![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvilke erfaringer har folk her på forumet med reiseforsikring ved missed connection. Betingelser sier ofte noe slikt:
"Det er en betingelse for selskapets erstatningsplikt at forsinkelsen dokumenteres skriftlig av reisearrangør, trafikkselskap eller bergingsselskap og skyldes værforhold/teknisk feil" Hva skjer ved missed connection pga streik, late incoming aircraft eller andre årsaker som ikke er vær eller teknisk? Da har jo reiseforsikringen sikret seg med ovenstående tekst. Selv har jeg kun hatt bruk for dette en gang. Skulle med Amtrak fra Boston til NY og alle tog ble innstillt pga en flom. Var ikke noe problem hos Europeiske å få dekket mellomlegget mellom togbillettene og en flybilletter vi kjøpte på flyplassen. Hvilke praktiske erfaringer har andre som har måttet ta dette i bruk? Skal på en bonusreise til SF og kunne tenke meg å kjøpe flybillett Las Vegas - SFO separat samme dag som returen (begge med United). Men er alltid skeptisk til å bestille på ulike billetter pga dette selv om jeg har reiseforsikring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Også positiv erfaring.
Landet i Pisa, et par timer forsinket med DY, etter at siste tog til Firenze gått. Europeiske dekket taxi ca 200 Euro. Har booket mange reiser med 2 timers margin på ulike selskaper/billetter, både før og etter dette, men har alltid kommet videre selv (noen ganger har bagasjen dog ikke rukket samme fly). |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer ved kort connection time (SAS og co.) | Star Flyer | Småprat | 20 | 06-04-2014 19:41 |
"I’m sorry, but I’ve missed my landing. I’m going to have to try again." | vbirk | Småprat | 8 | 16-06-2012 16:25 |
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" | LN-DAG | Bilder & foto | 22 | 14-01-2010 14:20 |
LX J-klasse billetter. Rettigheter ved missed connection. | Hickok | Reiseforum | 31 | 31-07-2009 00:53 |