![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Sak i både VG og Dagbladet i dag om at kabinansatte i både SAS og Norwegian ønsker at det skal bli litt mer vanskelig å få tak i alkohol på flyplasser. Slik fremstår det i en del aviser nå, selv om det ikke egentlig virker som om de er ute etter å stenge barene eller innføre drikkebonger for reisende.
https://e24.no/naeringsliv/i/awLXXd/...ske-flyplasser Avinor bekrefter at det er dialog. Det virker som om hovedproblemet er folk som tar med småflasker (eller store) fra Tax Free og nyter om bord. Man ønsker lukkede poser etc... Dette siste støtter jeg vel egentlig. Det blir uhåndterlig, og jeg har enkelte ganger opplevd litt fulle folk på fly. Det virker ofte å inkludere medbrakt. Har aldri opplevd noe alvorlig som jeg kan huske. Bare folk som er litt for fulle uten å skape noe store problem. Men å stenge ølkrana på flyplassene synes jeg ville vært rimelig tustete. Da får man heller svarteliste fylliker fra å fly.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bytt ut alkoholavdelingen i taxfree med bestillingsautomater. Flytt de ansatte til et varehus og la de pakke det folk bestiller i lukkede poser. Send det til flyet og få det lastet for utlevering sammen med bagasjen.
Ok, kanskje ikke direkte enkelt, men hadde løst mange problemer. Blant annet bedre plass til håndbagasje ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tiden er vel modem for å fjerne all alkohol på fly, samme med flyplasser. De som ikke klarer seg uten dette får la være å fly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Altså, det er mye man kan klare seg uten. Men de aller fleste av av oss klarer fint å vise måtehold. Jeg er ikke tilhenger av totalforbud pga noen dimlinger som ikke klarer å te seg. Forsegling på taxfree kan hjelpe litt, men folk river vel bare opp posen. Ikke selge småflasker i taxfree avgang kanskje hjelper litt? Men i noen av tilfellene er det nok de i innsjekk og cabincrew som også kunne avvist eller ikke servert til åpenbart berusede personer. Ikke alltid lett å se, men man kan trenes til å se slikt bedre på folk også Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Mange som strammer seg opp når de passerer sperra, og når gaten er enmannsbetjent og agenten er opptatt med håndbagasje, forespørsler og diverse annet, er det vanskelig å vurdere slikt i tillegg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det at taxfree selger miniatyrflasker er jo ikke noe annet enn å oppfordre til at folk skal drikke medbragt på flyplassen eller ombord. Men penga rår og Avinor og butikkene vil skvise sitronen der også.
Har selv sett flere ganger at folk har med medbragt mini-rødvin og sitter og drikker det. En gang fikk de skikkelig hakeslepp når de så at det var gratis drikke ombord på Lufthansa ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Satt ved siden av en ung(dom) som åpna ei taxfreeflaske på tur til USA og blei oppdaga. Han var heller ikke klar over at det var gratis servering. Han fikk et ublidt møte med poilitiet i andre enden.
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Med den holdningen din, så er vel tiden moden for å fjerne alkohol fra samfunnet. Er jo en del promillekjøring også. Og så må vi fjerne knivene, er jo en del trusler, skader og drap med kniv. La oss også fjerne religion, den tullete tingen som har laget terror og krig i århundrer. Eller skal vi bruke hodet, og heller straffe de som lager problemer og bryter loven, og så kan vi la lovlydige borgere få kose seg med både en og ti øl ![]() Mennesker er forskjellige, og det finnes faktisk idioter i samfunnet som gjør idiotiske ting helt edru også. Hvordan vil du stoppe det?
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Moralpolitiet eller vanlig ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg har lenge hørt om at de spør om vinflasker med skrukork
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
På toget er det vel også bare lov i den ene vogna på de togene de faktisk serverer det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg mener egentlig at folk skal kunne passe paa seg selv og at man skal kunne kjoepe det man vil, men jeg ser problemet. Jeg fatter ikke hvorfor det er saa viktig aa tylle i seg alkohol paa fly eller foer man gaar ombord.
Jeg har sett lite veldig fulle folk paa fly, men noen har det blitt. En gang til Kypros, paa klassisk chartertur lenge foer lavprisselskaper ble vanlig, glemmer jeg aldri "Turid" som satt rett bak meg, som skrek ut flere ganger: hvor harru barvogna? - Jeg skal ha Jaeger! Full som et charterfly har sjeldent passet bedre. Jeg har ogsaa sittet ved siden av endel paa rutefly som ber om alkohol ustanselig av de kabinansatte. De blir gjerne litt sure naar de faar nei fordi flyet lander snart.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
På Lillestrøm blir det automagisk en terningkast 5 hvis det i tillegg er over 13,5%
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
Kommentaren er: MAAAAAAKAN!!! Hvis de slutter med alkohol på fly kan det heller være altså. Hva skal man egentlig kose seg med da. Da er jo pointet borte. ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Altså, ærlig talt. Har du forsøkt å lese en bok uten rødvin på en long haul flight?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Etter siste tur til Skottland nærer jeg en frykt for at mange på 45+ begynner å bli vel påvirket av helseråd og antakelig litt påtrykk fra "den bedre halvdel". Ingen ønsker om øl før avgang ved 11-tiden. Ingen alkoholønsker under busstur, sakte drikking under fergeoverfart med servering når muligheten først bød seg ved bordet... Og whisky måtte til først etter et visst press, til tross for at dette er en ferge i Skottland som selger kvalitetsmalt til godt under 40 kroner drinken! :-))
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enser en viss ironi i noen innlegg her, hehe. Drikk og vaer glad for hver dag som gaar.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Men de blir jævla sure hvis du søler, noe jeg forstår, det hadde jeg også blitt Hvis det bare er lov i den ene vogna på toget, så er det jo lov å drikke der også. Buss tar jeg sjelden, og da er det ufrivillig. Så det fristen lite med drikke når Widerøe stilte med Buss for Fly i Finnmark i snøstorm ![]() Og danskebåten godtar f.eks at en sitter å drikker medbragt eller tax-free kjøp rundt omkring på båten. Så hvorfor henger folk seg så sinnsykt opp i alkohol + fly?
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Over bekken etter vann? EU "Vil presse flyplasser til å selge billig vann" | Gunnar | Småprat | 2 | 28-12-2015 18:11 |
Kabinansatte vil ha kampsportopplæring | Isbamse | Flyforum | 1 | 15-03-2010 20:54 |
Frp vil legge ned 25 flyplasser | Jack | Flyforum | 34 | 25-05-2008 08:16 |
Vil åpne 97 nye flyplasser | SQ321 | Flyforum | 2 | 10-02-2008 23:07 |
Kabinansatte vil streike litt | Hurum | Flyforum | 4 | 05-04-2006 19:35 |