![]() |
|
![]() |
#1 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hei!
Går nok en gang tomhendt hjem fra BGO , fordi bagasjen ligger igjen mest sannsynlig i CPH. Dette er tredje gangen dette har skjedd siden nyttår, og har hatt 30 min. connection time hver gang. Har hatt pri-tag alle gangene. I dag landet til og med flyet før rute på Kastrup! Men Neida... Begynner å bli litt lei - men har lært at jeg kan likegodt stelle meg foran Ankomstservice mens jeg venter på bagasjen... ![]() Noen med lignende erfaringer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Pritag har ikke noe å gjøre med connections, bare hvilken rekkefølge den i prinsippet/teorien den skal utleveres ved ankomst ved
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Løsningen må jo være å fly via OSL i stedet for CPH når man kommer fra utlandet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje løsningen kan være noe annet - å unngå SAS. Alle mine ganger jeg ventet forgjeves på at noe kom ut på båndet har innbefattet SAS, men heldigvis har det alle ganger vært på returen bagasjen ikke ha dukket opp. Første gang var en retur i forrige århundre fra Chicago og tilfeldigvis var det akkurat på CPH bagasjen ble stående igjen. Dette var eneste gangen jeg hadde en slik opplevelse på Fornebu, men besøkene hos ankomstservice på OSL har det vært flere av.
Jeg hadde mine bange anelser under turen til Puerto Montt i Chile i august, men kombinasjonen Lufthansa og LAN Chile via FRA, MAD og SCL fungerte prikkfritt. På returen virket den oransjen tag-en med påskiften conexión som noe helt annet på OSL - første koffert ut på båndet var min.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Næh, hjelper neppe.
Reiser mye med AF/KL og i perioder har det nesten vært regelen at bagasjen er surret bort og kommer med et senere fly. Slenger alltid brennevinskvoten i innsjekket bagasje, just in case. Jada, jeg vet...
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
På 30 min skal en finne bagasjen din, kjøre den (direkte?) til flyet ditt og laste den ombord. Samtidig er det bagasjen til 200 andre som også skal sorteres. Hva kan en egentlig forvente seg?
Er generelt veldig fornøyd med Munchen, men reiser stort sett bare med håndbagasje, klarer de bagasjen på 30 min der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
I 2009 hadde jeg booket en time connection på FCO-OSL-BGO, det var jo lost case. Her selger SK transfer-billetter som sannsynligvis medfører skikkelig stress for passasjeren, har skydd transfer på OSL som pesten siden. Hadde 35 min på CPH en gang, heldigvis kun håndbagasje men det holdt på hengende håret å komme med på flyet.
Det eneste selskapet som har rotet vekk bagasjen min er KL, pussig nok to ganger og på samme rute. Dette selvom jeg hadde nesten 2 timer i AMS på ruten BLQ-AMS-BGO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
MCT på OSL er av og til for kort, spesielt på Int -> Dom da pax skal gjennom den kjente runddansen. Ryktet sier at det var SK som en gang satte tidene. Selv om det kunne ha noe for seg å justere MCT til noe mer realistisk, så vil det neppe skje (kanskje i 2017 når utbyggingen er klar?) da både OSL og flyselskapene tjener penger på det (korte forbindelser gir kortere reisetid og høyere rangering av forbindelser i bookingsystemer).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Den aller beste er dog når bagasjen ankom OSL med Swiss sammen med meg og ikke ble sendt på båndet med 10 andre kolli for så å bli sendt hjem til Seattle !! Jeg er veldig lei for at jeg (og de andre passajerene) avbrøt multi taskingen i Service Skranken (mellom Facebook og Vennina på mobilen ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS har vel fortsatt 5 min kortere enn andre selskaper.
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS hadde engang gode prosedyrer for direct transfer av short connection bag. Han het Rune og ikke en bag mistet sin connection når Rune var på jobb. Etterhvert fikk han hjelp av flere, men hvordan det står til med dette nå vet jeg ikke ... muligens forsvunnet i innsparingene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hehe, OSL og alle handlere trenger flere som Rune!
Og at en online connection kan gjøres litt kortere enn en interline connection virker jo ikke helt ulogisk. Korte er dem uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Star Alliance only.
|
![]()
Går det an å hente kofferten sin på lufthavnen? Iflg WorldTracer kom den til Flesland nå, men de bruker en del tid på å transportere/registere/byråkrati. Trenger den litt kjapt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ring og spør da vel: http://www.avinor.no/lufthavn/bergen/forside
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Det er derfor jeg spurte her ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så lenge du kommer dit før sjåføren overtar kofferten er det sikkert ikke noe problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Star Alliance only.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Handbagasje er tingen!
Klarer nok 99% av overnattingsturen på under 2 uker med en kompakt og nøye pakket/planlagt kabinkoffert, og slipper all ventetid og stress med bagasje som skal sjekkes inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Star Alliance only.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med SAS/Jet time ATR? | Reidar Fredrik | Småprat | 20 | 20-02-2016 07:01 |
Erfaringer med reiseforsikring ved "missed connection" | jjessen | Reiseforum | 1 | 17-01-2013 16:13 |
Connection time EWR | vbe86 | Reiseforum | 5 | 19-01-2011 01:10 |
Connection-time | GFL | Reiseforum | 2 | 11-03-2009 23:14 |
Connection-time i Barcelona | matsbg | Reiseforum | 6 | 08-03-2009 17:15 |