![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Stavanger. Føler jeg er inne i en god streak med å være førstemann på god morgen trådene om dagen.
Det er lille julaften og man har kommet seg på jobb. Det ligger vel an til nok en rolig dag her på bruket. Etter jobb blir det å svinge innom matbutikken for å sikre noe drikkevarer til julen. Ha en fin dag forumister! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
God morgen fra Stavanger #2. Her er en igang med indretjeneste, neste på programmet er kjøpesenter 10:00 samt en runde innom butikken. Ellers starter jule ritualene i eftan, ungene og en ex og mulig et ex svigerbeist kommer på rømmegrøt.
Ha en fin fin lille julaften! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God morgen.
Jobbet to timer og nå må jeg avgårde for å bytte skiboks med hengsler som gav seg i går. Fikk heldigvis time i dag. Rekker kanskje å jobbe litt mens jeg venter. Julegaver er i hus, men de må bæres ut i bilen for tur til svigers i morgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
God morgen fra Hvalstad. Hjemmekontoret er alt fyrt opp, mailer fyrt avgårde og minstemann levert i barnehagen. Nå blir det å kombinere hjemmekontor med noen siste juleforberedelser, selv om vi ligger godt an i løypa. Målet er å bli ferdig med "alt" i ettermiddag så jeg i kveld kan sette meg ned med gravlaks og en poppe en riesling. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God morgen fra Kongsberg.
Stille og rolig her i dag. Konen har dratt på jobb og ungene purker og sover, noe de antagelig kommer til å gjøre i mange timer til. I dag blir det vel litt vanlige lillejulaften aktiviteter. Siste gaver må ordnes og siste innkjøp må gjøres. Karamellpudding skal også lages. Ellers blir det en rolig dag. Angående helse så har jeg etter vært et førjulsbesøk på Riksen denne uken. Vi er nå i mål med utredningene og har lagt en plan for videre. Jeg skal ikke ta alle detaljene her, men det et nå besluttet at jeg må gjennomgå en levertransplantasjon. Jeg er allerede satt på venteliste med beskjed om å være standby 24/7 og klar til å dra til Riksen straks telefonen ringer. Bagen er pakket og står klar (Fnate, du ser hvilken bag det er). Det kan skje i dag eller om et halvt år. Gjennomsnittlig ventetid er 3 måneder så realistisk sett blir det vel om 2-4 måneder. Prognosene er veldig gode så jeg regner med å bli helt frisk igjen når operasjonen er gjennomført og jeg har kommet til hektene igjen etterpå. Nå gjelder det å gjøre det beste ut av situasjonen og leve som normalt som mulig frem til telefonen ringer. ![]() Last edited by SK384; 23-12-2021 at 08:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God morgen fra Bergen.
Opp og pakke bag’en. Pliktene kaller og julen ringes inn med utreise møte og nattevakt til kvelden. Det er fint med nattevakt på de røde dagene. Det er så stille og eg får gjort mye privat arbeid, som å booke flybilletter til fri/ferien i januar. Vet bare ikke hvor det er trygt å reise i disse dager. God Jul FQTV
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra hjemmekontoret på Grønland. Endelig synker aktivitetsnivået, kun ett Teams-møte i dag. Blir nok å runde av litt tidligere da det mangler både et par julegaver, litt juletrepynt og noen råvarer til julemiddagen. Ligger fortsatt litt snø i Oslo Sentrum, akkurat nok til at det bidrar til litt julestemning. Får et par venner på besøk på julaften som skal feire sammen med oss. Ser frem til det. Alltid hyggelig med god mat og drikke i godt lag. Ribbe med tilbehør er innkjøpt og gamle Opland har allerede fått på seg juleantrekket. Ønsker alle en riktig god jul
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
God morgen fra kontoret.
Stødig jobbing igjennom listen, så forventer å være ajour om ikke så alt for lenge. Satster på at det blir en relativt rolig dag og at man kanskje kan smyge seg ut av kontoret noen minutter tidlig. Etter en vanvittig travel høst så er vi ikke helt klare for julen ennå, men såpass nært at det nok blir jul i løpet av kvelden. Satser på at morgendagens issues blir løst fra hjemmekontoret. Ellers fikk man en oppvåking i går, en god venninde av oss hadde et lite uhell på E6 ved Rygge i går og fikk bilen totalvraket, E6 stengt i 45 minutter. Men gikk bra med henne og ungene. Men en god påminnelse om å trekke pusten og tilpasse seg forholdene. Nå litt mer kaffe og rydding i inboks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God sen morgen fra Dubai. Sitter med kaffen og glor utover palmen og ned på rullebanen til Sky Dubai hvor Twin Otterene tar av i alle retninger. Husker sist jeg hoppet med dem så hadde jeg hangover og det var scary.
Nå er det snart langlunsj på Shimmers at The beach som jeg kan leve med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God morgen fra Lillestrøm. Her har jeg omtrent akkurat fått kontorert meg sånn ca ferdig. Blir bare småkontorering videre.
Snart blir det ut og handle litt ettersom vi røk på en øl-smell i går. Tross alt jul. Så skal jeg begynne på et prosjekt jeg frykter bittelitt. Det er å lage brunsaus som skal serveres opphavet i kveld. Det blir første brunsaus fra bunnen. Så skal jeg drikke mer for å glemme terminalbyttet til BA. Ble en kjapp ombooping fra BA til AF på første USA tur neste år. Men det er jo flere grunner så klart. Stor usikkerhet rundt AA connections der borte og Covid regler i UK. Ble en del tusen rimeligere også. Ha en deilig lille julaften
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
God formiddag herfra, nå den kjedelige delen av julen her. Frem med støvsuger og vaskebøtte osv osv... men siden jeg ikke skal ut og kjøre etterpå så kanskje man kan kjøre støvsuger med en juleøl attåt???
Ha en fin juletid alle sammen, om det er på T3, T5 eller i heimen!
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() G’morgen. Terrassen ble for kaldt i dag, med to blå, men nå snur det så i morgen er det håp. Blir over 20 varme på juledagene så garantert ingen hvit jul i år. Fortsatt noen timer til vpn’en sveives i gang. Vanlig hverdag i dag, men sikkert en smule mer travelt i butikkene enn normalt på en torsdag. Bøtteballetten kommer i dag, så må preppe litt for dem også .. Pink Floyd på radio’n …. noe med skinn i en spinnvill diamant …. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Min Neato døde etter 5(?) års trofast tjeneste. Den ble akutt tungpustet og senil, så da må man til med mer manuelle løsninger i jula...
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God efta fra Lillestrøm. Endelig juleferie i 10 dager! Skikkelig godt og slappe av å roe helt ned.
![]() ![]() ![]() Til slutt. God jul til alle i nord og sør, innland og utland! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
God snart-jul frå Trondheim. I dag har det stort sett vore fri. Byta litt fri i dag mot jobbing litt neste veke. Nett sett til livs ein porsjon med pinnekjøt og bobler. Må prøve noko nytt i år (altså pinnekjøtet i dag), det vert for mykje med begge deler julaftan. Ikkje berre-berre å kombinere vestlandsk jul med trønder-jul... Så må vel føye meg på det (frøkna meinar vi kan ha begge deler, men då får ein jo ikkje nyte nokon av delane).
Prøver også å nedskrive litt EB-saldo, får sjå kva som skjer, om det blir flyturar i mars, sas får konk og/eller EB blir devaluert.... Som så mange andre har eg meir enn eg får brukt ![]() God jul, folkens!
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God lillejulaften fra Oslo. Her nytes en pils i ro og mak mens jeg har på Kvelden før Kvelden i bakgrunnen. Men litt arbeid venter i morgen uansett, heldigvis kompenseres det med helligdagstillegg fra kl 12. Men så er jeg en av de som mest føler på jula som en slags pliktfølelse ovenfor familie og egentlig ikke noe jeg bryr meg om så mye selv. Masse lykke til med SK384, når Riksen ringer så skal man være på alerten ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God lille julaften | EB | Flyforum | 5 | 23-12-2020 14:20 |
God lille julaften | EB | Flyforum | 22 | 23-12-2019 20:41 |
God lille julaften fra Forus | sirpjalle | Flyforum | 31 | 23-12-2011 22:05 |