![]() |
|
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er fortsatt i uroens hovedstad hvor mange prøver å demonstrere frem mot liksomvalget de skal ha på søndag. Pga sikkerhetssituasjonen ville myndighetene ikke ha annet enn sine egne helikopter i luften igår så helikopterturen er utsatt til i morgen. Får se om situasjonen blir bedre da.
Advokater som var for demokratibevegelsen ble igår stoppet av politiet helt til det kom sinte demonstranter for regjeringsalliansen vepnet med stokker. Da trakk politiet seg tilbake og lot dem banke opp advokatene. Selv om det er lite demokrati her har de fri presse. Ikke særlig pent å se på hva som skjer her nå. Idag skal studentene demonstrere. Mange ledere i oposisjonen er nå arrestert og veiene inn til Dhaka er nå sperret for å hindre folk fra å komme inn og demonstrere. En by med 15 milllioner innbyggere som lenge har hatt transportproblemer begynner å skape endel praktiske problemer og de som driver forretninger har allerede fått store tap og økonomiske problemer. Sitter selv trygt på takterrassen og kan av og til se og høre små demonstrasjonstog, men det går mest i eksotiske fugler. Alle juleheftene er lest opp og det meste av julegodt er spist så nå får man vel brakkesyke i løpet av uken om man ikke kan komme seg ut mere. Fortsatt god romjul til de som kan bevege seg fritt i tryggere deler av verden.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Takk for fine reiseoppdateringer Robertaas. God morgen fra UAE.. Her er det fremdeles kaldt om morgenen og lite kø til jobben på grunn av ferien (6 minutter mot vanlige 11).
I kveld blir det svømming igjen og deretter kino med kona. De har begynte med 4D?! kino her nå som man visstnok burde unngå da det er et sabla mas. Vi holder oss til en såkalt platinum kino som for meg fremdeles er ufattelig imponerende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
God morgen fra NSB tog 75-ettellerannet. Siste dagen med pendling fra Drammen til Oslo. 2. januar blir Drammen arbeidssted. Blir deilig å bruke 3 min til jobb fremfor dagens 45 min.
Fikk også snusket til meg First Class hos Lufthansen og Thaidamen i går for min reise 12. januar. Har også drevet med litt generell fiksing i leiligheten i romjula. Livet er særdeles god for tiden, og de flotte oppdateringene fra Robert Aas setter ting litt i perspektiv. Ønsker alle en flott lille nyttårsaften. Thomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen fra Ris og endelig har vi kuldegrader ute... Klar for fly, kaffe og Italiatreff med et annet forummedlem klokken 11 i formiddag. Ha en fin mandag du også!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
God morgen Norge - fra en sen kveld her borte i vest. Laaang dag på jobb i dag, mye krøll som måtte fikses fra i dag tidlig og er ennå ikke ferdig.
Ha en fin Mandag
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
God morgen fra Forus!
Da er det å få unnagjort årets siste arbeidsdag. Så nyt dagen dere som har fri i dag! Ha en fin en forumister! ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
God morgon från Tjörn.
Lite jobb innan turen går hemåt med SK166. Ha en fin måndag! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Jeppesen, endelig mandag og fridag. Har jobbet samtlige dager i julen untatt 25 desember. Får nyte dagen maks, for det er pinadø på`n igjen i morgen kveld. Sånn er det å jobbe på flyplass. Klager ikke, men noen ganger får man faktisk fly "langt oppi der".
Ha en heidundranes flott dag. Erru på ærbe, gi jernet. Årets siste flybilde fra meg postes her, infractions eller ei. ![]() ![]() CS-TRN EuroAtlantic Airways Boeing 767-33A(ER)
✈ Gamle fly bråker best ✈ Last edited by ENGM 911; 30-12-2013 at 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Trenger man oppvarmet basseng for det nå? Skal nordover til Doha snart og lurer på om jeg skal sette av noe tid til bading der. Har med nytt undervnnshus og snorkleutstyr jeg ikke har fått bruk for så langt.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Vierli. Frokost, skitur og mer god mat. Meldt dårligere vær fra i ettermiddag så da blir det rødvin og peis. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Sjøen holder 23,3 grader i dag (er på de kaldeste nå) som en viking tåler lett. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
God morgen fra Forus,
Her over i sørvest er det regn og liten kuling fra sørøst. Det blir en kort vinter her over slik lavtrykkene utvikler seg for tiden. En liten tur innom jobb idag , skeier ut ved lunsj tider tenker jeg. Ha en fortsatt god dag Forumister. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God formiddag fra Puerta del Sol-loungen på MAD. Sitter og venter på SK582 til CPH (og videre til Norge).
God spotterutsikt herfra :-) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Morn nr 2 fra et litt annet sted på Vierli. Blir en tur med kidza, typ brodern og kamerat, I bakken idag. Gruset forøvrig alle i brettspill igår
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
God midt på dagen fra det Sørlandske.
Her har man kommet seg opp, og nå er det Brødrene Dal og Professor Drøvels hemmelighet på TV. Deretter blir det å komme seg ut for noen ærender. Må vel innom Vinhomopolet og kjøpe med en flaske champers til i morgen tenker jeg. Om de har noe igjen da. Snart er det sannelig neste år alt. Jau jau! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God ettermiddag fra LOT loungen i WAW. Juleferie hos svigermor er over og det skal bli deilig å komme hjem til rolig nyttårsaften i eget hus. Skal bli spennende å se om vi får ut paraplytrilla i CPH idag, blir ofte et problem der..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
G'morgen fra Distriktskontor Vest. Her er man såvidt i gang med en fresk toukers økt .. Pent vær, småkjølig, og det er vel ikke så lenge til petroleumstanken må fylles for andre gang i år. I fjor slapp vi med en tank totalt .. Global oppvarming my a** .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God ettermiddag fra Duck Island i Kristiansand.
Fikk endelig fingeren ut og bestilte tur til Paris 12-16 Januar (DY ned, SK hjem). Nyt resten av dagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Forresten god lille nyttårsaften tror jeg vi heller sier. Her har man da kjøpt inn litt fyrverkeri for den store dagen i morra. Joda man kan si det er mer fornuftig å tenne på penger i stedet, men jeg liker å fyre opp sånt da. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God 2 juledag fra Oslo | Hypern | Flyforum | 11 | 26-12-2015 21:10 |
God juledag fra Tjøme | Someone | Flyforum | 5 | 25-12-2014 18:55 |
God 3. juledag fra Chittagong | robertaas | Flyforum | 16 | 27-12-2013 19:16 |