![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Et tydelig tegn på at en modell begynner bli billig må være når Allegiant begynner å anskaffe den. Totalt 19 maskiner er planlagt faset inn. 9 er tidligere Easyjet maskiner og 10 fra Cebu. 156 seter, så blir varianten med fire nødutganger over vingene.
Maskinene vil være 7-10 år gamle ved ankomst Allegiant. Selv om kapitalkostnadene er det dobbelt så hjelper det på at fuel er 25% lavere og vedlikehold 40% lavere enn for en MD Første maskin skal være i trafikk våren 2013 http://files.shareholder.com/downloa...Jul%202012.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Ja, såkalt 'Half life market value' ligger på ca 4.4 mill USD, og disse kjerrene er sikkert billigere .. Allegiant betaler ikke overpris, for å si det slik. Tilsvarende for 737-700 er for sammenligningens skyld 5.7 mill ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Forskjellen er vel at Allegiant stapper inn en god del flere seter i maskinene enn det konkurrentene gjoer, 156 seter er det samme som det Easyjet har.
De pensjonerer to MD de neste 3 aarene og satser paa heftig vekst. Tror det er smart siden de mange fusjonene vi har sett i USA de siste aarene har sendt prisene kunstig i vaeret paa mange ruter. Vi ser ogsaa mindre avganger og fullere fly noe som betyr at det er marked for vekst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Litt mer om Allegiants A319-maskiner:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Da er den første malt ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Og så har de annonsert at de kjøper opp til 9 A320'er fra Iberia ...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,800
|
![]() Quote:
http://www.nycaviation.com/2012/12/a.../#.UN3JKLb8gco
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Vil overhode ikke blitt forbauset hvis dette var pga flyenes tilstand ....
![]() Men Allegiant er steintøffe på pris .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Og første kjerra er nå i trafikk. N301NV passerer nå akkurat forbi radaren min på vei fra Vegas til Orlando.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]()
Vet ikke om det har blitt nevnt i andre tråder, men haledesignet til Allegiant er nesten helt likt som haledesignet til Jet2 Holidays. Bare en liten digresjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Det er muligens fordi de leaser en Allegiant 757.....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det er nok flere som er subleaset fra Allegiant - to av dem gikk ved sommersesongens slutt i fjor høst tilbake til Allegiant (N903NV ex G-LSAM og N904NV ex G-LSAL)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
Men det er jo en 738 også i de fargene.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Hvis du ser grundig, ser du at den er litt annerledes. Men de har tydeligvis 'adoptert' konseptet ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Ser ut som de trives med Airbussene og har nå inngått svtale for kjøp av 14 maskiner til. 1 A320 og 13 A319, hvor 12 av de i dag flyr for Easyjet og vil gå til Allegiant når leasingavtalen går ut i 2018
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 114
|
![]()
Jeg sliter litt med å se logikken i å ha 156 seter på disse kjerrene og ikke 150. Flyr de så ofte med 151-156 pax ombord at det er økonomi å ha 4 kabinbesetningsmedlemmer på hver eneste flygning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Med loadfactor på 89% (mai), er de nok i bruk relativt ofte. Det gir også fleksibilitet i flåten da de vel har 4 i kabinen på både MD80 og A319/320.
Regner med at disse siste vil erstatte MD'er... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Begynner å bli fullt ombord 380 F | SQ 777 | Reiseforum | 2 | 10-01-2013 15:35 |
Det begynner å bli fullt på Victorville... | Blubird | Bilder & foto | 3 | 11-07-2009 22:15 |
Konkurransen paa Hawaii begynner aa bli grisete | LN-MOW | Flyforum | 0 | 18-11-2006 19:04 |
Begynner Airbus å bli nervøse? | VC-10 | Flyforum | 12 | 26-01-2006 16:46 |