![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ser at mange klager på at på Ryanairs maskiner så kan du ikke lene stolene tilbake. Men som den store og lange person jeg er vil nå jeg faktisk se det som en fordel. For da slipper man at personen forran legger seg ned i fanget ditt. Så jeg ville faktisk foretrukket at flere begynte med dette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kommer jo ann på hvor trøtt du er. Er du trøtt og legger setet tilbake for å prøve å sove så vil du ofte kombinere det med å strekke bena ut under setet foran, da vil knærne dine være laver og du vil ikke oppleve at det er noe problem om setet forran er lagt bakover. Problemet er dersom du vil sitte oppreist å lese eller jobbe på lapptopp, da er det irriterende. Recaro setene til DY kan bare legges ca 5cm bakover i toppen så det er ikke mye forskjell, i knehøyde reduserer det plassen med ca 2cm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Helt enig det er en kjempefordel for oss som liker å se ut av vinduet. Ikke noe er mer irriterende enn når personen foran lener seg tilbake og blokkere halve eller hele vinduet mitt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Man slipper også at alt på spisebrettet spretter opp i luften når personen forran tar sats og slenger seg bakover i setet for å få det så langt som mulig bakover.
![]() |
#6 |
Amatør
|
![]()
Nå har jeg vært så heldig og ikke opplevd dette enda, men hvafaen foregår i hue på de som gjør slikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Enkelte tar da kontakt med betjeningen og av og til forteller faktisk betjeningen ham at de forran har rett til å legge ned setet. Han bruker da spørre om hva han skal gjøre, "Skal jeg sage av beinene?"
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
På flygninger innen Europa pleier jeg ikke legge ned sete fordi jeg ser ikke vitsen. For meg hadde faktisk vært en fordel om at setene var låste i oppreist posisjon på shorthaul flåtene.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Må si at jeg kjenner meg igjen i historiene over. Jeg er lang av vekst og standard prosedyre på fly, er å possisjonere meg med knærne mot ryggen foran meg. Det er ikke til å stikke under et flysete at jeg en del ganger har godta meg over tullinger som slenger seg bakover (hoppere) uten å ta hensyn, og som takk får et par relativt solide knær rett i ryggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
For meg er dette ganske greit. Mine bein er såppas lange at personen foran meg ikke kan ta ned setet uansett da knærne mine automatisk sitter låst inn i matbrettet/setet. Synd for de altså, og ikke min mening å være vrien. Som en annen skriver; skal jeg kappe beina av da? Ingen som har kranglet på det ennå :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
kan det være en by her? | Isbamse | Flyforum | 22 | 15-09-2007 11:51 |
Hvorfor det kan være farlig å være flygeleder! | Tertit54 | Flyforum | 14 | 04-09-2007 22:52 |
Boeing kan tape 787-ordre til fordel for A350... | Trety | Flyforum | 2 | 09-03-2006 23:32 |
OT: Hvorfor være stor når man kan være lykkelig som liten... | G-COLE | Flyforum | 4 | 02-03-2006 22:28 |
Man kan ikke være like lur hver gang | atck | Flyforum | 1 | 06-09-2005 20:41 |