Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-12-2022, 03:10   #1
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default God morgen, 2. søndag i advent

God mårnings fra Bangkok.
Det nærmer seg jul gitt, men ikke så veldig mye jul her i kåken som ute på kjøpesentrene, kun en liten nisse her, som har bodd her i litt over ett år.
Nå ble kaffen servert mens det mekkes ris suppe til frokost, føler meg en smule bortskjemt.
Men kaffe nytes, forum leses mens det tittes ut på storbyen.
Ha en glitters søndag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 04-12-2022, 03:23   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: God morgen, 2. søndag i advent

Hmmm tiden gaar fort - her har man pakket og er klar for foerste «leg» paa vei til Julebordet 2022, sjekket inn - sete 1B - og klar for en kurs noksaa vestover - fra Seattle maa jo det vaere riktig paa vei til Oslo «leg» 1 av 5 (eller 1 av 7) kanskje boer man legge inn 2x MD-95 paa veien. Uansett foerste stop byr paa 70+ Fahrenheiter BMX X5 og absolutt null Keurig. En liten svoemmetur - litt Ola IPA og solnedgang i vest. Her blir det en GledesListe Soendag (Shitlits Sucks !!)
Old 04-12-2022, 05:48   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

God morgen fra to lys og glede på Ris. Bag`n er pakket og det blir en tur med ekstraavgangen til WF nå på morgenkvisten til julemarkedet på Røros. Blir spark fra flyplassen til sentrum og etter planen skal vi også på «kanefart» med reinsdyr i ettermiddag. Godt å være tilbake på jobb igjen. Ha en best søndag.
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 06:41   #4
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God morgen fra Hvalstad. Her har jetlaggen vært overraskende mild. Dagens spenningsmoment blir om jeg blir gjenforent med kofferten min. Mest skittentøy der, men risikerer måtte bruke noen vil vel slitte back-up sko for løpeturen. Ellers blir huset fylt med gjester til en årlig julegrøtfest vi har med noen av konas studievenner. Ha en fin dag
Old 04-12-2022, 07:40   #5
Concorde98
ScanFlyer Silver

God morgen fra Lillestrøm!
Kaffe i koppen og en fin rolig søndag er i emning. God tur til de som skal eller er på reise! Her er planen en fottur med en tur innom opphavet.

Det nærmer seg julebord i Oslo og jeg skal bo på Hotell Christiania Teater for første gang, det er jo rett i nærheten og lettvint med t banen rett til jobben morgenen etter.

Ellers ble gårsdagen brukt til julegave handel, lysshow i Lillestrøm og litt YouTube videoer fra Kollensvevet. Noen som har prøvd? Jeg kjenner litt på høydeskrekk, ikke fra fly, ikke fra åpen cockpit heller, men fra høye ting på bakken. Så dette gavekortet er for å utfordre meg selv littegrann... Det blir jo kult å fly gjennom lufta på egenhånd liksom!

Ha en super søndag folkens!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20221203_175639.jpg
Views:	362
Size:	32.0 KB
ID:	52422   Click image for larger version

Name:	20221203_180251.jpg
Views:	364
Size:	70.9 KB
ID:	52423   Click image for larger version

Name:	20221203_180324.jpg
Views:	366
Size:	77.0 KB
ID:	52424   Click image for larger version

Name:	20221203_180339.jpg
Views:	366
Size:	59.1 KB
ID:	52425   Click image for larger version

Name:	20221203_181217.jpg
Views:	362
Size:	38.2 KB
ID:	52426  

Click image for larger version

Name:	20221203_180556.jpg
Views:	190
Size:	51.4 KB
ID:	52427  
Old 04-12-2022, 09:06   #6
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Overskyet her i dag og temperatur på rundt 0 grader. Nå blir det et par timer avslapping før ferden går mot Drammen. Jeg skal være med på en julelunch med lit faglig innslag som LNT arrangerer. LNT er foreningen for nyre og levertransplanterte. Det er alltid kjekt å snakke med folk som har vært gjennom de samme tingene. Lunchen er på Scandic Ambassadør. Jeg har vært der en gang for noen år siden med jobben og da var lunchen nitrist. Håper de har skjerpet seg siden den gang.
Old 04-12-2022, 10:40   #7
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra en håndballhall. Greit å være ferdig her allerede 10.30. Blir litt familiebesøk så det skal kjøres en testjulemiddag.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 11:56   #8
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Knausen. Temmeglig uggen etter et livat intim/julebord i går.. Nydelig lutefiskmiddag hvor selve lutefisken var skiftet ut med nydelig dampet loins av klippfisk. Ende opp med å plyndere spotify hvor det gikk i alt fra Elvis til The Cure.

Nå er det siste fasen av pinnekjøttet før selveste svigers komme innom på middag.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 12:22   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’moorgen fra et tåkelagt vestsørøst. Ser at Maersk-767’en til Greenville havnet på nærflyplassen i natt. Desverre ble det bare gas-and-go ellers hadde det kanskje vært verdt en kjøretur…

Stille i huset, bikkjene er klare for frokost og det er jeg og ….
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 12:44   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God ettermiddag har det blitt. IKEA leveringstjeneste er virkelig noe for seg selv i negativ forstand. Ikke snakker de norsk og de kan knapt engelsk. IKEA hadde gitt et inntrykk av at møbler ikke måtte demonteres før de kom og henta det gamle. Og dessverre var heisen for liten og de sjåførene var selvsagt ikke interesserte i å bære opp varene selv om det var betalt for. Så da ble det heller en ufrivillig treningsøkt på meg og min storebror som kunne komme på kort varsel. På toppen av det hele var det noe de ikke klarte å levere heller. Heldigvis var dette bare noe småtteri så man var en fysisk tur på IKEA i går for å klage på dette. Fikk tilgodelapp tilsvarende summen på det småtteriet så det var greit forsåvidt slik at man fikk plukket det med seg. Dvs det er Bring som egentlig frakter varer på vegne av IKEA, men ut fra det jeg leser om transportbransjen er det ikke sikkert de to fra Øst Europa er ansatt i Bring heller, men ofte selvstendig næringsdrivende. Alt ordna seg til slutt da, sofaen og seng kom på plass.

Jaja nå venter snart en liten jobbøkt på Ahus, satser som vanlig på en rolig vakt noe min erfaring hva gjelder helger stemmer ganske greit. Det er en filosofi som gjelder at man stort sett sender hjem alle som kan sendes hjem før helga og kveldsvakter er de greieste og synes jeg. Får prøve å finne noe bedre å jobbe med etterhvert , dette er jo bare tilkalling og ja jeg kommer ikke så langt med en halvveis grad innafor helse som jeg ble tvunget til å avbryte (les strøk litt for mye) og jeg har jo en grad fra før, men har ikke jobba med det området nesten i det hele tatt. Men nei kan være assisterende assistent til vikarassistenten på sykehus da - det kan jeg. Avlaste de autoriserte litt. Så kanskje jeg skal jobbe noen vakter på røde dager i jula og, de spretter nemlig timelønnen opp til over 500 kroner.

Uansett Ahus er egentlig et ganske stillig sykehus med roboter som lusker rundt i gangene med varer til avdelingene, selv om det også kan minne litt om et kjøpesenter også. Arbeidsantrekket må man hente ut et på en automat også noe som vel kan være en ulempe om man vokser litt runt midjen da må man melde fra til noen som kan justere størrelsen på klærne man får ut... Kan se det for meg den samtalen.

Last edited by Hypern; 04-12-2022 at 12:54.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 13:38   #11
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Hei fra Sandnes. Det ble en skikkelig sovemorgen her etter julebord med kollegaer i går. Og etter en sen frokost var det bare å flytte over på sofaen. Stikker på middag hos svigers om noen timer. Ellers nada planer.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2022, 15:51   #12
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God efta fra Lillestraum. Lugn søndag som vel strengt tatt bare skal toppes med litt take out og et glass vin.

Det er liksom hele planen for dagen.

Ha en fin en.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules