Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-06-2022, 06:15   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Glad fredag fra Ris

God morgen fra den blå stuen. Kaffe, aviser og radio før arbeidsdagen starter. Fortsatt familie fra USA på besøk og i kveld kommer det flere fra den eldre garde på middag. Gjør fredagen best.
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 06:30   #2
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default Re: Glad fredag fra Ris

God morgen fra Furuset!
Fredag og hva mer kan man si? En liten dag på jobben før Larvik tur i kveld, deretter en uke til på jobb før en uke ferie i Portugal.
Ha en ekstra best en!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20220617_053143.jpg
Views:	467
Size:	48.5 KB
ID:	51433  
Old 17-06-2022, 06:50   #3
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg.

Dagen i går gikk ikke helt som planlagt. Jeg ble skrevet ut fra Riksen og på toget på vei hjem ringte dem meg fra sykehuset. De hadde funnet noen bakterier i blodet like etter at jeg var dradd. Ikke noe alvorlig altså, men det krever noen dager med antibiotika intravenøst. Dermed bar det rett til Kongsberg sykehus for en liten kur der. Regner med at jeg må bli til i morgen. Formen føles ellers veldig bra og alle andre målinger har går riktige veien. Undersøkelsen og behandlingen de gjorde med ERCP har med andre ord fungert bra. Jeg får heldigvis dra hjem mellom kurene så da skal det gå greit å være på sykehuset noen dager. Første post på programmet nå er å delta på skoleavslutning for sønnen nå i 8 tiden.

Concorde98: Flotte bilder du har lagt ut.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 07:03   #4
Concorde98
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg.

Dagen i går gikk ikke helt som planlagt. Jeg ble skrevet ut fra Riksen og på toget på vei hjem ringte dem meg fra sykehuset. De hadde funnet noen bakterier i blodet like etter at jeg var dradd. Ikke noe alvorlig altså, men det krever noen dager med antibiotika intravenøst. Dermed bar det rett til Kongsberg sykehus for en liten kur der. Regner med at jeg må bli til i morgen. Formen føles ellers veldig bra og alle andre målinger har går riktige veien. Undersøkelsen og behandlingen de gjorde med ERCP har med andre ord fungert bra. Jeg får heldigvis dra hjem mellom kurene så da skal det gå greit å være på sykehuset noen dager. Første post på programmet nå er å delta på skoleavslutning for sønnen nå i 8 tiden.

Concorde98: Flotte bilder du har lagt ut.
Tusen takk for det! Riktig god bedring til deg! Krysser fingrene for at du straks er bedre.

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Old 17-06-2022, 07:49   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Planleggingsdag i barnehagen og ble jeg som endte opp med gjemmekontor. Noen Teamsmøter må gjennomføres så vi får fyre opp hver vår skjerm. Men en kanelbollejakt, kombinert med å sikre sommerklippen, ligger inne i kalenderen. Ha en fin dag
Old 17-06-2022, 08:04   #6
fluxie
Flyprat fusentast

God morgen fra Mjøndalen stasjon.

Gamle Nedre Eiker kommune er den kommunen i Norge med flest viltvoksende orkidearter. Ca 25 av "noen og 30" arter vokser i og rundt Mjøndalen. Tror det har noe å gjøre med marine bergarter, klima og en kalkholdig jord. Noen som klarer å gjette navnet på denne?

På vei innover mot hovedstaden. Før lunsj er det møter i landets 3. høyeste bygg, før man beveger seg mot landets største flyplass for ett møte. Så kan man forhåpentligvis runde av litt tidlig etter å ha hatt en uke i 100.

Ønsker alle en flott dag!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 08:21   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Bergen Børs Hotell. Noen artige møter og et håp om å rekke et fly til kristelig tid hjem.

Indisk mat, sofa og Drage i kveld.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 08:26   #8
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra et eller annet Quality-hotell i Skövde. Yngste niese tar «studenten» i dag, så her blir det festligheter utover dagen. Tør man håpe på smørgåstårta og bobler? Men først frokost før man rister møllkulene ut av blådressen. Ha en strålende helg
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 09:00   #9
Futura
ScanFlyer Gold

FERIE
Alle på jobben fant ut at det passet å ta en avspaserings dag i dag. Dermed har ferien startet. Det skal pakkes, kopi av bestillinger av leiebil, hoteller og flybilletter skal skrives ut. Den nye telefonen, Samsung A13, skal tas i bruk. Jeg skal lære meg å bruke det nye Sony Handicam videokameraet. Kanskje er det enda noe mer som må kjøpes inn. Det skal stekes og smøres bagetter som skal med som frokost på OSL og på flyet. Til slutt skal vi innom mine foreldre å hente en bil vi i morgen skal kjøre til dem med, før min far kjører oss til OSL kl05.45 i Teslaen. Forhåpentlig rekker jeg en time med solslikking for å få ett lite underlag på min bleikfeite kropp. Kona skal dessuten få tatt sommerklippen på meg. Mine foreldre har 55 års bryllupsdag i dag, så vi var å grillet hos dem i går, men i dag blir det restemat fra kjøleskapet. Så skal det fikses litt på bilen vi skal bruke til england, en uke etter at vi kommer hjem fra Florida.
I dette øyeblikk er det 24 timer til flyet går, så da får jeg ønske alle en fin dag.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 13:33   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen, ja .. Her er det bare å legge seg i billettkø. Atlanta er en av byene som har fått tildelt fotball-vm i 2026, så det gjelder nok å være tidlig ute skal man ha billetter. Får jeg ikke her, får man satse på Seattle eller Vancouver, hvor man har forbindelser.

Igjen 25 grader her på morran. Vått på bakken tyder på nedbør i løpet av natten, og varsel på mobilen om ekstreme tordenbyger, som jeg ihvertfall ikke hørte noe til. Blir vel en 36-37 grader igjen, og nå begynner jeg snart å håpefullt synge Jokke …. lengter etter den kalde fine tida nå ….
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 18:03   #11
Fredrik74
ScanFlyer Silver

God fredag kväll från Eschborn utanför Frankfurt där temperaturen är på 27 grader just nu. I morgon är det lovat 33 grader - minst. Det är annat än vad Bergen bjöd på i början på veckan när jag var där.
Fredrik74 is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2022, 18:13   #12
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
G’morgen, ja .. Her er det bare å legge seg i billettkø. Atlanta er en av byene som har fått tildelt fotball-vm i 2026, så det gjelder nok å være tidlig ute skal man ha billetter. Får jeg ikke her, får man satse på Seattle eller Vancouver, hvor man har forbindelser.
Eller så får du gjøre som Sputnik og dra til Kansas City Mange muligheter...

God kveld fra Arendal hvor siste innspurt før sommerferien er i gang. Ferien i år går nordover, til Manndalen (må ikke forveksles med et vesentlig mer populært feriemål om sommeren, nemlig Mandal)
Old 17-06-2022, 20:10   #13
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post

God kveld fra Arendal hvor siste innspurt før sommerferien er i gang. Ferien i år går nordover, til Manndalen (må ikke forveksles med et vesentlig mer populært feriemål om sommeren, nemlig Mandal)
Manndalen har jeg kjørt forbi mange ganger, men aldri stoppet der. Det er liksom ikke verdens navle, men det er mye flott natur der. God tur til Nord-Norge og Manndalen.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2022, 13:50   #14
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Igjen 25 grader her på morran. Vått på bakken tyder på nedbør i løpet av natten, og varsel på mobilen om ekstreme tordenbyger, som jeg ihvertfall ikke hørte noe til. Blir vel en 36-37 grader igjen, og nå begynner jeg snart å håpefullt synge Jokke …. lengter etter den kalde fine tida nå ….
Har fulgt en del med på de temperaturene du har skrevet. Har du tilsvarende temperatur/vær som Palm Springs?
B747-8 is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2022, 13:53   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Det er isåfall tilfeldig. Vi er på motsatt side og dette er et jævlig digert land.
Radar Station KGRV3
Old 18-06-2022, 14:02   #16
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Det er isåfall tilfeldig. Vi er på motsatt side og dette er et jævlig digert land.
Det er vel også en del tørrere klima i ørkenen enn hos deg?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2022, 14:07   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post

En smule ....
Radar Station KGRV3
Old 18-06-2022, 14:10   #18
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Det vet jeg, VELDIG digert og fantastisk land. Jeg har vært på hele Vestkysten (hele California, Oregon, Washington og Nevada). Flere steder i Illinois og Florida.
En gang når jeg var i Palm Spring da var det 100 F (ca. 40 C) og det var i september.
Old 18-06-2022, 14:11   #19
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Ja, du har et godt poeng der. Det er veldig tørt og behagelig i Palm Springs.
Reply

Posting Rules