at man er avhengig av å ha en familie som har mulighet til å bringe en fornuftig mat... Det er skikkelig trasig Krysser fingrene for bedring i alle viktige parametre!

God morgen, kaffe og fullkornspasta på kok da jeg glemte å kjøpe brødmat i går. Unga er selvfølgelig hjemme med meg på hjemmekontor, da begge har bhg-pest nr 1040.
Old 20-11-2024, 09:00   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Glad onsdag fra Toppen. En helt vanlig kontordag - skal rett og slett bli bra. Ut til Kolbotn for å hente hjem den lille italieneren som måtte forlates da sjåførene fikk servert noe godt i glasset...igjen. Treningsøkt på Nordstrand på vei hjem - snart helg:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 09:08   #6
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

God morgen fra Ensjø

Vi fikk oppdrag å levere noe kjapt til Singapore i helgen, så vi satte ut oppdraget til en ekstern (jeg var ikke så hypp på å fly bak i bussen tur retur SIN i helgen) men det syntes vår mann var helt ok. Han burde kanskje vært briefet litt bedre av en kollega iom at han valgte å gå på grønt i tollen. Ble stoppet og det endte med 40 000 i bot... mottaker agenten plukket opp den umiddelbart, så ser greit ut. Men lærdom. Brief nøye

Poden både holde trening og delta på en trening i kveld, så da blir det litt logistikk der, får se om kanskje søstra hans skal få litt kjøreoppdrag i dag...
Artig konsept med kids, jeg betaler bilen, og de bruker den mest.

Jaja, vi noter halveis i uka, blir bra med helg snart

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 09:17   #7
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Det er jo kjipt nok (understatement) å være i den situasjonen, men at det ikke kan finnes fornuftig mat og at man er avhengig av å ha en familie som har mulighet til å bringe en fornuftig mat... Det er skikkelig trasig Krysser fingrene for bedring i alle viktige parametre!

God morgen, kaffe og fullkornspasta på kok da jeg glemte å kjøpe brødmat i går. Unga er selvfølgelig hjemme med meg på hjemmekontor, da begge har bhg-pest nr 1040.
Det er nok en del kvalitetsforskjeller vil jeg si her. På Ahus kommer det en person med vogn til gitte tidspunkter for måltider hvor han står i ca 20-25 minutter. Utenom det er det stort sett brødmat som er tilgjengelig.

OUS så er det ferdiglagde middagsretter vi varmer i mikroen som er laget av sentralkjøkkenet på Ullevål. De aller fleste sengeposter har en egen matvert på dagtid som koker egg, kutter grønnsaker , frukt og ellers holder orden på kjøkkenet. De lager også feks omelett og noen andre ting på bestilling om de ønsker det. På Riksen og Radiumhospitalet har de til og med egen spisestue hvor pasientene kan hente mat selv om de er i stand til det. På dagtid holder matverten orden på dette. Vi ansatte sniker oss til noen av disse middagene når utløpsdatoen er samme dag eller dagen etter på kveldsvakt . Jevnt over helt ok. Jeg tror nok Ahus har bedre kvalitet fordi alt er ferskt laget men samtidig gir det 0 fleksibilitet for pasienter og ansatte. Fordeler og ulemper med begge løsninger. Hva gjelder Kongsberg sykehus kan jeg ikke svare gitt. Der har jeg ingen erfaring. Hva gjelder kantiner for ansatte og andre så vil jeg si at Ahus slår hele OUS systemet, hvor på OUS er kantinedriften outsourcet til ISS. Ahus har beholdt dette i egen regi.

Hei fra Oslo - kveldsvakt i dag og gitt på Radiumhospitalet.

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Last edited by Hypern; 20-11-2024 at 09:22.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 10:28   #8
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Forus,
Nok en god dag i "Paradise" , god fremgang i prosjektet her.
Flott vintervær her over i sørvest , minus 2 kalde på morgenkvisten. Snøbygene ligger vest i havet , så det er bare å håpe på at de ikke når land.
I kveld første julebord denne sesongen med gode kolleger i selskapet.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 11:03   #9
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra havet.

Hjemreise dag og helikopterene står på bakken. Det lover bra for «julebonus» selv om intet skal taes på forskudd.
Så vi venter i spenning på hva som skjer.
Ny oppdatering 1230 står det på skjermen vår.

Ja ja, sånn går nå dagen(e). Snart helg.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 11:16   #10
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by learjet View Post
Artig konsept med kids, jeg betaler bilen, og de bruker den mest.
Kjenner til det ja. Jeg har drevet ulønnet i transportbransjen i årevis. Faktisk har det også kostet meg betydelige summer. Før ungene fikk førerkortet (som får selvsagt måtte betale) så var det taxi virksomhet jeg holdt på med for å kjøre og hente unger til all slags tider. Etter at de fikk førerkort opphørte mye av taxi virksomhet og virksomheten ble dreid over mot utleiemarkedet. Akkurat som hos deg er det jeg som betaler bilene og ungene som forventer å kunne bruke dem når det passer dem og ikke nødvendigvis når det passer for kona og meg.

Ja, jeg kunne skrevet mye om sykehusmaten. I Kongsberg er den helt tragisk. Det er mye bedre på OUS. På Riksen er det alltid som Hypern sier kjøkkenverter som steker rundstykker, koker egg og lager litt godsaker som vafler, boller etc en gang i uken. Men personal kantinene på Riksen har blitt vesentlig dårligere etter at ISS tok over. Utvalget er dårligere og prisene har økt markant. Beste måten jeg har fått på Sykehus er faktisk på Haukeland. Der var det både god mat og bra utvalg.
Old 20-11-2024, 11:43   #11
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Lillestrøm. For en gangs skyld skal selveste jeg handle ting på Black Friday. 2 ting, faktisk. Den første er nå i boks, hvilket var en Samsung Z flip som var på grisetilbud. Også med 512GB.

Neste jeg skal kjøpe er en ny Macbook. Helst en Pro med M4. Jeg kjøper den nok uansett men hadde vært fett å spare en "hundrings" der også. Så skal Storsmurfen arve den gamle. Hun fikk tilbud om ny jobbmobil hun også men takket pent nei.

Sånn er livet. Ha en ekstra best onsdag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 14:52   #12
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Hallo fra Elvebyen. Rakk ikke toget til morgenen i dag, da den eneste sykkelen som sto klar med piggdekk på er både gammel, skranglete og liten, og den har ikke vært i bruk siden forrige piggdekk-sesong. Rimelig trasig å se bommene gå ned foran en, og tog kjøre forbi i både ene og andre retningen før det åpnes igjen. Motbakke hjemover, så blir nok god trening på vraket på to hjul, må få se å få på noen dekk med grep på en brukbar sykkel snart

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 14:58   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
For en gangs skyld skal selveste jeg handle ting på Black Friday. 2 ting, faktisk. Den første er nå i boks.........
Quote:
Black Friday › Date (2024)
Fri, Nov 29, 2024
Ja, nettopp ..... Ikke er det feredag og ikke er'n svart. Heller ikke er kalkunen spist. Just sayin' ....

Vel vel - morgen det er, god eller ikke. Legedamen uttrykte bekymring over flere ting i går, og utstyrte meg med noen legemidler jeg har prøvd å unngå i noen tid. Men det er vel bare å resignere og innse at alderen gjør visse ting med en. Men sjokolade og brunt vann gir jeg IKKE opp. Reduserer litt kanskje, men får jeg ikke kosen i livet, går jeg helller videre til neste livssyklus og tar sjansen på at jeg havner et hyggelig sted.

Kaffe gir jeg heller ikke opp. Sa han, og helte opp en ny kopp ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2024, 17:41   #14
livinspeed
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
God morgen fra Lillestrøm. For en gangs skyld skal selveste jeg handle ting på Black Friday. 2 ting, faktisk. Den første er nå i boks, hvilket var en Samsung Z flip som var på grisetilbud. Også med 512GB.

Neste jeg skal kjøpe er en ny Macbook. Helst en Pro med M4. Jeg kjøper den nok uansett men hadde vært fett å spare en "hundrings" der også. Så skal Storsmurfen arve den gamle. Hun fikk tilbud om ny jobbmobil hun også men takket pent nei.

Sånn er livet. Ha en ekstra best onsdag
Da hadde jeg nok heller lagt alle kortene i en kurv og ventet på DNB-kampanje, som Rabo er ganske så sikker i desember, om du da klarer å holde ut en ukes tid.

--

God kveld fra sørlandet, siste kveld hjemme før en helt heidundranes maraton opp og ned langs kysten med noen uker i Stockholm krydret i de neste tre ukene. Krysser fingrene for fint føre på veiene.
livinspeed is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules