Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2022, 06:06   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default God onsdag fra Ris

God morgen fra kjøkkenbordet. Kaffe og nyheter før dagens første tur til fots. Tid for den årlige kilometer kontrollen hos fastlegen. Ny treningsøkt står på programmet i kveld. Ha den beste onsdagen!
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 07:21   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: God onsdag fra Ris

God morgen fra kontoret. Tydeligvis høst for førstegang på denne siden av sommeren ble det en en genser over skjorta. På tide både analysere gamle tall og spå litt om fremtiden. Ha en fin dag
Old 21-09-2022, 07:56   #3
fluxie
Flyprat fusentast

God morgen fra Brakar linje 51 til Drammen. Ikke de helsikes togproblemene som har tvunget meg over på bussen i dag, men det faktum at de neste dagene er i folkets tjeneste i Drammen Tingrett.

Ellers lite på programmet i kveld, blir vel å få unna litt jobb som har hopet seg opp mens jeg har vært i retten. Prøver å få unna en del i rettspausem mitt på dagen, men det lar seg ikke alltid gjøre å få unna alt.

Ønsker alle en god dag enter du skal dømme eller ikke!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 08:40   #4
learjet
oversheriffmester

Global Moderator

Quote:
Originally Posted by fluxie View Post
God morgen fra Brakar linje 51 til Drammen. Ikke de helsikes togproblemene som har tvunget meg over på bussen i dag, men det faktum at de neste dagene er i folkets tjeneste i Drammen Tingrett.

Ellers lite på programmet i kveld, blir vel å få unna litt jobb som har hopet seg opp mens jeg har vært i retten. Prøver å få unna en del i rettspausem mitt på dagen, men det lar seg ikke alltid gjøre å få unna alt.

Siste runden jeg hadde i den tjenesten var en på 7 dager. 1 dag pause så jeg kunne stikke innom kontoret. Ble noen timer med kveldsjobb.
Forøvrig et år siden så det ramler vel snart ned en inkalling av noe slag.

Ellers god morgen fra Aerodromen utenfor Jessheim.
Traff tåka på vei nordover sånn ca 100 meter inn på østrebane. Så ganske mye gråere her enn hjemme hvor det var 1 grad når en sto opp, så får vel innse at høsten er på gang.

Straks på tide å sjekke om kollegaene har greid å lage noe drikkanes kaffe i dag.

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 09:06   #5
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hola fra bortekontoret. Litt sliten etter en 502 kilometers kjøretur i går samt at jeg ramlet inn i huset 01.45 i natt.

Noe sier meg at dette blir en travel dag.. Undetegnede og yngste arving har time for pass i kveld, og da Bærum da Oslo var ganske pakket.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 09:09   #6
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God morgen fra Forus. I gang med dag én av tre arbeidsdager denne uka. Utover det en treningsøkt i kveld. Ha en fin dag forumister!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 11:29   #7
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Holdt på 8 år med det der, og det er ikke like fett når man jobber i det private. Men så har man gjort tjenesten sin. Lykke til.

God morgen fra Vejle, hvor jeg har fått jobbet noen timer på hotellrommet. Hotellet jeg bor på er virkelig noe av det mest uinspirerte og kjipe jeg har opplevd på en god stund. Urk. Men byen Vejle veier i stor grad opp med et skikkelig koselig downtown, som jeg fikk ruslet igjennom på vei til jobb i går kveld.

Nå er det Kolding neste og hotel Koldingfjord, som jeg har noe mer håp til. Si ting og spille sang igjen i kveld.

Ha en ekstra best onsdag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 11:31   #8
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Forus II,
Snart halvått dag i prosjektet , store og små utfordringer står i kø og løses fortløpende ut over dagen med gode kolleger.
Vi blir ikke arbeidsløse med det første i denne bransjen!
I kveld blir det møte i partiet og valgkamp strategi for neste år skal påbegynnes.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 11:32   #9
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:

Og snakker om sola her dumpa en innkalling til Borgarting Lagmannsrett i november ned i epostkassa. Meddommere er angivelig en mangelvare visstnok, en del kommuner som sliter med å skaffe dem.

Jaja god dag fra Oslo hvor det blir litt kveldsarbeid. Ha en fin dag!
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 11:44   #10
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:

Også ferdig etter 12 år…mannen min fikk en skikkelig bonusinnkalling til Cappelen/Jensen saken…estimert fra 3 januar til 23. juni… søknaden fra arbeidsgiver om fritak henger fortsatt i glass og ramme - #innvilgetfritak
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 13:55   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hu hei. Har fått et par innkallelser, men klarte å snike meg unna siden jeg ikke var stasborger den gangen. Nå kan det se ut som at de har glemt meg. Håper det varer.

Nydelig morgen, er blitt bortskjemt med disse. Spent på å se hva som skjer i ettermiddag. Hvis Fed øker renta med 3/4 eller et fullt poeng, er sjansen stor for at det kommer et skikkelig krakk. Har uansett sikret meg og avventer for ikke å tape mer. Bransjen til OJB blir nok vinneren i vinter. Alt annet er jeg skeptisk til.

Velvel, ny arbeidsdag venter.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2022, 20:16   #12
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Spent på å se hva som skjer i ettermiddag. Hvis Fed øker renta med 3/4 eller et fullt poeng, er sjansen stor for at det kommer et skikkelig krakk. Har uansett sikret meg og avventer for ikke å tape mer.
Nå var det alt mer eller mindre allerede priset inn. Så noe annet ville heller overrasket markedet og påvirket kursene
Old 21-09-2022, 21:12   #13
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Hu hei. Har fått et par innkallelser, men klarte å snike meg unna siden jeg ikke var stasborger den gangen. Nå kan det se ut som at de har glemt meg. Håper det varer.

Nydelig morgen, er blitt bortskjemt med disse. Spent på å se hva som skjer i ettermiddag. Hvis Fed øker renta med 3/4 eller et fullt poeng, er sjansen stor for at det kommer et skikkelig krakk. Har uansett sikret meg og avventer for ikke å tape mer. Bransjen til OJB blir nok vinneren i vinter. Alt annet er jeg skeptisk til.

Velvel, ny arbeidsdag venter.
Det var vel ingen tvil om at renta ville bli satt opp med 3/4 poeng og samtidig for oss som har fulgt med i skolen var det liten tvil om at naar det naa er et faktum saa stiger Aksjekursene - absolutt ikkenoe krakk !. I gaar var den beste dagen aa oeke porteføljen og det betaler seg allerede
Old 21-09-2022, 21:54   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default God onsdag fra Ris

Nåja, alle hovedindeksene ned med over 1% i ettermiddag.

Men er mer spent på månedene fremover. At 2023 blir et godt børsår er nokså opplagt. Utfordringen kan bli de neste månedene. Men jeg har en plaaaan .....
Radar Station KGRV3
Old 21-09-2022, 22:11   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nå var det alt mer eller mindre allerede priset inn. Så noe annet ville heller overrasket markedet og påvirket kursene
Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Det var vel ingen tvil om at renta ville bli satt opp med 3/4 poeng og samtidig for oss som har fulgt med i skolen var det liten tvil om at naar det naa er et faktum saa stiger Aksjekursene - absolutt ikkenoe krakk !. I gaar var den beste dagen aa oeke porteføljen og det betaler seg allerede
Markedet var ikke spesielt imponert.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Skjermbilde 2022-09-21 161014.jpg
Views:	111
Size:	61.3 KB
ID:	52120  
Radar Station KGRV3
Old 21-09-2022, 22:26   #16
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Markedet var ikke spesielt imponert.

Men det falt ikke nå rentehevingen ble offentliggjort….og fallet var mindre enn hva det var her om dagen
Old 21-09-2022, 23:00   #17
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Men det falt ikke nå rentehevingen ble offentliggjort….og fallet var mindre enn hva det var her om dagen
Jo, som du ser av grafene. Det droppet presis klokken 2 EST, hentet seg inn før det droppet ytterligere.

Nei, det er ikke så viktig hva som skjer i dag, det er hva som skjer i ukene fremover som kan bli litt spennende. Noen spår at det kan komme et skikkelig dropp mens andre ser lysere på det. Vi får se.
Radar Station KGRV3
Old 22-09-2022, 00:36   #18
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Jo, som du ser av grafene. Det droppet presis klokken 2 EST, hentet seg inn før det droppet ytterligere.

Nei, det er ikke så viktig hva som skjer i dag, det er hva som skjer i ukene fremover som kan bli litt spennende. Noen spår at det kan komme et skikkelig dropp mens andre ser lysere på det. Vi får se.
Tror ikke det er spennende engang, ikke med det jobb markedet vi har. Er betydelig mer bekymret over Luftkvaliteten og utvikling med skog brannene.
Old 22-09-2022, 01:25   #19
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Også ferdig etter 12 år…mannen min fikk en skikkelig bonusinnkalling til Cappelen/Jensen saken…estimert fra 3 januar til 23. juni… søknaden fra arbeidsgiver om fritak henger fortsatt i glass og ramme - #innvilgetfritak
Det må jeg si. Egentlig er reglene for å få fritak nokså strenge, men terskelen for å få fritak for en halvårig sak er nok langt lavere enn om saken bare varer noen dager. Jeg ble også kalt inn i en sånn halvårig sak en gang , men fikk ganske greit fritak. Det var en ettårig stilling så ja, det var bare tull å bruke et halvt år av den stillingen til det der. Men heldigvis da så er de færreste saker av den varigheten der. Blant de mer krevende saker å være meddommer i finner vi nok Jensen/Cappelen og 22 juli saken rimelig høyt oppe på lista. Men tenker det også var rart for fagdommerne og. Man kan jo lure på hva dommer Arntzen tenkte da hun ble oppnevnt som administrator av 22 juli saken. Nå er hun dommer i Høyesterett så hun har tydeligvis talent for det der.

Last edited by Hypern; 22-09-2022 at 01:32.
Hypern is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules