Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-05-2006, 22:55   #1
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Hvordan finne lave priser på Business class intercon

Jeg har inntrykk av at når man søker på flyselskapenes sider på internett og søker på businessclass billetter intercontinentalt så bør det være mulig å finne lavere priser enn det som blir oppgitt. Tidligere har jeg erfart at det finnes reisebyråer som tilbyr business class intercon billetter til fordelaktige priser.

Er det noen her inne som har noen ideer til internettsider eller reisebyråer som er spesialister i å finne rimelige business billetter intercontinentalt?
Jeg har prøvd kelkoo.no og alle de underliggende internett tilbyderne.

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2006, 00:02   #2
Utflyttet
Ute på tur

Default Replying to Topic 'Hvordan finne lave priser på Business class intercon'

Det er ikke så mye tilbud i dette markedet; i praksis finner du at søkemotoren til SAS er fin for å tilby full-pris IATA-priser, som gir Norge-Singapore f.eks. til rundt 45.000. Hvis du prater med reisebyrå som har litt peiling, så finnes rabatterte biz-class billetter (varierer fra selskap til selskap, i SAS og BA sin verden er det snakk om D-klasse det bookes fra, og i noen tilfelles Z-klasse hos SAS).

En annen metode er at enkelte selskap er billigere og mer fordelaktig i enkelte marked i forhold til andre. SAS har foreksempel sine Z-klasse-tilbud fra USA til CPH/ARN, som kommer ut til rundt 2300 USD i biz, noe de aldri tilbyr i det motsatte markedet (Skandinavia->USA/Asia). Tilsvarende er f.eks. BA veldig billig på Norge->USA i rabattert biz (D-klasse), i motsetning til SAS sine priser.

Noen ganger er en omvei verdt bryet; SQ sine priser fra italia til Asia/Australia i F-klasse er tilsvarene hva vi betaler for SQ sin biz-klasse fra Norge, og ditto da biz fra Italia til Asia/Australia på linje med fullpris Y-klasse fra Skandinavia.

Et annet triks er at enkelte reisebyrå-kjeder har avtale-priser for gitte selskap på gitte selskap. Min TA er en del av Travelnet, som har OK priser på BA til USA/Asia, mens SAS blir dyrere for meg. Det har også en del med populariteten av desitnasjonen; Dubai, JFK og Singapore som gud og hvert selskap flyr til er billigere enn f.eks. Kuwait, New Orleans og Jakarta.

Et annet triks er at du ikke flyr til et selskap sin hub, men til et punkt forbi der og inn i et konkurrerende marked, det gir ofte mer moro for pengene og knapt prisforskjell. Jeg får samme pris på BGO-CPH-LHR-SIN-HKG t/r i biz med SQ (tilslutning med SK) som jeg ville fått på bare til SIN.

Uorganisert, men noen tips verdt å vite. Et annet triks er å grave i det forskjellige selskapenes forum hos flytertalk.com; her finnes det uante mengder kunnskap om de forskjellige selskaps triks for å få til en bra deal, og eller info om de inviduelle selskap, i mange tilfeller mye mer kompetanse enn du finner hos den jevne agent hos et selskap.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2006, 00:45   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Default Replying to Topic 'Hvordan finne lave priser på Business class intercon'

Jeg synes wideroe.no er bra til å finne lave priser. På første søk vil den stort sett finne priser på 30.000kr og oppover, men trykker du på "finn lavere pris" blir det ofte mye billigere. Ser at Finnair har mye 19.900kr tilbud fra Oslo - Asia t/r. En kaptein i Finnair tipset C172 om at du kan bestille reise fra Øst-europa til Asia og få veldig bra pris. Så finner du en billig økonomi billett fra Norge til Helsinki!
Har også sett at det er mye billigere å bestille Stockholm - asia med KLM en Amsterdam - Asia. Eller London - Asia via f.eks Frankfurt med Lufthansa istedenfor dyr direkteflight.

Det kreves en del leiting, men prisene blir mye lavere en de første 30-50.000 som spretter opp på skjermen.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2006, 03:27   #4
TG923
ScanFlyer Crusty

TG923's Avatar

Jeg reiser som regel 1 eller 2 ganger årlig OSL-BKK på business, Lufthansa har D-klasse som også kommer fram på vanlig søk på deres internettsider.
Old 21-05-2006, 06:59   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

AF kjører en "gi bort" kampanje på C-klasse nå...men du må også der starte i USA...
EB is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2006, 09:15   #6
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by MountainDew

Jeg synes wideroe.no er bra til å finne lave priser. På første søk vil den stort sett finne priser på 30.000kr og oppover, men trykker du på "finn lavere pris" blir det ofte mye billigere. Ser at Finnair har mye 19.900kr tilbud fra Oslo - Asia t/r. En kaptein i Finnair tipset C172 om at du kan bestille reise fra Øst-europa til Asia og få veldig bra pris. Så finner du en billig økonomi billett fra Norge til Helsinki!
Har også sett at det er mye billigere å bestille Stockholm - asia med KLM en Amsterdam - Asia. Eller London - Asia via f.eks Frankfurt med Lufthansa istedenfor dyr direkteflight.

Det kreves en del leiting, men prisene blir mye lavere en de første 30-50.000 som spretter opp på skjermen.
Fra Polen, Ungarn og Bulgaria finnes mange fine priser. BA er ganske aggressive med prising fra Sverige og Nederland også.

mvh,
A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules