![]() |
|
|
View Poll Results: Velger du noen gang aktivt å ikke få poeng for å fly? | |||
Nei, jeg vil tjene så mye poeng som mulig. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
56 | 88.89% |
Ja, av og til vil jeg ikke tjene poeng. |
3 | 4.76% |
Ja, jeg velger alltid å ikke tjene poeng. Vil ikke ha poeng. |
4 | 6.35% |
Voters: 63. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Når man bestiler reise på sas.no får man mulighet til å krysse av valget "ønsker ikke å opptjene EuroBonus-poeng". Hvem bruker det valget og hvorfor?
Spørsmålet går altså ikke på å velge flighter uten poengopptjening, men å aktivt be om å ikke få poeng på flighter man normalt ville fått poeng for.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 26-05-2014 at 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bonusjeger
|
![]()
Antar primært at det er uvitende/folk som reiser lite som ikke helt har innsett verdien EB-poeng faktisk kan ha.
Hvis noen her inne ikke registrerer EuroBonus-poeng, vel... shame on you! ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Er ikke det enklere å ikke registrere eb-kortet når man booker?
Forbehold om at jeg ikke har vert inne på bookingen deres og sjekket selv hvordan layouten er.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det kan jo tenkes at det er noen som reiser i forretningsøyemed som ikke har lov av arbeidsgiver å opptjene poeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Ganske sikker på at det er et valg for personer som ikke får lov å opptjene poeng av arbeidsgiver. Du får vel bare valget hvis du er logget inn, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Joker
|
![]()
En del offentlige ansatte / stortingspolitikere har vel ikke lov til å opptjene poeng på forretningsreise, eller tar jeg feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Da får man ikke fast-track eller lounge om man reiser økonomi.
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#9 |
Joker
|
![]()
Om man velger å ikke opptjene poeng, tjener man fremdeles "statuspoeng"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Da er det bare å ikke logge inn med kortet så får man ikke menyvalget å aktivt velge å ikke få poeng.
![]() |
#11 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
(Og ellers, mer relatert til spørsmålet på toppen: jeg flyr stort sett i *A eller OW, men det har hendt at jeg har gitt bæng når jeg flyr med ST en gang hvert annet år. Tilsavrnede er jeg langt mindre aktiv med poeng på hotel-fronten, her handler det mer om spesifikke hotel jeg liker å bo på). -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg benytter meg ikke av poengoppsamling når jeg reiser for arbeidsgiver.
Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reiser jeg privat kan jeg samle de poengene som er å få i et hvilket som helst selskap, men når reisen er betalt av andre velger jeg aktivt vekk poenginntjening. I hele 2013 tjente jeg ikke et eneste poeng til tross for 5 rundreiser med fly (1x ALF-BDO, 2x ALF-TRD, 2x ALF-OSL). Ingen av turene var privat...
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er lojalitetsprogrammer designet for å lure mennesker. Bruker derfor ikke energi på å samle dette. Flyr heller dit jeg vil, når jeg vil og med hvilket selskap jeg vil (betyr som regel Boeing operatører)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det krever ikke noen særlig innsats å registrere bonusprogram i alle alliansene og sørge for å få med nummeret når du booker. Poengene triller inn og selv en enkel tur til USA eller Asia gir raskt nok poeng til en bonusreise i Skandinavia.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kjører litt samme tankegang som herren over. Har ikke reisemønster med samme mulighet til å dra fordel av alt jeg tjener av poeng her og der som en del andre, men det skader jo aldri å skaffe et gratis medlemsskap og registrere medlemsnr. (kanskje ikke verdt bryet hvis det er snakk om enkeltstående regionalselskap i Bolivia elns. da men...). Plutselig får man dratt nytte av gratisnatt hos hotels.com, nok poeng til en flytur etc. Har dog som prinsipp at dette nettopp er bonus, og ikke skal påvirke kjøpsmønster, i hvertfall så lenge jeg ikke har konkrete utsikter til realiserbar gevinst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Pushet noen som påstod de ikke reiste nok for bonusordninger til å registtrere seg og få med bonusnummeret når de booket. Har ikke påvirket hvem de booket med. De har nå booket sin første bonusreise.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan tjene mye Eurobonus poeng? | LN-TCK | Reiseforum | 40 | 18-10-2016 16:24 |
EB- poeng dersom man ikke flyr, men ikke har kansellert? | Gullmedlem | Reiseforum | 2 | 24-08-2012 00:03 |
Hva gjør man ikke for å tjene penger? | LN-KGL | Småprat | 27 | 13-02-2012 23:40 |
Hvem bestemmer hvor mange poeng som opptjenes? | ILS2 | Reiseforum | 3 | 11-01-2011 23:00 |
Sterling vet ikke hvem som handler deres fly... | laurenz | Flyforum | 10 | 20-09-2008 00:39 |