![]() |
|
![]() |
#1 | |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]() Quote:
Last edited by Discus; 12-08-2013 at 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Da kan vi begynne aa spekulere i hvilke ruter de vil inn paa og hva slags forretningsmodell de planlegger. Kjoer debatt
![]()
__________________
Upcoming flights: MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
|
![]() Quote:
Siden de hevder de skal satse på frekvens så går også OSL-SVG/TRD/BGO, BGO-SVG og endel andre ut, da frekvensen her alt er høy. Itillegg kommer det faktum at f.eks OSL og vel BGO er fulle peak, ihvertfall frem til 2017. Så da begynner det bli færre alternativer igjen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights: MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
De må gjerne fly innenriks i juli og august, for frekvensen er skammelig dårlig nå. Det er et mareritt å reise over fjellene uten å beregne at hele dagen går med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,914
|
![]()
Da blir det Bombardier C110/130
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
|
![]()
Tja, med mindre Hr. Braathens er feilsitert av NTB så sier han propell, og ikke jet
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Tviler på han vil gå inn på de tyngste rutene. Der er det allerede god kapasitet. Tipper han vil satse på å fly mellom byene langs kysten. Korte legs, fler frekvenser, god utnyttelse. Og det blir nok med Saab2000 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Hvis det stemmer at det er Bombardier (noe jeg regner med Aftenposten ikke bare dikter opp), så må del vel være Q400. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Det du vil se er at Braathens setter de nye flyene inn på etablerte ruter samt som erstatning for Avoene. De norske rutene vil bli trafikkert med turboprop som i dag beflyr andre ruter.
Blir det behov for større fly, vil det sikkert skje endringer ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Tydelig at de også vil forsøke seg på å konkurere litt med Widerøe. For slik trafikk er de jo veldig gode på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,785
|
![]()
Braathens Regional i Sverige disponerer 5 ATR72 og 12 Saab 2000.
Lurer på om de vil bruke den Svenske modellen i Norge, med lokale virtuelle selskaper - operert av Braathens Regional (Norge?). Lokalpatriotisme skal ikke undervurderes - ref fotball. ![]() ATR passer vel best på korte hopp, mens Saab 2000 med sin høye hastighet godt kan fly lengre strekk. Og om nevnte 3-4 år så øker vel kapasiteten på Gardermoen.
__________________
Provinsbeboer og sterk motstander av sentralisering |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,612
|
![]()
Som mange sier kan de fly for andre eller paa nisjeruter. Anbud paa FOT-rutene er ogsaa en mulighet.
__________________
Upcoming flights: MAI ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Location: home
Posts: 495
|
![]()
Enda et selskap som kommer inn og drar villkårene til de flyvende ned i mørket........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Så lenge de ikke planlegger et slikt comeback med denne liveryen og 737 kan det være det samme ..
http://www.youtube.com/watch?v=BBxYALvY-Hs
Anyway, en klassiker: http://www.youtube.com/watch?v=nXdlqgnvG7Y
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
Måtte en eventuell høyere makt gripe inn, om de kaster seg inn i rotteracet mellom de store byene. Det er lov å tenke nytt. Alt må ikke innom ENGM.
Nå sier jeg overhodet ikke at de skal begynne på Evenes. Men hvem hadde trodd, for bare et par år siden, at rutene ENEV-ENTO, ENEV-ENVA og ENEV-ENBR skulle kunne gå såpass bra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Location: Frogner i Akershus
Posts: 149
|
![]()
At ENEV-ENTO, ENEV-ENVA og ENEV-ENBR funker greit skjønner jeg. Jeg var i Harstad for litt siden og prata litt med noen som pendler hele kysten opp og ned. De var oppgitt over at de måtte fly til Gardermoen og så til f.eks. Ålesund. Folk som skulle til Harstad flyr om Oslo fordi det er billigst. Sikkert det billigste, men logikken er kanskje ikke helt der... Fly en mann fra Evenest til Oslo og så tilbake til Harstad.... jaja... kanskje greit om det kommer noen andre på banen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Anna Aero: analyse av det svenske markedet | SQ321 | Flyforum | 1 | 01-10-2015 18:00 |
Angriper det skandinaviske markedet fra øst | Desk pilot | Flyforum | 9 | 23-06-2010 02:40 |
Norwegian i det polske markedet - status? | Herlov | Flyforum | 1 | 06-07-2006 21:38 |
Boeing vil inn på RJ-markedet | Trety | Flyforum | 4 | 08-03-2006 16:01 |
Konsolidering på det Islandske markedet m.m | Blubird | Flyforum | 1 | 26-10-2004 19:00 |