![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Regner med at motortrøbbel ikke fikses sånn helt med en gang. Noen som et hvordan det er å ordne innreise og overnatting for 186 passasjerer i Iran?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2014
Location: SVG
Posts: 661
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,855
|
![]()
Jepp - her tenker jeg de gjør det som må til. Denne kan fort bli ganske uheldig på VG Nett. Det er vel en del av de nationalitetene (eller ex-nationalitetene) om bord som ikke er helt komfortable med for mye tid i Iran heller kan jeg tenke meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,896
|
![]()
Det gikk helt greit og raskt for Delta for noen år siden, Iran har underskrevet og følger avtaler om nød situasjoner som fører til landing og opphold i Iran.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Er vel ikke det letteste stedet å ta med seg deler til å reparere ett fly på
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
LN-DYG står også i Shiraz nå. men de trenger kanskje crewrest før de kan returnere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
LN-DYG er nå på vei mot OSL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,892
|
![]() Quote:
(for rett og slett få med seg alt personell i et ellers fullt fly) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Men er problemet med Iranske myndigheter eller det Amerikanske sanksjoner som setter kjepper i hjula?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,344
|
![]()
Ser ut som at -DYG landet i Warzawa nå.....
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
|
![]()
Interessante implikasjoner både for passasjerer og fly med disse sanksjonene: https://aviationanalyst.co.uk/2018/1...TGtFWburcAlwLw
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Tok av nå. Sikkert fuelstopp. Shiraz-Oslo er drøyt for en full -800.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Bra de ikke sendte LN-DYZ nedover
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
Fra one mile at a time
https://onemileatatime.com/norwegian...ran-diversion/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Helt uproblematisk var det neppe. Hvordan håndterer de kvinnelige passasjerer som nødlander uten sjal? Og vil passasjerene kunne reise til USA uten å søke visum, nå som de har vært i Iran?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]() Quote:
![]() De ble visstnok ikke stemplet inn i landet, så da er det ingen problemer med passtempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
I prinsippet, men ikke i praksis.
Quote:
Nationals of VWP countries who have traveled to or been present in Iran, Iraq, Libya, Somalia, Sudan, Syria, or Yemen on or after March 1, 2011 (with limited exceptions for travel for diplomatic or military purposes in the service of a VWP country). Jeg vet ikke hvordan det praktiseres, vel å merke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,471
|
![]()
Det spørs vel om de i det hele tatt ble registrert som innreist.
Ingen syting i VG eller Dagbladet. Det må ha blitt ordnet greit og profesjonelt. Veldig bra, |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian håndtering av forsinkelser m.v. (håndtering, media etc) (del 2) | Discus | Småprat | 61 | 25-01-2020 15:27 |
Norwegian Longhaul forsinkelser m.v. (håndtering, media, meninger etc) | kosvines | Småprat | 222 | 18-03-2018 21:32 |
Norwegian nødlandet på Sola. | EK 007 | Flyforum | 23 | 01-03-2011 20:11 |
Norwegian nødlandet på OSL | snag | Flyforum | 45 | 02-01-2008 20:55 |
Fly nødlandet på Gardermoen | sail4fun | Flyforum | 4 | 25-06-2005 23:33 |