Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-04-2023, 05:25   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Best fredag!

God morgen fra Ris. Kaffe, forum og nyheter før arbeidsdagen åpner på hjemmekontoret. Lunsj i det tidligere skatteparadiset Hølen i formiddag - før det blir retur til avis og start på en etterlengtet langhelg. Digger Norge i mai:-)
EB is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 05:43   #2
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Default Best fredag!

Morn fra havet nord om KSU.

Nattevakt nr 2 er alltid tyngst. Så det måtte en cola og litt sjokolade til for å holde seg våken under surfingen etter flybilletter. Så på Kairo og noen indiske byer. Usikker på hvorfor eg så på de alternativene.

Ente opp med 3 netter i Berlin i slutten av mai. Det ble SK med mellomlanding og 2K dyrere enn direkte med DY.
Må betale litt for muligheten til å kansellere. Det rår noe usikkerhet i kalenderen den helgen så SAS Pro er bedre enn DY Low+ og evt tap hvis det ikke kan reises.

God helg.

FQTV

Last edited by FQTV; 28-04-2023 at 05:45.
FQTV is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 06:35   #3
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default Re: Best fredag!

God formiddag fra Bangkok.
I går kom det to gale hollendere til byen og følgelig ble det et lite party, med medbrakt gin på bar……
Så her ble det en noe sen start på fredagen, men nå er skroget spylt og hjemme laget Tom Kha Gai er inntatt. Nå gjøres det klart for bassengtjeneste.
Været er nydelig og en kaffe nytes med terrasse døren åpen.
Ha en flott fredag rundtomkring
Old 28-04-2023, 07:17   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Best fredag!

Skyet morgen her i midten av Norge. Det lå plutselig en meter sne utenfor døra mi da jeg kom fra jobb i går. Mistenker at det er relatert til lastebilene jeg så .. Velvel, folk synes det er stas med skirenn i by’n, men jeg kan styre meg. Gjemmer meg på kontoret isteden.

Frokosten er inntatt, Warren Zevon traller på medbrakt satelittradio og det er vel på tide å forflytte seg før løypetråkker’n kommer. Hævv e gudd wånn.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 07:34   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Endelig god morgen fra Knausen.. Hjemmekontoret er fyrt opp, det samme med kaffen og peisen. Snart er det å spasere ned til sentrum for en nydelig rygg-knekk og så mer hjmmekontor. Dragen skal på fancy-spa med veninner til Hemsedal og her blir det besøk fra DXB så denne langhelgen går nok fort skal du se..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 07:49   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Hvalstad. En espresso i solveggen etter levering i barnehagen. Får vel hjemmekontorere litt, ispedd litt trening og husarbeid. Svigerfar kommer å plukker opp arvingene i ettermiddag, så det kan bli litt festivitas på kona og meg. Ha en fin dag
Old 28-04-2023, 10:33   #7
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Heisann fra Forus. Relativt rolig fredag med resepsjonering her. Da man har en avtale på det lokale hospitalet blir det bare å jobbe halve dagen i dag, så det er snart langhelg! ha en fin helg forumister!
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 10:54   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Hei og god fredag fra foten av Kolsåstoppen. Siste tentamen for denne omgang pågår. Matematikk. Så returnerer jeg om drøye tre og halv uke for eksamensvokting. Da håper jeg på skikkelig fint maivær så jeg kan gå en tur på Kolsåstoppen sånn etter ferdige vakter. Rett og slett fantastisk fint å gå der når det er litt sommerlig i lufta og det er jo egentlig nokså kortreist utsikt fra Hauger på tbanen.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 11:46   #9
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Gudd dei fra gjemmekontoret.

Liten innspurt igjen før langhælj, som inneholder relativt få planer. Blir nok mest avslapping etter at man var på konsert forrige helg, og skal på en annen neste helg.Og det i utlandet og greier!

Kanskje litt leking i gjemmestudioet?

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 16:14   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra hjemmekontoret,
Seint hjem fra øst i går kveld og litt treg i gang i morges etter travel uke.
Godt det er helg , konfirmasjon for et av de yngre familie medlemmene i morgen. Det blir en travel og trivelig helg også.
Ha en god helg folkens.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 17:21   #11
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Hypern View Post
Hei og god fredag fra foten av Kolsåstoppen. Siste tentamen for denne omgang pågår. Matematikk. Så returnerer jeg om drøye tre og halv uke for eksamensvokting. Da håper jeg på skikkelig fint maivær så jeg kan gå en tur på Kolsåstoppen sånn etter ferdige vakter. Rett og slett fantastisk fint å gå der når det er litt sommerlig i lufta og det er jo egentlig nokså kortreist utsikt fra Hauger på tbanen.

Er det gamle NATO basen? Der var jeg utplassert av marinen og fartet Europa rundt med inmari hysj-hysj dokumenter. Var mye god mat og drikke der gitt..

Old 28-04-2023, 17:26   #12
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Er det gamle NATO basen? Der var jeg utplassert av marinen og fartet Europa rundt med inmari hysj-hysj dokumenter. Var mye god mat og drikke der gitt..
Kolsås leir finnes fortsatt med Cyberforsvaret blant annet og er vel ved foten av Kolsåstoppen den og, bare i en litt annen retning ish . Men jeg var nok tentamensvakt på en høyest ordinær sivil videregående skole eid av Viken fylke. Ja var og er nok fremdeles mye hysj hysj som foregår der. Selv bor jeg i nærheten av Norges virkelige hysj hysj leir, nemlig Lutvann

Hypern is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2023, 17:55   #13
Cloudmaster
ScanFlyer Silver

Dette er selvfølgelig en digresjon, men for de som har lyst på fornøyelig lesing om NATO basen på Kolsås og hva som hendte da filosof Arne Næss og forfatter Jens Bjørneboe var i beit for en flaske vin, så anbefales denne: https://www.nytid.no/23943-2/
Cloudmaster is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2023, 00:04   #14
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jøss! Du også? Var i Luftforsvaret. Dog vel så mye inni Kolsåstoppen som utenfor.
Hemmelig og hemmelig, nuvel.
Men god biff og billig øl, det hadde de der!
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2023, 09:07   #15
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Jøss! Du også?
Hemmelig og hemmelig, nuvel. !
Det var temmelig hysj for oss som var kurerer på nitti-tallet. Vi hadde faktisk høyere sikkerhetsklarering enn statsministeren (CTS-A som tok flere måneder) og fikk ikke en gang lov til å fortelle familie og venner når vi reiste utenlands med dokumenter. Men det var sabla gøy og godt betalt.

Last edited by SudCaravelle; 29-04-2023 at 17:09.
Reply

Posting Rules